جزئیات عملیات عظیم یمن در عمق خاک عربستان، نیرو های یمنی تنها 7 کیلومتر تا مرکز مارب فاصله دارند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروی پهپادی و موشکی یمن حمله گسترده ای و مشترکی را در عمق خاک عربستان انجام دادند

جزئیات عملیات عظیم یمن در عمق خاک عربستان، نیرو های یمنی تنها 7 کیلومتر تا مرکز مارب فاصله دارند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، سخنگوی نیرو های مسلح یمن امروز یکشنبه بیانیه ای درباره جزئیات عملیات جدید رزمندگان یمنی در عمق خاک عربستان صادر کرد.

سرتیپ یحیی السریع گفت: در پاسخ به اقدام مداوم و فزاینده ائتلاف متجاوز در تجاوز به یمن و نیز محاصره مداومش علیه ملت عزیز ما؛ یگان های پهپادی و موشکی با کمک خداوند تبارک و تعالی، عملیات تهاجمی و مشترکی در عمق سعودی با نام پنجمین عملیات موازنه بازدارنده انجام دادند. این عملیات با یک فروند موشک بالستیکی از نوع ذو الفقار و 15 فروند پهپاد از جمله 9 پهپاد از نوع صماد سه انجام شد و طی آن شماری از مواضع حساس در پایتخت دشمن سعودی، ریاض هدف حمله قرار گرفتند و شش فروند پهپاد از نوع قاصف 2 کی، به مواضع نظامی در مناطق اب ها و خمیس مشیط حمله کردند و حملات نیز به لطف الهی دقیق بود.

این عملیات ویژه از شامگاه شنبه تا بامداد امروز ادامه یافت. نیرو های مسلح یمن تأکید می نمایند عملیاتشان ادامه دارد و تا زمانیکه تجاوز و محاصره به کشور ما ادامه دارد، این عملیات ها بیش از پیش گسترش خواهد یافت. بار دیگر به ساکنان همه این مناطق خاطر نشان می کنیم از همه مواضع و فرودگاه های نظامی یا مکان هایی که محتمل است به عنوان مواضع نظامی استفاده شوند، فاصله بگیرند.

خسارات ناشی از حمله موشکی به ریاض

سخنگوی رسمی اداره کل دفاع مدنی عربستان روز یکشنبه از خسارات ناشی از شلیک موشک بالستیکی نیروهای یمنی به ریاض پایتخت عربستان اطلاع داد.

محمد الحمادی گفت: تیم های دفاع مدنی شهر ریاض شامگاه شنبه همزمان با شلیک موشک بالستیکی توسط حوثی ها از یمن دست به کارشده و موشک را ره گیری و سپس منهدم کردند.

وی اضافه نمود: ترکش این موشک ها به چندین شهرک مسکونی در اماکن مختلف اصابت کرد و خسارات اقتصادی به یک منزل زد اما تلفات جانی نداشت.

تلویزیون عربستان نیز به نقل از ائتلاف گفت: یک موشک بالستیکی شلیک شده توسط حوثی ها به سوی ریاض پایتخت عربستان ره گیری و منهدم شد.

هشدار واشنگتن به آمریکایی های مقیم عربستان

به دنبال حمله موشکی شبانگاه شنبه به شهر ریاض در عربستان، وزارت خارجه آمریکا برای شهروندان خود مقیم این شهر هشدار امنیتی صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این زمینه هشدار داد، به دنبال گزارش های رسانه ای از حمله موشکی به ریاض، سفارت ایالات متحده در این شهر از شهروندان آمریکایی می خواهد در صورت حملات بیشتر اقدامات احتیاطی فوری را انجام دهند و هوشیار باشند.

کشته شدن شماری از فرماندهان برجسته نیروهای هادی در مأرب

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به سمت شهر مأرب در شرق یمن، بعضی منابع از کشته شدن تعدادی از فرماندهان برجسته نیروهای هادی اطلاع دادند.

در درگیری های روز شنبه (دیروز) در مناطق کوهستانی منطقه صرواح و البلق الشاقتصادی در غرب استان نفت خیز مأرب، تعدادی از فرماندهان مهم و ارشد نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن کشته شدند.

بعضی منابع نیروهای هادی گفتند که سرتیپ عبدالغنی شعلان فرمانده نیروهای ویژه هادی در مأرب و سرتیپ لطف الحوری رئیس عملیات نیروهای ویژه در درگیری های دیروز کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، علوی الباشا بن زبع عضو شورای مشورتی یمن و بعضی از فعالان یمن با انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی کشته شدن شعلان را خسارت بزرگی برای نیروهای هادی در مأرب برشمردند.

بعضی منابع در نیروهای هادی همچنین از کشته شدن تعدادی از فرماندهان نظامی طی دو روز گذشته از جمله سرتیپ ناصر سعید البرحتی فرمانده تیپ دوم عملیات مشترک و سرتیپ عبده علی الوافی معاون فرمانده تیپ دوم عملیات اطلاع دادند.

نیرو های یمنی تنها 7 کیلومتر تا مرکز مارب فاصله دارند

رسانه های هوادار منصور هادی و ائتلاف متجاوز به شکست مزدوران و ائتلاف در مارب اعتراف نموده و از نزدیک شدن نیرو های مشترک به این شهر خبر می دهند.

پایگاه اینترنتی الخبر الیمنی گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی یمن بیش از هر زمان دیگر به شهر مأرب نزدیک شده اند. آن ها بعد از تسلط بر کوه راهبردی البلق القبلی که بر شهر مشرف است تنها هفت کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارند.

این تنها محوری نیست که نیروهای انصارالله از آن به شهر نزدیک شده اند بلکه آن ها در همه نقاط در محور شمال غربی تا جنوب غربی در حال پیشروی هستند.

در خبری دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از منابع محلی گزارش داد، عبدالغنی شعلان فرمانده نیرو های ویژه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، در مارب در حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شد.

پنج عضو یک خانواده یمنی در حمله پهپادی ائتلاف سعودی شهید شدند

در حمله پهپادی ائتلاف سعودی در غرب یمن، پنج نفر از اعضای یک خانواده شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

یک فروند پهپاد تهاجمی ائتلاف سعودی بامداد امروز (یکشنبه) یک خانه مسکونی در شهر الحدیده را در حالیکه ساکنانش خواب بودند هدف قرار داد.

الحدیده استان ساحلی در غرب یمن است که در کنترل نیروهای صنعاء قرار گرفته است.

به نوشته وبسایت شبکه المسیره، در اقدامی که نشان از نقض آشکار توافق سوئد درباره الحدیده است، پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی در منطقه الربصه در شهر الحدیده یک خانه مسکونی متعلق به فردی به نام صابر أمین عبدالله فتینی را بمباران کرد که بر اثر آن پنج نفر شهید شدند. یک کودک نیز در میان شهداست.

آزادی 18 اسیر ارتش و کمیته های مردمی در مأرب

عبد القادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن اعلام نمود 18 اسیر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مارب آزاد شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، عبد القادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن گفت: 18 اسیر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چارچوب تبادل اسرا در جبهه مأرب با میانجیگری یک طرف محلی آزاد شدند.

سرانجام محاصره ، شرط توقف حمله به عربستان

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید نمود شرط توقف حملات به عربستان سرانجام جنگ و محاصره است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: ادامه عملیات موشکی ما به توقف تجاوز، برطرف محاصره بستگی دارد و پس از آن ما برای تبادل نظر و حل سیاسی بحران آماده هستیم. محاصره ای که بر یمن تحمیل شده است از جنگ نظامی خطرناک تر است.

وی اضافه نمود: هدف قرار دادن مراکز نظامی عربستان حق ماست و از غیرنظامیان می خواهیم از این مراکز دور شوند. عربستان از ابتدای جنگ تا به امروز هزاران یمنی را به قتل رسانده است، اما ما بر حفظ جان غیرنظامیان سعودی اهمیت اصرار داریم.

البخیتی درباره سیاست آمریکا گفت: دولت جدید آمریکا در حالی که هنوز توقف محاصره یمن را خواهان نشده است، از ما می خواهد که به مبارزه ادامه ندهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16153

به "جزئیات عملیات عظیم یمن در عمق خاک عربستان، نیرو های یمنی تنها 7 کیلومتر تا مرکز مارب فاصله دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عملیات عظیم یمن در عمق خاک عربستان، نیرو های یمنی تنها 7 کیلومتر تا مرکز مارب فاصله دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید