درخواست مذاکره مجدد با استراماچونی و عرضه پفک آبی به بازار!

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احمد سعادتمند با بیان اینکه باشگاه استقلال از گذشته در بخش های مختلف مانند مباحث حقوقی، زیرساخت، فعالیت به عنوان بنگاه اقتصادی و ... مسائل عدیده ای داشته است، گفت: اما بارها گفته ام که امیدوارم با کمک هواداران و برنامه های پیش بینی شده که مبتنی بر آرامش است، بتوانیم نقاط منفی را کمتر و به نقطه صفر برسانیم و بعد از آن برای اقدامات موثر دیگر قدم برداریم.

درخواست مذاکره مجدد با استراماچونی و عرضه پفک آبی به بازار!

دکتر نیستم

وی توضیح داد: چندسالی هواداران استقلال دل خوش از اوضاع این باشگاه نداشتند اما امیدوارم شرایط بهتری با کمک همه ایجاد شود و در کل فضا رو به بهبود پیش برود حتی برای صدا و سیما.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه القابی مانند دکتر و مهندس برای وی به کار برده نمی شود، تاکید کرد: من فوق لیسانس مدیریت ورزش دارم، دکترای افتخاری از کانادا دارم اما خودم را دکتر نمی دانم.

کمپ حجازی به دارایی استقلال اضافه شد

سعادتمند در خصوص چگونگی برنامه هایش در آغاز فعالیت مدیریتی باشگاه استقلال و اینکه بیشتر به نشست و جلسه با پیشکسوتان می گذشت، گفت: پیشکسوتان صاحبان اصلی باشگاه هستند، آنها به گردن استقلال حق دارند. دفتر استقلال متعلق به پیشکسوتان است. اینکه روزانه یک یا یک و نیکم ساعت برای آنها وقت گذاشت، زیاد نیست کمااینکه از صحبت با آنها ایده هایی گرفته ایم، به مواردی رسیده ایم که نتایجش را بعدها خواهیم دید.

وی در خصوص بدهی های باشگاه استقلال در آستانه واگذاری به خصوص از حیث اقتصادیات نیز توضیح داد: اول باید تشکر کنم چون تا امروز به این اندازه برای واگذاری باشگاه اراده نبوده است اگر هم بوده موانعی باعث شده به نتیجه نرسد. دیگر اینکه خوشبختانه توانسته ایم با پیگیری های اجرا شده و گواهی بند دال در وزارت اقتصاد و دارایی و به نام استقلال بگیریم. بر این اساس کمپ حجازی به دارایی های باشگاه اضافه شد.

کمپ حجازی معارض دارد ولی مسالمت آمیز حل می کنیم

وی با تاکید بر اینکه کمپ حجازی معارض دارد، ادامه داد: در خصوص معارضین این کمپ نشستی داشته ایم، 14 هزار متر از طرف پارک ارم تصرف شده است اما فردا نشستی خواهیم داشت و به صورت مسالمت آمیز موضوع را حل و فصل خواهیم کرد.

سعادتمند در خصوص کمپ حجازی و طرحی که باشگاه استقلال برای استفاده از آن دارد، توضیح کاملی ارائه کرد و گفت: طبق برنامه ریزی اجرا شده می توانیم از این کمپ درآمدزایی داشته باشیم. بعد از سال ها میزان بدهی های باشگاه کم شده و از محل این کمپ به سرمایه باشگاه اضافه شده است.

اگر پفک آبی دیدید تعجب نکنید!

مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه اگر در حسابرسی تراز منفی داشته باشیم، نمی توانیم وارد بورس شویم، اضافه نمود: یک هزار میلیارد تومان ارزش برند استقلال است. مجموعه مرغوبکار را داریم. مجموعه امام رضا هم به استقلال رسیده است. فکر می کنم برای باشگاهی که بیش از 3 هزار میلیارد تومان ارزش دارایی دارد، بدهی 30 - 20 میلیاردتومانی خیلی زیاد نیست!

وی با تاکید بر اینکه درآمدزایی بر اساس درآمدهای پایدار یک برنامه اصلی در باشگاه است، گفت: کارگزاری یک بخش کار است که پیش بینی شده است، شاید تا یک ماه دیگر محصولات استقلال با برنداستقلال به بازار عرضه شود. اگر تا آن زمان پفک آبی دیدید، تعجب نکنید.

مالکیت معنوی را مجانی به کسی نمی دهیم حتی هتل استقلال!

سعادتمند درباره مسائل مربوط به حقوق معنوی محصولات ورزشی در ایران و عدم رعایت اصل حق انتشار توضیح داد: به لحاظ حقوقی مراجعاتی داشته ایم. با پوزش از کسانی که از نام استقلال استفاده می کنند حتی هتل استقلال باید بگویم مالکیت معنوی این اسم را مجانی به کسی نمی دهیم.

وی تاکید کرد: ابتدا سراغ رفع و رجوع های حقوقی رفتیم و نام استقلال را برای کسانی که از این برند استفاده و سوء استفاده می کنند ممنوع کرده ایم. تا الان 70 درصد کارها اجرا شده است. تولید محصول به نام استقلال هم بعد از رفع سایر موارد انجام می شود.

قاضی دادگاه در بحث کارگزار قبل دفاعیات من را پذیرفت

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به مسائل این باشگاه با شرکت آریا برتر کارگزار سابق استقلال توضیح داد: با تشکر از کارگزار قبلی باید بگویم قرار نیست باشگاه استقلال یک سال از تمام حقوق خودش را به یک شرکت بدهد که عایدی برای باشگاه نداشته باشد. آریابرتر سال گذشته قراردادی با ما بست ولی تا الان 9 تا 12 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه کمک کرده است. دوستان متعهد شده اند که بدهی را بدهند. اگر بدهی هم هست همان قرض الحسنه است. در واقع این استقلال است که طلبکار می باشد چون در یک سال اخیر هیچ آورده ای از کارگزارش نداشته است.

سعادتمند گفت: کارگزار جدید استقلال تا الان 10 میلیارد تومان بلاعوض به ما کمک کرده است. برای کارگزار قبل موضوع به محکمه رفته است و ما آنجا هم دفاع کردیم. خوشبختانه قاضی پرونده هم دفاع بنده را پذیرفت. بعد با پادرمیانی وزارت روزش جلساتی را برگزار کردیم و این مشکل در شرف حل است. این یکی دو روز کارها را حل می کنیم و کارگزار جدید به کارش ادامه می دهد.

استناد به بند فورس ماژور برای فسخ قرارداد با آریابرتر

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رای دادگاه به نفع شما بوده است؟ اظهار کرد: یک بند فورس ماژور در قرارداد با کارگزار قبلی آمده بود که اگر بیماری واگیردار شیوع پیدا کند و لیگ سه ماه تعطیل شود، این قرارداد خود به خود فسخ می شود. ما به این بند استناد کرده ایم. حساب و کتاب اقتصادی خودمان را می کنیم. کارگزار قبلی مبلغی را به خزانه باشگاه واریز نکرده و صرفا پرداختی هایی به بازیکنان و یا هزینه های هتل داشته است.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: وقتی می گوییم برند استقلال هزار میلیارد تومان ارزش دارد باید حداقل 200 میلیارد تومان از آن درآمدزایی صورت بگیرد. کمک آریا برتر به استقلال قرض الحسنه بوده و باید قرض آنها را بدهیم در حالی که درآمدی هم از این شرکت نداشته ایم؛ اگرچه دوستان معادلاتی دارند.

تعهد کارگزار جدید پرداخت 100 میلیارد تومانی است

سعادتمند توضیح داد: تا به امروز از کارگزار جدید 10 میلیارد تومان گرفته ایم و تا پایان سال بیش از 100 میلیارد تومان در تعهدمان پیش بینی شده است. این مبلغ قرض الحسنه نیست. خوبی این قرارداد این است که لیگ چه برگزار شود و چه نشود، اسپانسر به تعهدش عمل می کند. ما حتی بررسی نیازمندی های خودمان را هر یک - دوازدهم به کارگزار داده ایم که مثلا در فلان ماه چقدر دریافتی داشته باشیم.

وی درباره کمک قرض الحسنه موسوی عضو سابق هیات مدیره باشگاه به استقلال گفت: در یک برهه باشگاه استقلال مشکل داشت که بین 5 تا 7 میلیارد تومان از سوی موسوی پرداخت شد. باید آنرا حتما در قالب بررسی مسائل اقتصادی به ایشان برگردانیم. اگرچه این مبلغ قرض الحسنه بوده ولی به باشگاه کمک کرده است. ما باید به سمت درآمد پایدار برویم. اگر تا الان بحث دادگاه و این اتفاقات نبود، 10 میلیارد دیگر هم از کارگزار جدید گرفته بودیم.

پیشنهاد برای قائدی 2 میلیون دلار است اما زیر 5 میلیون دلار او را نمی فروشیم

به گزارش خبرنگاران، سعادتمند که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، درباره احتمال درآمدزایی از طریق فروش بازیکن و تجربه سال های قبل گفت: دو سه هفته است که از دو، سه کشور اروپایی تماس می گیرند تا مهدی قائدی را جذب کنند. رسما می گویم نه قائدی و نه هیچ بازیکن دیگری از استقلال فروشی نیستند. ما با چنگ و دندان بازیکنانمان را حفظ می کنیم. تیم را برای فصل بعد قوی می بندیم. کسی از تیم نمی رود و یا اگر برود ارزان نخواهد بود.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: این روزها خبرهایی خواندم مبنی بر اینکه پیشنهاد برای قائدی 1 میلیون و 500 هزار دلار است که 800 هزار تا به باشگاه می رسد و 700 هزار تا به خود بازیکن. صحبتی که با من شده بود، مبلغ 2 میلیون دلار بود که با آن هم موافق نیستم. قائدی را زیر 5 میلیون دلار نمی فروشیم. حتی فکرش را نکنند که بازیکن استقلال را 2 میلیون دلار بدهیم؛ نه تیم های داخلی و نه تیم های خارجی!

مذاکره با 5 شرکت برای انعقاد قرارداد اسپانسر

سعادتمند در ادامه این گفتگو در خصوص شرایط حقوقی کارمندان باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه آنها حقوق دو ماه سال را دریافت کرده اند، گفت: شنبه یا یکشنبه حقوق مربوط به ماه سوم سال هم به آنها پرداخت می شود.

وی در خصوص بحث اسپانسری و اینکه مزایده برگزار شده یا نشده، گفت: در خصوص باشگاه هایی که در حال واگذاری هستند و برای مزایده آنها نمی توانی خیلی ورود داشت با این حال با 5 شرکت وارد مذاکره شدیم. باید مواردی رعایت شود که همه آنها را در نظر گرفتیم. تضامین بانکی که به آن عمل شد و البته میزان پرداختی در قالب پیش پرداخت، این مورد هم در قرارداد منعقد شده رعایت شد.

مطالبات استقلال به زودی پرداخت می شود

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: قرارداد با اسپانسر در شرایطی منعقد شده که بحث واگذاری و ورود به بورس است که اگر این اتفاق بیفتد به نفع اسپانسر است. البته گفته می شود که شهریورماه واگذاری صورت می گیرد اما به این صورت نیست که در این ماه تمام باشگاه واگذار شود.

سعادتمند همچنین در خصوص مطالب باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه داد و گفت: با یکی از بزرگترین اپراتورهای کشور یعنی ایرانسل اخیرا مذاکراتی داشته ایم. امیدواریم به زودی به بخشی از قرارداد که به صورت غیرمستقیم بوده عمل شود. قطعا ایرانسل به باشگاه استقلال کمک خواهد کرد، باید از از آذری جهرمی و مدیریت ایرانسل هم تشکر می کنم. در هر صورت قطعا در روزهای آینده از این اپراتور کمک هایی خواهیم داشت. همچنین از کوثر هم کمک هایی می گیریم. بر اساس مذاکراتی که در این زمینه داشته ایم، 70 - 60 درصد پیش رفته ایم. از این بخش مطالبات را می گیرم از همراه اول هم مطالباتی داریم که امیدواریم زودتر نقد شود و مسائل را در بخش ارزی و ریالی حل کنیم.

پرداخت بدهی بوبان از طریق مطالبات استقلال در فیفا

وی در ادامه به تشریح شرایط پرونده بدهی های باشگاه استقلال پرداخت. بویان بازیکنی بود که موضوع بدهی های استقلال از وی آغاز است. سعادتمند در این زمینه گفت: در خصوص بویان که از همه حساس تر است باید یاد آور شوم که او شهریورماه 97 شکایتی تنظیم می کند و مهر 98 رای قطعی صادر می شود. زمانی برای پرداخت معین شده بود که نادیده گرفته شد. اینگونه با دیرکرد و جریمه ها و ... بویان 328 هزار دلار بار اقتصادی روی دوش استقلال گذاشت. ما در حال تلاش هستیم تا بخش عمده را طریق مطالبات مان از فیفا بپردازیم و بخش دیگر را خودمان تامین کرده و پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک بخشی از استراتژی استقلال انضباط اقتصادی است، ادامه داد: سال گذشته ضرر و زیان بدی داشتیم، بیش از 400 هزار دلار از محل مطالبات ما از فیبا کم شد بابت نفراتی که خیلی هم برای استقلال موثر نبودند و این خیلی خوب نیست.

درخواست باشگاه برای تمدید زمانِ پرداخت بدهی شفر

مدیرعامل استقلال همچنین در خصوص پرونده شفر گفت: این مربی دو بخش مطالباتی دارد. آخرین زمان برای پرداخت بدهی او 13 فرودرین ماه بود اما من بلافاصله بعد از ورودم به باشگاه صحبتی با داشتم و توانستیم فرصتی بگیریم، البته باید بگویم قراردادی که در امارات داشت باعث شد رقم طلب این مربی کمتر شود. 13 تیرماه زمان رسیدگی به پرونده شفر و پرداخت بدهی او اعلام شده اما با توجه به اینکه فیفا موضوع کرونا را در رسیدگی به موضوعات مختلف در نظر گرفته است، ایمیلی تهیه و ارسال کردیم و خواستار وقت بیشتری برای پرداخت بدهی شفر شدیم تا بتوانیم مطالبات او را پرداخت کنیم.

وقت استقلال نباید صرف دادگاه و شکایت شود

سعادتمند در بخشی از صحبت های خود با یادآدوری اینکه 4 سال پیش سرپرست فدراسیون تنیس روی میز بوده و بعد از آن هم سرپرستی فدراسیون اسکی را بر عهده داشته است، گفت: طی دوران سرپرستی در این فدراسیون ها در مجامع بین المللی آنها شرکت داشتم. هنوز هم از فدراسیون جهانی این دو رشته برای من ایمیل می آید. خواهش من از آنهایی که پیش از این استقلال بودند این است که اگر از نهادهای بین المللی مانند فیفا برای شان ایمیل می آید، آنها را منتشر نکنند. از کسی نام نمی برم اما در یکی از جلساتی که بودم، یک نفر صورت جلسه هیات مدیره ما را داشت، این خیلی باعث تعجب شد.

وی با تاکید بر اینکه قصد داریم با تعامل، گفتگو و مذاکره ، فضای صمیمی ایجاد کنیم و مسائل را حل کنیم، یادآور شد: اصل را بر انضباط و آرامش گذاشته ایم، دوستان این فرصت را ایجاد کنند. ما هم آمادگی برای مذاکره با آنها داریم. نباید وقت مان را صرف دادگاه و شکایت کنیم.

درخواست مذاکره دوباره با استراماچونی

سعادتمند همچنین در خصوص پرونده استراماچونی با بیان اینکه این مربی شکایت علیه استقلال داشته و رقم سنگینی مطالبه کرده است، گفت: دنبال این است که بعد از کرونا مذاکره ای دوباره با او داشته باشیم تا رسیدگی شود. در رابطه با پرونده استراماچونی برخی اقدامات را تایید کرده ایم که خوب نیست چون اجازه نمی دهد در مقام دفاع خوب عمل کنیم. در هر صورت به دنبال این هستیم با استراماچونی و وکیل اولش صحبتی داشته باشیم.

خواستیم با پادوانی قرارداد امضا کنیم

سعادتمند درباره مشکل پادوانی بازیکن سابق استقلال تأکید کرد: از من گلایه نکنید. مشکل پادوانی باید زودتر حل می شد. وقتی به استقلال آمدم با این بازیکن مکاتبه کردیم تا صد هزار دلارش را پرداخت کنیم. حتی این بازیکن شماره حسابش را داد اما در نهایت فرم این دریافت را امضاء نکرد. سپس متوجه شدیم این بازیکن به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و به خاطر نقص عضو تقاضای غرامت سنگینی دارد.

وی اضافه نمود: من حتی از پادوانی دعوت کردم به ایران بیاید تا با او به عنوان یک یار همیشگی در قالب مشاور یا بازیکن افتخاری قرارداد امضاء کنیم. احساس می کنم دادگاه عالی ورزش هم رأی فیفا را تأیید می کند. یعنی فقط همان صد هزار دلار غرامت را.

تامین اعتبار هزینه های تیم فوتسال استقلال از محل دیگر

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه به نظر می رسد با تشکیل تیم های غیر فوتبالی در این باشگاه، یک دست اقدام به برداشتن چند هندوانه کرده است، گفت: اگر بخواهیم روی بدهی های استقلال تمرکز کنیم کاری پیش نمی رود. من از آقای نبی دبیر فدراسیون فوتبال خواهش کردم که امتیاز یک تیم فوتسالی را به استقلال بدهند. ایشان هم این دستور را به هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال داد که روز گذشته جلسه اش تشکیل شد. اگر استقلال وارد فوتسال شود، باید هیئت رئیسه سازمان لیگ دنبال ما بیایند.

سعادتمند درباره هزینه های تیم داری در فوتسال گفت: ما به اعتبار باشگاه و درآمد کارگزارمان دست نمی زنیم. خرید امتیاز و تأمین اعتبار این تیم را از یک بخش دیگر تهیه کرده ایم. انتظارمان از هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال و فدراسیون فوتبال این است که این اتفاق رخ بدهد. با حساب و کتاب این هندوانه ها را بر می داریم.

اینستاگرام نمی داند استقلال واقعی کیست!

وی با بیان اینکه اپلیکیشن باشگاه استقلال هفته آینده رونمایی می شود، توضیح داد: با 11 بانک مذاکره ایم تا درآمدها به حسابمان واریز شود. با این درآمدها چرخ باشگاه می چرخد. در آستانه عقد قرارداد با فست فودها هستیم و اولین کافی شاپ را هم راه اندازی می کنیم. دنبال مکانی برای ایجاد پاتوق برای پیشکسوتان هم هستیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره مسائلی که برای صفحه رسمی این باشگاه دراینستاگرام ایجاد شده است، یادآور شد: سال 1396 اینستاگرام استقلال 540 هزار نفر فالوور داشت که این صفحه واگذار شد. ما مجدداً از یک ماه پیش به این بحث ورود کردیم. این شبهه برای اینستاگرام ایجاد شده که استقلال واقعی کیست ولی حداکثر تا یک ماه دیگر، تیک آبی اینستاگرام را می گیریم.

یک هوادار ساختمان جدیدی را به استقلال داده است

سعادتمندبا بیان اینکه هیئت مدیره این باشگاه به زودی ترمیم و تقویت می شود از جابجایی ساختمان این باشگاه با کمک یک هوادار خبر داد و گفت: یکی از هواداران که مشاور باشگاه هم هست، یک ساختمان 5 طبقه مجهز با لابی و پارکینگ خوب در اختیار باشگاه گذاشته است. قرار است با شهردار منطقه جلسه بگذاریم تا موانع را حل کنیم. در این صورت در یک ساختمان با بیش از هزار و 800 متر، فعالیت خواهیم کرد. در حالی که الان ساختمان ما زیر 400 متر است.

وی در خصوص شرایط مدیر رسانه و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال، ادامه داد: هر کسی در این پست ها مشغول می شود باید دو - سه ماه کار کند تا محک بخورد.

در باشگاه قومی گری نداریم

مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص انتقادهایی که از او نسبت به انتخاب اطرافیانش مبنی بر عدم اشراف آنها به فوتبال می شود، گفت: برای بخش اقتصادی یا فرهنگی و حتی ورزشی کسانی انتخاب می شوند که در این زمینه ها کار اختصاصی کرده باشند. همچنین یکی از دوستان گفته بود همه اطرافیان من از شمال کشور انتخاب می شوند در حالی که باید بگویم کسانی که من به استقلال آورده ام از سمنان، تهران و حتی کرد و ترک هستند. هنوز شاقتصادی در باشگاه نداریم. سعی کردیم شایسته ها را بیاوریم و قومی گری در باشگاه جایی ندارد. این افراد هم حداقل باید 6 ماه فرصت داشته باشند.

سعادتمند همچنین از پیشنهادات دکتر امین نوروزی معاون پزشکی استقلال برای حمایت از بازیکنان استقبال کرد و گفت: نوروزی شناسنامه باشگاه استقلال است و در این مدت هم تمام پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده است. هر برنامه ای داشته باشد با قدرت پشتش هستم.

با قدرت از مجیدی حمایت می کنم

وی درباره اینکه آیا انتخاب سرمربی فصل بعد استقلال به نتایج بازی های باقیمانده لیگ بستگی دارد؟ گفت: فرهاد مجیدی سرمربی ما است و با قدرت از او حمایت می کنیم.

مدیرعامل استقلال درباره گلایه های وریا غفوری کاپیتان استقلال گفت: غفوری یکی از بهترین های ما و کاپیتان شایسته بچه ها است. او و علی کریمی مطالباتی دارند که در تلاش هستیم آنها را در کنار پرداختی دیگر بازیکنان داشته باشیم.

سعادتمند در پایان گفت: 10 بازی در لیگ باقی مانده است. دیدار ما با فولاد 6 امتیازی است. نمی خواهم این بازی را حساس کنم ولی با برد در این مسابقه به رده دوم جدول می رسیم و مدعی قهرمانی هستیم.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9625

به "درخواست مذاکره مجدد با استراماچونی و عرضه پفک آبی به بازار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مذاکره مجدد با استراماچونی و عرضه پفک آبی به بازار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید