حراج گران ترین اثر هنری قرن بیستم

به گزارش دَبی بلاگ، بنگاه حراج کریستیز اعلام نمود که نقاشی پرتره مریلین مونرو اثر اندی وارهول را ماه مه امسال به فروش خواهد گذاشت.

حراج گران ترین اثر هنری قرن بیستم

به گزارش خبرنگاران، قیمت این اثر 200 میلیون دلار تخمین زده شده است. به این ترتیب نقاشی پرتره مریلین مونرو گران ترین اثر هنری قرن بیستم خواهد بود که تا به امروز به حراج گذاشته است.

اندی وارهول، هنرمند آمریکایی که در سال 1987 درگذشت این پرتره مریلین مونرو را در سال 1964 کشید. مریلین مونرو، هنرپیشه آمریکایی دو سال پیش از آن درگذشته بود.

بنا به اعلام بنگاه کریستیز بنیاد توماس و دوریس امان که صاحب کنونی این تابلو است در نظر دارد کل عایدی حاصل از حراج آن را به بهبود زندگی بچه ها به وسیله برنامه های بهداشتی و آموزشی در سراسر دنیا اختصاص دهد.

معروفیت تابلوی نقاشی پرتره مریلین مونرو که از روی عکس این هنرپیشه در صحنه ای از فیلم نیاگارا کشیده شده اکنون از خود این عکس بیشتر است. فیلم نیاگارا به کارگردانی هنری هاتاوی، فیلمساز آمریکایی در سال 1953 اکران شد.

گران ترین اثر هنری که تا به امروز در حراج به فروش رسیده است سالواتور موندی (منجی دنیا) نام دارد. گفته می گردد خریدار این اثر که به قیمت 450 میلیون دلار به فروش رسید محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25362

به "حراج گران ترین اثر هنری قرن بیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج گران ترین اثر هنری قرن بیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید