سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت بی نظیر است

به گزارش دَبی بلاگ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت بی نظیر برای همه هنرمندان و فعالان صنایع دستی در سراسر کشور است.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت بی نظیر است

محمد مطیع، امروز آدینه 17 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، با بیان این مطلب اظهار کرد: بسیار خوشحالم که سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده و هنرمندان 31 استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند. این یک فرصت بی نظیر برای همه آن ها به حساب می آید.

او اضافه نمود: در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، هنرمندان و فعالان این هنر صنعت از تجربیات خود می توانند استفاده نمایند و با آثار استان های مختلف آشنا شوند که این کار به تقویت ارتباط بین هنرمندان صنایع دستی یاری می نماید.

مطیع گفت: 13 هنر سنتی و صنایع دستی در خراسان رضوی به عنوان صنایع دستی شاخص کشور شناخته شده که از رشته های مزیت دار و بومی هستند و در این نمایشگاه نیز بخشی از آن ها به نمایش درآمده است.

معاون صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برندسازی صنایع دستی حمایت از کالای نفیس ایرانی است اضافه نمود: یکی از این برندها برند صنایع دستی در شهرستان فیروزه، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی گفت: همچنین در شهرستان طرقبه شاندیز رشته ارغوان بافی و پوستین دوزی و در شهرستان کلات نیز گلیم و ابریشم بافی به عنوان برند صنایع دستی شناخته می شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نهمچنین رشته سفالگری سنتی در گناباد، ابریشم کشی در تربت حیدریه، فرت بافی و ساخت سازه های سنتی در تربت جام، حوله بافی در تایباد و تراش سنگهای قیمتی در نیشابور از دیگر برندهای ملی صنایع دستی شهرستانهای خراسان رضوی محسوب می شوند.

او اضافه نمود: رشته های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، حجاری سنتی(سنگتراشی) و نیز تولیدات چرمی دست دوز از برندهای ملی صنایع دستی در مشهد هستند.

مطیع گفت: صنایع دستی سبدبافی در بجستان و گلیم بافی در قوچان از دیگر رشته ها و صنایع دستی برجسته و مهم خراسان رضوی محسوب می شوند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 487

به "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید