ثبت اختراع 5 دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طی یک سال گذشته کار ثبت اختراع پنج دستگاه در این موزه اجرا شده است.

ثبت اختراع 5 دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش خبرنگاران، دکتر بیژن برازنده در هفته پژوهش و فناوری با ارائه گزارشی از فعالیت های موزه در یک سال قبل، اعلام کرد: این دستگاه ها شامل دستگاه بررسی، کنترل، پردازش و بررسیور لیزر، دستگاه بررسی و پردازش آینه ها، دستگاه پردازش و بررسیور و کنترل نور، دستگاه بررسی عملکرد و کنترل کریستال ها و دستگاه بررسی و بررسی عملکرد منشورها است.

وی اضافه کرد: همچنین دستگاه های تبدیل امواج قلبی و مغزی و انرژی های خروجی از بدن به امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی، دستگاه تبدیل انرژی های خروجی از بدن به امواج صوتی و فوتون و دستگاه فراوری امواج مورب و ایستاده در زوایای مختلف با استفاده از امواج مافوق صوت در مرحله ثبت نهایی واقع شده است.

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز از ساخت دستگاه نشانگر خواص مغناطیس و الکترومغناطیس اشیای مختلف در این موزه اطلاع داد و بیان نمود: بررسی ثبت اختراع این دستگاه نیز در حال اجرا است.

برازنده همچنین از به انتها رساندن عملیات ساخت وساز مجسمه ها، آب نما و بهینه سازی محوطه بیرونی موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز اطلاع داد.

وی اعلام کرد: موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز در سال 97 به عنوان واحد سبز برتر انتخاب شد و مورد تقدیر نهاده شد.

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، از انتخاب این موزه به عنوان یکی از سه موزه برتر ایران از میان صدها موزه و مجموعه فعال کشور اطلاع داد و اعلام کرد: این افتخار به دلیل شاخص کوشش برای بقا و به دلیل فعالیت های گسترده علمی، پژوهشی و فرهنگی به موزه تعلق گرفت.

دکتر برازنده اضافه کرد: همچنین موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز به عنوان دوازدهمین موزه دانشگاهی ایران در پایگاه اطلاعاتی موزه های دانشگاهی UMAC به ثبت جهانی رسیده است.

وی اظهار کرد: پس از پیگیری های لازم موزه علم و طبیعت دانشگاه به عنوان یکی از موزه های دانشگاهی ایران توانست در بین بیش از 3000 موزه دانشگاهی با موضوعات مختلف در 16 اکتبر 2019 (24 مهر 1398) معرفی و ثبت جهانی گردد.

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، گفت: این مهم به دلیل فعالیت های گسترده علمی، پژوهشی، آموزشی، ابداعات، اختراعات، تحقیقات فراوان، رعایت استانداردهای کنترل کیفی دستگاه ها و آزمایش های مربوطه، پویایی مستمر و داشتن تمام خصوصیات ممتاز و شرایط خاص مجموعه های علمی در موزه دانشگاه حاصل شده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4571

به "ثبت اختراع 5 دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اختراع 5 دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید