زمانی برای کتاب خواندن

به گزارش دَبی بلاگ، به مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران، صفحه مجازی ریحانه مطلبی را تحت عنوان زمانی برای کتاب خواندن منتشرکزد.

زمانی برای کتاب خواندن

به گزارش خبرنگار ، صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت اللّه خامنه ای که در حوزه موضوع خانواده و سبک زندگی در فضای مجازی فراوری محتوا می نماید، به مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران، مطلبی را تحت عنوان زمانی برای کتاب خواندن منتشر کرد.

یک مساله مهم پیرامون کتابخوانی و به طور کلی مطالعه، زمان است. بسیاری از ما از نداشتن وقت آزاد برای کتاب خواندن گلایه می کنیم و همواره کتابهای نخوانده زیادی در کتابخانه داریم و با اینکه علاقه زیادی به مطالعه داریم اما همواره از نداشتن زمان مناسب برای کتاب خوانی گله داریم. از این رو صفحه مجازی ریحانه به راهکارهای تنظیم زمان برای کتابخوانی پرداخت. در متن کامل این پست آمده است :

زمان های مرده را یادداشت کنید!

همه ما زمان های مرده بسیاری در طول روز داریم که اگر آن را روی کاغذ بیاوریم، احتمالا از تعداد این ساعات تعجب خواهیم کرد. به طور آزمایشی یک هفته ساعاتی از شبانه روز خود که به بطالت میگذرانید را یادداشت کنید. شما میتوانید یک بخش کوچک از این زمان ها را به مطالعه اختصاص دهید. توجه کنید منظور از زمان های مرده، وقت استراحت نیست. مثلا زمانی که در مترو و اتوبوس هستید یا زمان هایی که در مطب دکتر منتظر هستید، نمونه هایی از زمان های مرده هستند.

چقدر در فضای مجازی وقت میگذرانید؟

آنچه این روز ها بیشتر از هرچیزی زمان ما را به خود اختصاص داده است، فضای مجازی است. میتوانیم فقط قدری از حضور در شبکه های اجتماعی کم کنیم و به میزان مطالعه روزانه خود اضافه کنیم. حضور در این شبکه ها ما را به کوتاه خوانی عادت داده است و این یکی از آفت های کتابخوانی است. زیرا کوتاه خوانی کم کم حوصله کتاب خواندن را در ما از بین میبرد و دنبال لقمه آماده و کوتاه شده هرچیز هستیم. کمااینکه گاهی این لقمه ها اشتباه و بدون اساس میباشد.

مطالعه را در برنامه روزانه بگنجانیم

کتاب خواندن باید مانند کار های روزمره به عادت تبدیل گردد. به این ترتیب که همه اعضای خانواده ساعتی از روز را مشغول کتاب

برای یکدیگر کتاب بخوانید.

یکی از راه های ترغیب کتابخوانی در خانواده این است که برای یکدیگر کتاب بخوانید. اگر فرزند یا همسرتان به هر دلیلی تمایل به کتاب خواندن ندارند یا زمان کافی ندارند، شما میتوانید قبل خواب یا هنگام بازی با فرزندتان برای آن ها کتاب بخوانید و به این ترتیب آن ها را با کتاب مانوس کنید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 932

به "زمانی برای کتاب خواندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی برای کتاب خواندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید