فراوری نانو باتری با باکتری هادی الکتریسیته

به گزارش دَبی بلاگ، محققان می گویند با استفاده از باکتری هایی که به تغذیه از ضایعات رادیواکتیو علاقه دارند، می توان نانوباتری هایی فراوری کرد که کاربردهایی بسیار گسترده در صنعت خواهند داشت.

فراوری نانو باتری با باکتری هادی الکتریسیته

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران به نقل از تک تایمز، پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا از کشف باکتری هایی موسوم به Geobacter sulfurreducens خبر داده اند که هم هادی الکتریسیته هستند و هم می توانند به عنوان باتری هایی بسیار کوچک مورد استفاده قرار بگیرند.

این باکتری ها که در خاک زندگی می نمایند، انقلابی در صنعت برق ایجاد نموده و زمینه را برای کوچک سازی بسیاری از وسایل و ابزار الکترونیک در ابعاد نانو فراهم می نماید. باید توجه داشت که فراوری نانو باتری موجب می گردد تا بتوان بسیاری از وسایل و تجهیزات پزشکی را در ابعاد بسیار کوچک که قابل حرکت در بدن انسان باشند، فراوری کرد.

باکتری یادشده الکتریسیته را به وسیله بدنه برآمده بیرونی خود که پیلی نامیده می گردد، منتقل می نماید. اما محققان با دستکاری این باکتری کاری نموده اند که بتوان از آن برای طراحی یک شبکه بزرگ و جامع فیبر نوری با استفاده از یک پروتئین منحصر به فرد استفاده کرد تا در نهایت بتوان روند انتقال برق را تسهیل و تسریع کرد.

فیبرهای یادشده حول یک هسته مولکولی که حاوی فلزات است، پیچیده می شوند. این مجموعه صد هزار برابر باریک تر از موی انسان است. لازم به ذکر است کوشش برای بهره گیری از خواص رسانایی باکتری Geobacter که از 5 سال قبل شروع شده، امروز به نتیجه رسیده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 703

به "فراوری نانو باتری با باکتری هادی الکتریسیته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانو باتری با باکتری هادی الکتریسیته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید