شب ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

به گزارش دابی بلاگ، تامیلا آرسنیوا، متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که محصولات تهیه شده از شیر که درصد کمی از چربی دارند، انتخاب مناسبی برای وعده های غذایی عصرانه است.

شب ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

به عنوان مثال او توصیه می نماید کفیر، ماست یونانی، شیر تخمیر شده یا ماست را بدون مواد افزودنی شیرین را به عنوان شام بخورید. به عقیده این متخصص چنین میان وعده کم کالری (در 100 گرم - 50-70 کیلو کالری) به خواب شبانه شما آسیب نمی رساند.

این متخصص تغذیه در اینستاگرام می نویسد: لبنیات منبع عالی پروتئین است که بدون تحریک معده برای بدن شما مفید است و همچنین کلسیم موجود در ان ها برای استخوان های شما مفید می باشد و به راحتی گرسنگی تان را رفع می نماید.

علاوه بر این، این محصولات تأثیر مفیدی بر میکرو فلورای دستگاه گوارش دارند، در تسریع هضم سایر مواد غذایی، کاهش اسیدیته معده یاری می نماید و خاصیت آرام بخش دارند.

پیش از این در خبر ها آمده بود که تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته می تواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چاپکی ذهن را ارتقاء بخشد. مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و آهسته کردن فرایند پیری دارند. تاثیرات مصرف منظم شش گونه مغز آجیلی شامل بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پیکن (گردوی گرمسیری بومی آمریکا)، پسته و گردو بر بهبود عملکرد مغز تاثیر بسیار مثبت دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11877

به "شب ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید