خبرنگاران یک دانشگاهی: بخش مالی هنوز به پژوهش های دانشگاهی اعتماد ندارد

به گزارش دَبی بلاگ، تربت حیدریه- خبرنگاران- مدیر کارآفرینی و ارتباط جامعه با صنعت دانشگاه تربت حیدریه گفت: دستگاه های اجرایی و بخش های مالی در حوزه صنعت و کشاورزی هنوز اعتماد لازم را به دانشگاه ها، برای سپردن طرح های پژوهشی و کاربردی خود و همکاری مشترک با آنها پیدا نکرده اند.

خبرنگاران یک دانشگاهی: بخش مالی هنوز به پژوهش های دانشگاهی اعتماد ندارد

مسعود گوهری منش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با این وجود سیاست جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تاسیس دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاهها، رغبت استادان برجسته را برای فعالیت در حوزه برطرف مسائل دستگاههای اجرایی و بخشهای صنعت و کشاورزی برانگیخته و تا به امروز نتایج خوبی در پی داشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه تربت حیدریه در همین چهارچوب آماده است تا با اجرای طرحهای پژوهشی به نهادهای اجرایی و بخشهای مالی برای برطرف مسایل و مسائل آنان یاری کند.

مدیر کارآفرینی و ارتباط جامعه با صنعت دانشگاه تربت حیدریه گفت: این مرکز آموزش عالی به همین دلیل آمادگی دارد تا موضوعات کاربردی مورد نظر سازمانها، ادارات دولتی و حوزه صنعت و کشاورزی را در قالب خاتمه نامه های دانشجویی با هدف حل مسائل جامعه مورد توجه قرار دهد.

وی اضافه نمود: در دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تربت حیدریه که از یک سال قبل راه اندازی شده، کوشش نموده ایم تا طرح های پژوهشی دانشجویی به شکلی باشد که مورد انتفاع ادارات، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و عموم مردم قرار گیرد و در حقیقت بهره برداران واقعی از آنها به نحو شایسته ای استفاده نمایند.

گوهری منش ادامه داد:اگر اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی تربت حیدریه با هماهنگی دانشگاه برای پژوهش در بخش مسائل دستگاه ها هزینه گردد، به این ترتیب خاتمه نامه های دانشجویی در راستای اهداف شهرستان تدوین شده و کاربردی تر خواهد شد.

وی گفت: در فرایند جدیدی که در بحث ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه تربت حیدریه شکل گرفته، اعضای هیات علمی به شهرک های صنعتی شهرستان رفته و مسائل کارخانه ها را احصا نموده و برای برطرف این مسائل پیگیر می شوند.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تربت حیدریه اضافه نمود: نحوه تعامل دستگاه های اجرایی با اعضای هیات علمیدانشگاه نباید شکل دستوری باشد، چون کار علمی و پژوهشی زمان بر است و در یک یا 2 جلسه به نتیجه مطلوب نمی رسد.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت حیدریه با راه اندازی آموزشکده فنی تربت حیدریه در سال 1384 انجام شد و در سال 1391 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

دانشگاه تربت حیدریه با 40 عضو هیات علمی و 29 کد رشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17676

به "خبرنگاران یک دانشگاهی: بخش مالی هنوز به پژوهش های دانشگاهی اعتماد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک دانشگاهی: بخش مالی هنوز به پژوهش های دانشگاهی اعتماد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید