تکنیک نو برای از بین بردن سلول های سرطانی در عرض 3 روز

به گزارش دَبی بلاگ، سلول های سرطانی، سلول های بی رحمی هستند. آنها می توانند در برابر درمان های مختلف مقاومت نمایند و درمان را برای شخص بیمار بسیار سخت نمایند.

تکنیک نو برای از بین بردن سلول های سرطانی در عرض 3 روز

در یک مطالعه نو بیان شده است که می توان نقطه ضعف سلول های سرطانی را پیدا کرد. این کشف در حال حاضر منجر به ریشه کن شدن بیماری در سلول ها شده است. این مطالعه نشان می دهد که تغییر ساختار کروماتین در سلول های سرطانی باعث می گردد که بتوان این سلول های سرطانی را به راحتی از بین برد.

در هسته سلول، پروتئین هایی به نام هیستون ها در اطراف DNA پیچیده شده اند. این تشکل با هم کروماتین را تشکیل می دهند. وظیفه کروماتین این است که کد ژنتیکی را به صورت منظم در هسته سلول قرار دهد. کروماتین بعلاوه می تواند تعیین کند که کدام ژن ها روشن یا خاموش شوند. با این حال، در سلول های سرطانی، کروماتین به آنها یاری می نماید تا با درمان های سرطانی سازگار شوند، و به آنها یاری می نماید تا زنده بمانند.

به طور ساده تر اگر ما ژنتیک را به عنوان یک سخت افزار سیستم در نظر بگیریم، کروماتین نرم افزار این سیستم است. ‘بیماری های پیچیده مانند سرطان، به رفتار ژن های فردی بستگی ندارد، بلکه در تعامل پیچیده بین ده ها هزار ژن بستگی دارد.

پیش بینی مرگ سلول های سرطانی با کروماتین

این تکنیک نو که PWS نامیده می گردد، باعث می گردد که بتوان به صورت بهنگام بر روی کروماتین زنده درسلول ها نظارت داشت. محققان از PWS برای نظارت بر کروماتین در سلول های سرطانی استفاده می نمایند. آنها دریافتند که کروماتین دارای خاصیت ‘تراکم بسته بندی در ارتباط با بیان ژن است که به سلول های سرطانی یاری می نماید تا از درمان طفره بروند.

آنها به این نتیجه رسیدند که هرچقدر تراکم بسته بندی کروماتین ناهمگون و بی نظرم تر باشد، احتمال زنده ماندن سلول های سرطانی در واکنش به شیمی درمانی بیشتر است و برعکس.

هدف قرار دادن کروماتین برای کشتن سلول های سرطانی

بر اساس یافته های آنها، محققان فرض کردند که منظم کردن ساختار کروماتین می تواند یکی از راه های افزایش آسیب پذیری سلول های سرطانی در درمان باشد.

در تحقیقات بیشتر، این تیم متوجه شد که می توانند ساختار کروماتین را با تغییر الکترولیت ها در هسته سلول های سرطانی تغییر دهند.

تیم محقق این استراتژی را با استفاده از دو دارو که به وسیله اداره غذا و دارو (FDA) تایید شده بود، مورد آزمایش قرار دادند: سلکوکسیب و دیگوکسین Celecoxib و Digoxin

Celecoxib در حال حاضر برای تسکین درد استفاده می گردد، در حالی که Digoxin برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی استفاده می گردد. هر دو دارو میتوانند ‘تراکم بسته بندی کروماتین را تغییر دهند.

محققان این داروها را با هم ترکیب کردند - که به عنوان درمان های محافظتی کروماتین (CPT) شناخته می گردد - با شیمی درمانی و آزمایش بر روی سلول های سرطانی در آزمایشگاه، آنها شاهد نتیجه ای قابل توجه بودند.

طبق آزمایشات، با این روش در عرض 2 یا 3 روز، تقریبا همه سلول سرطانی از بین رفتند. ترکیبات CPT سلول ها را از بین نمی برند؛ بلکه کروماتین ها را بازسازی می نمایند.

به گفته این پژوهشگران، آن ها تا کنون یافته های خود را بر روی هفت نوع سرطان مختلف آزمایش نموده اند، که به گفته خودشان بسیار امیدوار نماینده است.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26374

به "تکنیک نو برای از بین بردن سلول های سرطانی در عرض 3 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک نو برای از بین بردن سلول های سرطانی در عرض 3 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید