توضیحات رئیس کمیسیون آموزش درباره نحوه تامین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای رتبه بندی معلمان

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به بیان توضیحاتی درباره نحوه تامین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای رتبه بندی معلمان پرداخت.

توضیحات رئیس کمیسیون آموزش درباره نحوه تامین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرنگاران، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره جزئیات تایمن اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: دولت پول کافی برای طرح رتبه بندی معلمان دارد. این لایحه دو ماه آینده قرار است ابلاغ شود و زمان اجرای آن قطعا به آخر سال می رسد و تا آخر سال هم قطعا وصولی های دولت، منابع مالی لازم را تامین خواهد کرد.

منادی سفیدان اظهار کرد: این طرح در 6 ماه دوم سال قطعاً اجرا می شود و پول معلمان و مشمولان از شهریور ماه 1400 پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: این لایحه را دولت داده و قطعا منابع مالی لازم را دارد که به مجلس ارسال کرده است. این رتبه بندی لایحه است نه طرح که نگران منابع مالی آن باشیم. برای طرح رتبه بندی معلمان منابع کافی در بودجه 1400 وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: در بودجه 1400 در پیش بینی بند و تبصره بند دو جمله رتبه بندی معلمان را قید کرده ایم. از محل فروش برخی از دارایی ها اعتبار آن تامین می شود.

وی با بیان اینکه برخی انتقاد می کنند که این دارایی ها به فروش نرسیده که منابع مالی این لایحه تامین شود خاطر نشان کرد: این بودجه در نظر گرفته شده، در مقابل این دارایی ها خیلی عدد کمی است. از 150 هزار میلیارد تومان بودجه یِ بند واو تبصره 2، 20 هزار میلیاردش به رتبه بندی معلمان و چند موضوع دیگر اختصاص یافته است. این اعتبار در نظر گرفته شده قابل تامین و اجرا است و مخالف اصل 75 قانون اساسی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21275

به "توضیحات رئیس کمیسیون آموزش درباره نحوه تامین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای رتبه بندی معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات رئیس کمیسیون آموزش درباره نحوه تامین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای رتبه بندی معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید