خبرنگاران 18 اقامتگاه بومگردی با تسهیلات کمیته امداد استان سمنان فعال شد

به گزارش دَبی بلاگ، سمنان- خبرنگاران- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: 18 اقامتگاه بومگردی با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و مشاوره های شغلی این نهاد حمایتی در استان راه اندازی شد.

خبرنگاران 18 اقامتگاه بومگردی با تسهیلات کمیته امداد استان سمنان فعال شد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا خدابنده روز شنبه به رسانه ها افزود: با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال برای 18 نفر از کارآفرینان و مددجویان به صورت مستقیم و 55 نفر به غیرمستقیم فراهم شد.

وی ظرفیت اسکان شبانه این واحدها را 304 نفر برشمرد و اعلام نمود: در طول سال این واحدها میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی از طریق ایجاد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری گفت: یکی از راه های جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع دستی و آئین های سنتی روستائیان، خروج روستائیان از کشاورزی تک محصولی، افزایش سطح درآمد و بهبود شرایط معیشتی، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و سوغات و در نهایت، توسعه پایدار روستا توجه به بخش گردشگری است.

خدابنده شرح داد: در همین زمینه کمیته امداد استان سمنان با همکاری سازمان های متولی، نسبت به شناسایی مددجویان و مناطق و مکان های مناسب به ویژه روستاهای هدف گردشگری جهت توسعه خدمات گردشگری و صنایع وابسته اقدام کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان برنامه ریزی جهت آموزش مهارت شغلی، ترمیم، تعمیر و احداث فضاهای موردنظر را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش ایجاد اقامتگاه های بومگردی و توسعه گردشگری در استان سمنان برشمرد و گفت: با راه اندازی واحدهای بومگردی شاهد رونق سوغات و صنایع دستی در این مناطق بوده ایم.

وی به ارتباط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در استان و شهرستان ها همراهی خوبی باهدف راه اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند که در همین ارتباط کلاسهای آموزش بومگردی در روستای هدف گردشگری با حضور مجریان و شرکت های دانش بنیان برگزار گشت.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم گردی، 15 هتل و مهمان سرا، 14 اقامتگاه سنتی، پنج مهمان پذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه مسافر، یک هتل آپارتمان، دو مرکز تفریحی سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی، 19 سفره خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14884

به "خبرنگاران 18 اقامتگاه بومگردی با تسهیلات کمیته امداد استان سمنان فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18 اقامتگاه بومگردی با تسهیلات کمیته امداد استان سمنان فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید