حسین امیرعبداللهیان وارد باکو شد

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان وارد باکو مرکز این کشور شد.

حسین امیرعبداللهیان وارد باکو شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (چهارشنبه) به منظور ملاقات و گفت وگو و گفتگو در مورد راه های توسعه مناسبات دوجانبه و بعلاوه تحولات منطقه ای با مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان، در راس هیأتی راهی این کشور شده بود، دقایقی قبل وارد باکو شد.

وی در این سفر ضمن ملاقات با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی خود با الهام علی اف رئیس جمهور، و صاحبه غفاراوا رئیس مجلس و بعلاوه معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر آخر هفته امیرعبداللهیان به باکو خبر داده و گفته بود: وزیر خارجه دعوت از قبل داشت و این برنامه در دستورکار است و اگر هماهنگ گردد آخر این هفته این سفر کوتاه انجام می گردد. موضوعات زیادی در حوزه دوجانبه و توسعه روابط تجاری و مالی در دستورکار دو کشور است.

به گزارش فارس، این نخستین سفر امیرعبداللهیان به باکو بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با یکدیگر ملاقات و گفت وگو نموده بودند. وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این ملاقات از فرایند رو به رشد روابط ابراز خرسندی کردند.

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد هم با یکدیگر ملاقات کردند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز ملاقاتش با همتای آذربایجانی در عشق آباد را مثبت و محبت آمیز خواند و با بیان این که دو کشور و دو ملت فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند، گفت: به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22621

به "حسین امیرعبداللهیان وارد باکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین امیرعبداللهیان وارد باکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید