روسیه: گرجستان امنیت شهروندان و روزنامه نگاران روس را تضمین کند

به گزارش دَبی بلاگ، وزارت خارجه روسیه از گرجستان خواست تا امنیت شهروندان و روزنامه نگاران این کشور را تضمین کند.

روسیه: گرجستان امنیت شهروندان و روزنامه نگاران روس را تضمین کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه از گرجستان خواست تا امنیت تمامی شهروندان این کشور در گرجستان را بی قید و شرط تضمین کند.

در پی اعتراضات روز پنج شنبه در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان که علیه روسیه انجام شد ودست کم 240 زخمی شدند و پس از آن دولت روسیه اظهار داشت که پرواز تمام هواپیماهای خود به مقصد گرجستان را متوقف خواهد نمود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن از تاریخ 8 جولای تمام پروازها به مقصد گرجستان لغو خواهند شد. مسکو همچنین به آژانس های مسافرتی این کشور توصیه شد که تمام تورهای مسافرتی خود به گرجستان را لغو نمایند.

یازده سال پس از جنگ بر سر منطقۀ اوستیای جنوبی، تنش میان دو کشور روسیه و گرجستان همچنان بالاست. اعتراضات اخیر نیز در پی حضور سرگئی گاوریلوف نمایندۀ دومای روسیه در مجلس گرجستان شروع شد.

با اوج گیری این اعتراضات، سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان، روسیه را دشمن و اشغالگر خواند و گفت که مسکو به گسترده شدن این ناآرامی ها یاری نموده است. وزارت خارجه روسیه نیز در مقابل گرجستان را متهم کرد که در تمام این سالها از بهبود روابط دو کشور جلوگیری نموده است.

شدت و تداوم این اعتراضات باعث شد رئیس مجلس گرجستان که از آقای گاوریلوف برای سخنرانی در مجلس دعوت نموده بود، مجبور به استعفا گردد اما این کار نیز خشم معترضان را فرو ننشاند. آنها بار دیگر آدینه شب مقابل ساختمان مجلس گرجستان جمع شدند و شعار نه به روسیه سردادند.

آنها همچنین خواهان استعفای وزیر کشور گرجستان به دلیل شیوۀ برخوردش با این اعتراضات شدند. پلیس در جریان اعتراضات روز پنج شنبه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و ماشین آب پاش استفاده نموده بود.

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1422

به "روسیه: گرجستان امنیت شهروندان و روزنامه نگاران روس را تضمین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: گرجستان امنیت شهروندان و روزنامه نگاران روس را تضمین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید