رکود در کمین دانه درشت های مالی!

به گزارش دَبی بلاگ، در شرایطی که رشد مالی بسیاری از کشورهای دنیا کاهش پیدا نموده است، خطر رکود فراگیر در دنیا بیش از پیش تقویت شده است.

رکود در کمین دانه درشت های مالی!

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، افزایش رویکرد حمایت گرایانه، جنگ های تجاری، مساله برگزیت، کاهش تقاضای مصرفی در بین واردکنندگان بزرگ و رکود در بخش های کلیدی نظیر مسکن، رشد مالی جهان را با وضعیت سخت و کم سابقه ای روبرو ساخته است. تنها کشورهای نوظهور نیستند که با کاهش شدید رشد مالی خود روبرو شده اند بلکه اکنون خطر رکود حتی بزرگ ترین اقتصادهای جهان را نیز تهدید می نماید.

فضای نامطمئن کنونی باعث توقف بسیاری از فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری های جدید، ثبت سفارشات جدید و فعالیت های عمرانی شده است. در بازار بورس نیز معامله گران هنوز سردرگم هستند و نوسانات شاخص ها به خوبی بانگر این مساله است که آن ها نسبت به پیامدهای ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی مطمئن نیستند.

در حال حاضر بانک های مرکزی در بسیاری از نقاط جهان از جمله در سطح منطقه یورو، ژاپن و سوئد نرخ بهره را به سطح منفی رسانده اند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نیز به منظور تقویت رشد مالی این کشور، در نهایت نرخ بهره را بیش از پیش کاهش دهد.

ریسک وقوع رکود در کدام اقتصادهای بزرگ بالا است؟

هنگ کنگ: پس از پنج ماه تظاهرات گسترده داخلی، اقتصاد هنگ کنگ تا جایی تحت تاثیر قرار گرفته است که بعضی از کارشناسان معتقدند اقتصاد این کشور هم اکنون نیز وارد یک رکود فنی شده است. بخش گردشگری و ساخت و ساز هنگ کنگ بیش از سایر بخش ها تحت تاثیر این اعتراضات قرار گرفته اند.

انگلیس: از زمان رای به ترک اتحادیه اروپا در رفراندوم 2016، بن بست سیاسی درانگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را با مسائل زیادی روبرو نموده است. اقتصاد انگلیس در سه ماهه سوم امسال برای نخستین بار از سال 2012 رشد منفی را تجربه کرد و انتظارمی رود تداوم فضای نامطمئن کنونی باعث ثبت رشد منفی برای کل سال در انگلیس گردد.

آلمان: بزرگ ترین اقتصاد اروپایی نیز شدیدا تحت تاثیر ریسک های خارجی قرار گرفته و رشد مالی آن در سه ماه سوم سال منفی شد. مسائل شدید بخش صنعتی و خودروسازی آلمان از جمله دلایل اصلی برای کاهش رشد مالی این کشور هستند.

ایتالیا: چهارمین اقتصاد بزرگ اروپایی نیز از نیم هدوم سال 2018 تاکنون درگیر رشد مالی صفر یا منفی بوده است. بدهی خارجی بالا و نرخ بیکاری بالا از دیگر مسائل اقتصاد بحران زده ایتالیا هستند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3711

به "رکود در کمین دانه درشت های مالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود در کمین دانه درشت های مالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید