ملاقات وزیران خارجه ایران و بلژیک

به گزارش دَبی بلاگ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک ملاقات کرد و در مورد روابط دوجانبه و بعضی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو و گفتگو نمود.

ملاقات وزیران خارجه ایران و بلژیک

به گزارش خبرنگاران وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشینه خوب صد و سی ساله روابط بین دو کشور تاکید نمود: فرصت های دوجانبه و چند جانبه فراوانی در روابط فی ما بین دو کشور وجود دارد و میزبانی نهادهای اروپایی در بروکسل نیز ابعاد نوی به روابط و همکاری های فی مابین بخشیده است.

امیرعبداللهیان با اشاره آغاز تحرک نو در روابط دو کشور طی ماه های اخیر بعد از آغاز به کار دولت نو کشورمان، توسعه بیشتر همکاری های پارلمانی بین تهران و بروکسل را یکی از ظرفیت های توسعه روابط سیاسی دو کشور توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به تاثیر توسعه روابط مالی و تجاری در تعمیق روابط، فعالیت دفاتر تجاری و بازرگانی بلژیک و حفظ فعالیت های آن را حائز اهمیت دانست که یاری موثری به ساخت آینده روابط بین دو کشور می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی ایران برای توسعه روابط در عرصه های مختلف با بلژیک از جمله در حوزه های فنی و فن آوری های نوین و شرکت های دانش بنیان تاکید نمود.

صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای ایرانی خود، به ابعاد مختلف روابط دو کشور اشاره و تاکید نمود ارتقاء هر چه بیشتر این روابط، تاثیرات مثبت زیادی در اروپا و غرب آسیا خواهد داشت.

ویلمز بعلاوه بر آماده کشورش برای همکاری در همه ابعاد روابط دوجانبه و کوشش برای پیگیری توافقات اجرا شده به منظور توسعه و توسعه بیش از پیش روابط تاکید نمود.

در این دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در مورد بعضی موضوعات کنسولی ار جمله شرایط اسدی نیز مصاحبه و گفتگو کردند و امیرعبداللهیان مواضع و دیدگاه های کشورمان را در مورد این موضوع برای همتای بلژیکی خود تبیین کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23967

به "ملاقات وزیران خارجه ایران و بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیران خارجه ایران و بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید