شیری: برای مظلومیت بوکس ایران گریه کردم، تیم ملی کاری کرد کارستان

به گزارش دَبی بلاگ، پیشکسوت ایران و دارنده طلا و نقره بوکس آسیا گفت: عملکرد تیم ملی در قهرمانی آسیا 2021 کاری بود کارستان و اگر حق خوری ها نبود طلا هم می گرفتیم.

شیری: برای مظلومیت بوکس ایران گریه کردم، تیم ملی کاری کرد کارستان

مرتضی شیری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی بوکس ایران در رقابت های قهرمانی آسیا 2021 اکارات توضیح داد: در این دوره از مسابقات که سطح بالایی هم به دلیل حضور همه قهرمانان قزاق و ازبک داشت، از حق نگذریم بوکسورهای ایران گل کاشتند. من خودم از منتقدان شرایط بوکس هستم اما ملی پوشان در این دوره کاری کردند کارستان. نفراتی مثل قشلاقی و شه بخش همه قهرمانان جهان را بردند تا به فینال برسند. این عملکرد نوید روزهای خوب برای آینده بوکس ایران است.

او گفت: جوانان ما مثل اشکان رضایی هم خوب بودند و تنها تجربه کم تری نسبت به رقبا داشتند. حدودا 15 تا 16 سال بود که بوکسورهای ما چنین نتیجه و عملکردی در قهرمانی آسیا نداشتد. در زمان سرمربیگری اکبر احدی و ابتدای حضور ثوری هم ما یک یا دو برنز کسب کردیم که همه آن ها نشان از پیشرفت از بوکسورها برای این دوره بود.

دارنده طلا و نقره بوکس آسیا گفت: من با جدیت مسابقات را پیگیری کردم، واقعا چند سالی بود که بوکسورهای ما برای کشورهایی چون هند، قراق و حتی چین زنگ تفریح بودند، ولی الان برای قهرمانان جهان زنگ خطر بودند. ملی پوشان ما از نظر سطح فنی خیلی پیشرفت کرده اند. این عملکرد باعث سربلندی و آبروداری بوکس ایران در آسیا بود. مخصوصا میثم قشلاقی که واقعا پدیده مسابقات قهرمانی آسیا بود و با شایستگی و شکست دادن رقبای قهرمان جهان و المپیکی فینالیست شد. در این دوره سطح ما از آسیا بالاتر بود، اما چون بوکسورهای ایران میدان زیادی ندیده و کم تجربه اند، نتوانستیم مدال های بیشتری بگیریم. از نظر من اگر این ملی پوشان کسب تجربه کنند در المپیک هم شگفتی ساز می شوند.

پیشکسوت نام آشنای بوکس ایران گفت: چون از ابتدا مسابقات این دوره را پیگیری کردم، قشلاقی صد درصد در مبارزه فینال برنده بود و حتی از نظر من یک به چهار برد. ناداوری بود که طلا را از گردن قشلاقی درآورد و من واقعا نشستم برای مظلومیت این بوکسور و بوکس ایران اشک ریختم. متاسفانه چون سکوی بین المللی نداشتیم حق قشلاقی را خوردند. شه بخش در فینال باخت، اما قشلاقی صد درصد برنده بود و فقط به داوری باخت. متاسفانه ضعف بوکس ایران در بحث سکوهای بین المللی باعث چنین حق خوری هایی است.ضعف ما در مدیریت و روابط بین المللی هم در سطح آسیایی، هم در سطح جهانی و هم المپیک کار را برای بوکسورها سخت می کند، با این شرایط نمی توان در میادین مختلف نتیجه گرفت چون حق خوری می شود. با این شرایط در المپیک و مسابقات جهانی یا باید حریفان را ناک اوت کنیم یا به قدری سطح بالا ببریم که حرفی برای گفتن نباشد. این موضوع هم راحت نیست چون در این میادین همه حریفان قدرت های نام آشنای بوکس هستند.

او در پاسخ به این سوال که چگونه باید این مشکل را حل کرد؟ توضیح داد: فدراسیون اگر کاری کند که بوکسورهای ما در چندین مسابقه این چنین قوی ظاهر شوند و مسئولان ببینند که بوکس ما در آسیا رشد کرده، به راحتی ایران را کنار نمی گذارند و خود فدراسیون آسیا حق ایران را در میادین جهانی می گیرد.

شیری در انتها ضمن قدردانی از زحمات فدراسیون بوکس گفت: جا دارد از حسین ثوری تشکر کنم که در این دوره برای تیم ملی سنگ تمام گذاشت. او مدیر جوانی است و من در ابتدا منتقدش بودم ، اما الان می بینم که برنامه دارد و وقت دادن به او نتیجه بدی نخواهد داشت. چندین سال صدا و سیما با بوکس قهر بود و در زمان ثوری آشتی کرد، تیم ارتش، شهرداری و دانشگاه راه افتاد و اگر بانوان هم راه اندازی شود کار ثوری کارستان است. امیدوارم در آینده میز شاهد درخشش بوکسورها باشیم. از زحمات علیرضا استکی، همایون امیری و سایر اعضای کادرفنی هم تشکر می کنم که تیم خوبی را راهی این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا کردند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18814

به "شیری: برای مظلومیت بوکس ایران گریه کردم، تیم ملی کاری کرد کارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیری: برای مظلومیت بوکس ایران گریه کردم، تیم ملی کاری کرد کارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید