دومین جشنواره زیبایی اسب کُرد در بیجار برگزار می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، آوات مکاری در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به برگزاری پیروز نخستین جشنواره اسب کرد در سال گذشته و استقبال انجام شده از این رویداد، گفت: دومین جشنواره زیبایی اسب اصیل کردی در تاریخ 23 مرداد در ورزشگاه 17 شهریور شهرستان بیجار برگزار می گردد.

دومین جشنواره زیبایی اسب کُرد در بیجار برگزار می گردد

وی با اشاره به اینکه این جشنواره توسط فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان برگزار می گردد، بیان نمود: در این مسابقه اسب هایی از استان های اصفهان، کرمان، همدان، کرمانشاه، اردبیل، و کردستان و چند استان دیگر شرکت خواهند کرد.

وی معرفی اسب نژاد کرد و شناسایی ژنتیکی آن را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و اظهارداشت: معرفی اسب های نژاد کرد موجود در سطح استان و کشور و همچنین معرفی تولیدات نژاد اسب کرد از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرکردستان ادامه داد: با توجه به اطلاعات کسب شده ازهیئت سوارکاری شهرستان بیجار، کارشناسان متخصص تحت نظارت فدراسیون سوارکاری کشور در بخش کمیته زیبایی کشور مخصوص نژاد اسب کرد، تعداد 100 راس اسب در گروه های پنج گانه یک تا دو سال، دو تا سه سال، سه تا چهار سال و 4 تا 7 سال و 7 به بالاتر در رده های نریان و مادیان در این جشنوارحضور پیدا خواهند کرد.

مکاری اضافه نمود: بیجار به عنوان بهترین مکان از لحاظ وجود اسب های زیبا و اصیل و هم چنین وجود تیره هوشار به عنوان اصیل ترین تیره اسب نژاد کرد در منطقه گروس و وجود فعالیت هیئت سوار کاری بیجار شناخته شده است و همین مسئله منجر به انتخاب شهرستان بیجار برای محل برگزاری این جشنواره شده است.

اسب کرد یکی از نژادهای مهمی است که هر چند در طول یکی دو سال اخیر اقداماتی برای حفظ و احیاء آن انجام شده است ولی در کل می توان گفت که تا به امروز اقدام ماندگار و تاثیرگذاری برای حفظ آن صورت نگرفته است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5554

به "دومین جشنواره زیبایی اسب کُرد در بیجار برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره زیبایی اسب کُرد در بیجار برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید