دوشنبه 7 مرداد ، کاهش قیمت نفت در واکنش به مشکل تقاضا

به گزارش دَبی بلاگ، بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی ها نسبت به دورنمای رشد مالی و تقاضای جهانی، با کاهش روبرو شد.

دوشنبه 7 مرداد ، کاهش قیمت نفت در واکنش به مشکل تقاضا

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 23 سنت یا 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 63 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته 1.6 درصد افزایش داشت.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 9 سنت یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 56 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا هفته گذشته یک درصد افزایش داشت.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر سرمایه گذاری شرکت فیلیپ فیوچرز، بهای معاملات آینده نفت به دلیل محتاط ماندن معامله گران نسبت به عوامل متزلزل اقتصاد کلان پایین رفته است. بازبینی نزولی پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضای جهانی برای نفت و استمرار ضعف شاخص مدیران خرید جهانی، با وجود روند کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا مانع رشد قیمت نفت شده است.

آژانس بین المللی انرژی به دلیل آمار مصرف کمتر در قاره آمریکا، برای دومین ماه متوالی پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت را کمتر کرد و اکنون برآورد شده است که تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه اول بر مبنای سالانه تنها 250 هزار بشکه در روز رشد نموده که پایین ترین میزان از اواخر سال 2011 بوده است.

همچنین آژانس بین المللی انرژی پیش بینی نموده است که تقاضای جهانی برای نفت 1.4 میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال 2020 افت پیدا نموده و به 99.8 میلیون بشکه در روز می رسد که آمار به شدت ضعیفی محسوب می گردد.

در این بین، آمار روز آدینه وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد فراوری ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال 2019 بر مبنای سالانه 2.1 درصد رشد نموده است که اندکی فراتر از انتظارات تحلیلگران بود اما در مقایسه با نرخ رشد 3.1 درصد در سه ماهه اول، کمتر بود.

گزارش رشد مالی آمریکا با مجموعه پیغام های توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که نشان می داد اختلافات با چین در آستانه ازسرگیری مذاکرات تجاری دو کشور تشدید می گردد، پیچیده شد.

بر اساس گزارش پلاتس، تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: نخستین دیدار رو در روی مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای برگزار می گردد اما اظهارات ترامپ مبنی بر این که چین ممکن است برای توافق تجاری با آمریکا تا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور صبر کند، آب سردی روی مذاکرات آینده بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1815

به "دوشنبه 7 مرداد ، کاهش قیمت نفت در واکنش به مشکل تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوشنبه 7 مرداد ، کاهش قیمت نفت در واکنش به مشکل تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید