رئیس سازمان خصوصی سازی: واگذاری پرسپولیس و استقلال در سال 99 جدی است، شرکت های تجاری باید براساس قواعد بورس حرکت نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی اعتقاد دارد واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به صورت جدی دنبال می گردد.

رئیس سازمان خصوصی سازی: واگذاری پرسپولیس و استقلال در سال 99 جدی است، شرکت های تجاری باید براساس قواعد بورس حرکت نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی درباره واگذاری سرخابی های پایتخت به بخش خصوصی گفت: اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال جدید، تسریع در فرایند واگذاری همه بنگاه های دولتی است و قصد داریم پرسپولیس و استقلال را در امسال واگذار کنیم.

وی ادامه داد: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال 99 تسریع در فرایند واگذاری همه بنگاه های دولتی بوده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره سازوکار خصوصی سازی دو باشگاه توضیح داد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می گردد، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت های سازمان بورس به روز رسانی می شوند. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام گردد، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت ورزش تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

صالح اعلام نمود: تا به امروز تقریباً قیمت گذاری باشگاه پرسپولیس معین شده است و حتی این باشگاه برنامه سه ساله اش را هم به ما داده است. البته مدیران این باشگاه به دنبال ارائه برنامه پنج ساله بودند، اما ما اجازه ندادیم و با برنامه سه ساله باشگاه را وارد بورس می کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست باشگاه ها به یکباره واگذار شوند، گفت: ابتدا اساسنامه ها تغییر می نماید و بعد هم باید صورت های اقتصادی انجام گردد. در ادامه با برگزاری مجمع های فوق العاده، کارها باید جلو برود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درخصوص بدهی های سنگین استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: این دو شرکت مشمول ماده 141 هستند، اما اگر کار واگذاری استادیوم ها به آنها انجام گردد، آنها از ورشکستگی خارج می شوند. علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد. ابتدا تنها پنج درصد برای کشف قیمت و پنج درصد هم برای سهام شناور و عدم ایجاد حباب عرضه خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه برای طرفداران دو باشگاه در واگذاری، جایگاهی در نظر گرفته می گردد، گفت: هر شرکتی که می خواهد به بورس برود، باید برنامه سه ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند، در بورس به مشکل بر خواهد خورد؛ چون مردم بر اساس برنامه شرکت ها به بورس وارد می شوند.

وی افزود: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر با برنامه اش حرکت کند، دچار مشکل می گردد. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه سه ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال اجرا است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، ما قطعاً فرایند واگذاری را انجام نمی دهیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در انتها تاکید نمود: مسئله مهم دیگر، معین شدن حساب وکتاب های دو باشگاه با فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نگردد، اصلاً وارد بورس نمی شوند. اخیراً هیئت واگذاری مصوب نموده که این باشگاه ها در بورس پذیرش شوند و می خواهیم تا شهریورماه این کار را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7646

به "رئیس سازمان خصوصی سازی: واگذاری پرسپولیس و استقلال در سال 99 جدی است، شرکت های تجاری باید براساس قواعد بورس حرکت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان خصوصی سازی: واگذاری پرسپولیس و استقلال در سال 99 جدی است، شرکت های تجاری باید براساس قواعد بورس حرکت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید