ترکیه از احتمال تعویق دریافت دومین محموله اس-400 اطلاع داد

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اداره کل صنعت دفاعی ترکیه از تعویق احتمالی دریافت دومین محموله از سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه به این کشور اطلاع داد.

ترکیه از احتمال تعویق دریافت دومین محموله اس-400 اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسماعیل دمیر رئیس اداره کل صنعت دفاعی ترکیه امروز (دوشنبه) از احتمال تعویق تحویل دومین محموله سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه به ترکیه اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جدول زمانی برنامه ریزی شده برای تحویل دومین محموله اس-400 به ترکیه در سال 2020 میلادی بود که بنا به گفته این مقام ترکیه ای احتمال می رود به واسطه مذاکرات در مورد اشتراک فناوری و فراوری مشترک، این زمانبندی به تعویق بیافتد.

ترکیه، ماه ژوئیه (اواخر تیرماه) علیرغم مخالفت های آمریکا و تهدیدات این کشور به تحریم آنکارا، اولین محموله از سامانه های اس-400 را دریافت کرد. واشنگتن می گوید همچنان با آنکارا در مذاکره است تا این کشور از فعال کردن سامانه های دفاعی روسیه صرف نظر کند.

اوایل آبان ماه، خبرگزاری اینترفکس از مذاکره روسیه و ترکیه برای تجهیز بیشتر آنکارا به سامانه دفاع موشکی اس-400 اطلاع داد، اما جزئیاتی در این خصوص منتشر نکرد.

دمیر در گفت وگو با شبکه ان تی وی همچنین توضیح داد که روسیه پیشنهاد فروش جنگنده های خود را به ترکیه ارائه نموده است و آنکارا در حال آنالیز این پیشنهاد است و شرح داد که تصمیم گیری درباره پیشنهاد روسیه بعد از تحلیل جامع این پیشنهاد اتخاذ خواهد شد.

ترکیه در دسامبر (دی) 2017 بیان کرد قرارداد خرید دو سامانه اس-400 از روسیه را به ارزش 2 میلیارد دلار نهایی نموده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می پردازد و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3795

به "ترکیه از احتمال تعویق دریافت دومین محموله اس-400 اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از احتمال تعویق دریافت دومین محموله اس-400 اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید