شرکت دانش بیان مستقر در دانشگاه شریف تجهیزات آزمایشگاهی فراوری می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، شرکت توسعه فناوری شریف سولار واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در حوزه سلول های خورشیدی و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت می نماید.

شرکت دانش بیان مستقر در دانشگاه شریف تجهیزات آزمایشگاهی فراوری می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به گفته مدیران شرکت توسعه فناوری شریف سولار، این شرکت در حوزه سلول های خورشیدی و تجهیزات آزمایشگاهی نظیر میکروسکوپ الکترونی روبشی، به پشتوانه تحقیق و توسعه دانشگاهی اکنون در این حوزه در کشور مرجعیت یافته و این پشتوانه یکی از مهم ترین مزایای نسبی شریف سولار نسبت به بسیاری از شرکت های خارجی است.

شریف سولار در واقع یک گروه برآمده از آزمایشگاه نانوذرات و پوشش های نانومتری دانشگاه صنعتی شریف است که از همکاری تعدادی از نخستین پژوهشگران و فارغ التحصیلان حوزه سلول های خورشیدی و با همت آقای دکتر نیما تقوی نیا در دانشکده فیزیک این دانشگاه در سال 1393 شکل گرفته است و از ابتدای سال 1394 با نام شرکت توسعه فناوری شریف سولار فعالیت خود را شروع نموده است.

فرزانه مهیاری مدیر فناوری اطلاعات شرکت توسعه فناوری شریف سولار درباره موقعیت و حوزه فعالیت این شرکت گفت: زمینه کاری عمده شرکت دانش بنیان شریف سولار که در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است در حال حاضر تجهیزات آزمایشگاهی است که به طور خاص در حوزه ساخت و بررسی سلول های خورشیدی کاربرد دارند، ولی به طور عام دارای کاربرد های متنوع دیگری هستند. علاوه بر تجهیزات، طیف بزرگی از مواد آزمایشگاهی مورداستفاده در سلول های خورشیدی، LED و الکترونیک پرینتی در شرکت فراوری شده و خدمات گسترده ای در زمینه ساخت و بررسی سلول های خورشیدی ارائه می گردد. شریف سولار با ارائه سبد کاملی از محصولات و خدمات در حوزه سلول های خورشیدی و پشتوانه تحقیق و توسعه دانشگاهی اکنون در این حوزه در کشور مرجعیت یافته است و این پشتوانه یکی از مهم ترین مزایای نسبی شریف سولار نسبت به بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی است.

مهیاری ادامه داد: از اولین دستگاه هایی که در این مجموعه ساخته شد دستگاه شبیه ساز طیف خورشید است که برای اندازه گیری های استاندارد سلول های خورشیدی به کار می رود. شبیه ساز شریف سولار براساس نور LED، نور خورشید را از 380 تا 1000 نانومتر شبیه سازی می نماید. این مجموعه بنابر احتیاج خود، به مرور اقدام به ساخت مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دیگر در حوزه سلول های خورشیدی نموده که همه آن ها به مرحله فروش نیز رسیده است.

از دیگر تجهیزات فراوریی این مجموعه، دستگاه اندازه گیری بازده کوانتومی خارجی سلول های خورشیدی (IPCE)، دستگاه اندازه گیری اثر هال و مقاومت سطحی، پتانسیواستات/گالوانواستات با قابلیت اندازه گیری امپدانس الکتروشیمیایی، کوره حرارت دهی سریع (RTP)، گلاوباکس، پروفایلومتر سطح، اسپری التراسونیک و پیرولیز با قابلیت لایه نشانی به ضخامت های خیلی نازک و دیگر تجهیزات مرتبط با حوزه سلول های خورشیدی است.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت شریف سولار، دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) دستگاه دیگری در این مجموعه است که بخش تحقیق و توسعه آن روبه اتمام است و آزمون های اولیه روی آن صورت گرفته و به زودی وارد بازار تجهیزات آزمایشگاهی می گردد.

مهیاری درباره بازار فروش و برنامه های آینده این شرکت اظهار کرد: فروش داخلی در حال اجرا است و ما در پی ایجاد زیرساخت هایی برای توسعه صادرات هستیم و به همین دلیل فروش هایی به کشور عراق و ترکیه نیز داشته ایم. گرچه فعالیت عمده شرکت در حال حاضر فراوری تجهیزات آزمایشگاهی و نیز مواد و خدمات آزمایشگاهی است، شریف سولار کوشش می نماید در سال های آینده به حوزه ساخت سلول های خورشیدی قابل پرینت و ارزان وارد گردد.

وی اظهار کرد: در دسترس بودن، خدمات پس از فروش، کیفیت قابل رقابت محصولات و قیمت های پایین تجهیزات این مجموعه نسبت به مشابه خارجی آن ها شرکت های بزرگی مثل فولاد مبارکه و پارس جنوبی را به خرید محصولات شرکت شریف سولار تشویق نموده است. ما به دلیل اینکه از صفر تا صد فراوری محصول را در مجموعه شریف سولار انجام می دهیم می توانیم تجهیزاتی که به صورت خاص از طرف متقاضیان سفارش داده می گردد را براساس احتیاج آن ها طراحی و فراوری کنیم.

گفتنی است؛ 3 دستگاه اسپری پیرولیز، اسپری التراسونیک و پروفایلومتر شرکت توسعه فناوری شریف سولار پیروز به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7375

به "شرکت دانش بیان مستقر در دانشگاه شریف تجهیزات آزمایشگاهی فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت دانش بیان مستقر در دانشگاه شریف تجهیزات آزمایشگاهی فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید