حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده شرکت های استارتاپی

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری درباره ایده شرکت های استارتاپی در حوزه فناوری های ورزشی اطلاع داد.

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده شرکت های استارتاپی

علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: مرکز فناوری و نوآوری ورزش ایران تنها مرکز رسمی و تحت حمایت معاونت عالی ریاست جمهوری و معانت پژوهشی وزارت علوم است.

او اضافه نمود: این مرکز به صورت تخصصی در حوزه ورزش فعالیت خود را ادامه می دهد و از تیم های استارت آپ و ایده جوانان نخبه و خوش ذوق و با علاقه در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری ورزش حمایت می نماید.

شریف نژاد توضیح داد: در حال حاضر محصولات 12 تیم استارتاپ به مرحله نمونه اولیه رسیده و برخی از آن ها حتی فروش هایی را هم داشته اند که باعث افتخار بوده، در مجموع نمونه ها و کار های فراوری شده این تیم های استارتاپ منحصر به فرد است و ویژگی اصلی این محصولات این بوده که ساخت شرکت ها و تیم های خلاق ایرانی است و اگر به تبع احتیاج به حمایت یا احتیاج به خدمات و پشتیبانی تجهیزات داشته باشد با توجه به اینکه دانش فنی آن در این مرکز و تحت نظر تیم های استارتاپی ایجاد شده فرآیند به روز رسانی آن در حال اجرا است.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره استقبال افراد از محصولات فناورانه ورزشی گفت: یکی از این دستگاه ها مانند کفپوش تعاملی هوشمند در برخی مجموعه ها مانند کمیته ملی المپیک، ایران مال و برخی باشگاه ها مستقر شده و فروش هایی هم داشته اند و به همین ترتیب تیم استارتاپی ما خدمات خود را ارائه می دهد.

او با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری یکی از تیم های استارتاپی نرم افزار با مربی را فراوری نموده، تاکید نمود: با توجه به اینکه کرونا خیلی از باشگاه های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و برای ادامه فعالیت مشکلاتی را برای آن ها ایجاد نموده؛ بنابراین فناوری های تازه در فضای مجازی یاری زیادی به ورزشکاران و مربیان می نماید.

شریف نژاد درباره تامین بودجه محصولات فناورانه ورزشی گفت: عمده بودجه به وسیله معاونت علمی ریاست جمهوری تامین و حمایت شده و امیدواریم که بتوانیم با معاونت همکاری های خود را توسعه ببخشیم، در حال حاضر چند شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده به مجموعه های ما اضافه شده اند و در حال توسعه این زیست بوم هستند و این موارد در اختیار تیم های استارتاپی قرار گرفته اند.

او اضافه نمود: برخی از این پروژه ها با توجه به اینکه ایده هستند محتمل است که به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسد، اما تمام کوشش خود را نموده ایم تا یک فضای کار اشتراکی را برای تیم های استارتاپی ایجاد کنیم و آن ها را با برگزاری دوره های ورزشی حمایت کنیم تا هزینه های صرف شده بتوانند در جهت درستی به انتها برسند.

او اضافه نمود: حدود 3 سال گذشته 700 میلیارد تومان برای توسعه محصولات فناورانه ورزشی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت واقع شده ایم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: در حال حاضر این استارتاپ ها با آموزشگاه ملی المپیک، باشگاه سپاهان، دانشگاه های وزارت علوم، سازمان ورزش شهرداری و ... قرارداد منعقد نموده و در کوشش هستیم تا بتوانیم چند عدد از این تجهیزات و استارتاپ ها را تکثر نموده تا از خدماتشان بهره ببریم.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19754

به "حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده شرکت های استارتاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده شرکت های استارتاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید