طرز تهیه 22 مدل ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و مو

به گزارش دَبی بلاگ، در ابتدا محبوبیت چای سبز فقط محدود به چین بود اما قرن هاست که از این داروی طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از سردرد گرفته تا افسردگی استفاده می گردد و ماسک چای سبز هم مصرف زیبایی دارد.

طرز تهیه 22 مدل ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و مو

امروزه فواید سلامتی ارائه شده توسط این ماده در سراسر دنیا شناخته شده است. چای سبز به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی سالم تبدیل شده است و به طور مرتب توسط هزاران نفر استفاده می گردد.

ارزش غذایی چای سبز

چای سبز کاملاً سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین حاوی اسیدهای آمینه، آنزیم ها و فیتوشیمیایی ها مانند پلی فنول ها است. علاوه بر این، از ویتامین های گروه B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین تشکیل شده است.

علاوه بر فواید سلامتی، چای سبز لیستی چشمگیر از مزایای مراقبت از پوست و مو را ارائه می دهد.

چندین روش وجود دارد که می توانید این ماده را در روتین زیبایی خود بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود بهره ببرید تا اثربخشی آن ها بیشتر گردد. همچنین خوب است روزانه چند فنجان از این نوشیدنی محبوب را بنوشید.

خواص چای سبز برای پوست و مو

در اینجا خواص زیبایی چای سبز برای پوست و مو و همچنین طرز تهیه ماسک چای سبز آورده شده است.

1. پوست را جوان می نماید

چای سبز می تواند به جوانسازی و درخشان تر شدن پوست و سالم سازی آن یاری کند. همچنین به دفع سموم از پوست، کاهش التهاب و التیام لکه ها و زخم ها یاری می نماید. حتی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

طبق مطالعه ای که در سال 2003 توسط کالج پزشکی جورجیا انجام شد، چای سبز به جوان سازی پوست یاری می نماید. این می تواند برای درمان بیماری های پوستی و زخم ها استفاده گردد.

  1. 2 چای سبز کیسه ای استفاده شده را باز نموده و محتویات آن را خارج کنید.
  2. 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی اضافه کنید.
  3. با کمی آب لیمو مخلوط کنید.
  4. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند.
  5. آن را با آب ولرم بشویید.
  6. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت بهره ببرید.

2. پف چشم و تیرگی دور چشم را کاهش می دهد

چای سبز همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر چشمان پفی و تیرگی دور چشم یاری کند.

در یک تحقیق، معین شد که یک پد کافئین با ویتامین K و روغن شترمرغ دارای خاصیت نرم نمایندگی و کاهش تیرگی دور چشم است و باعث بهبود ظاهر ناحیه اطراف چشم می گردد.

  1. 2 عدد چای سبز کیسه ای استفاده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  2. کیسه چای سرد را روی پلک های (بسته) خود قرار دهید.
  3. به مدت 15 دقیقه بنشینید و استراحت کنید.
  4. از این روش درمانی دو بار در روز بهره ببرید تا زمانی که از نتایج راضی شوید.

3. با علائم پیری مبارزه می نماید

چای سبز فواید ضد پیری و آنتی اکسیدانی را ارائه می دهد که می تواند به تأخیر در علائم پیری پوست از جمله افتادگی پوست، آسیب نور آفتاب، لکه های ناشی از بالا رفتن سن، خطوط ریز و چین و چروک یاری کند.

پلی فنول های موجود در چای سبز به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر یاری می نماید که می تواند آسیب قابل توجهی به پوست وارد نموده و فرایند پیری را تسریع کند. علاوه بر این، حتی می تواند در جلوگیری از سرطان پوست یاری کند.

ماسک صورت چای سبز و ماست برای تأخیر در فرایند پیری پوست

  • 3 قاشق غذاخوری ماست (ساده)، 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز و مقداری پودر زردچوبه را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت بهره ببرید.
  • از طرف دیگر می توانید برای تهیه خمیر به راحتی 1 قاشق چایخوری چای سبز ماچا و چند قطره آب را مخلوط کنید. برای پوست خشک، 1 قاشق چایخوری چای سبز ماچا، ½ قاشق چایخوری روغن نارگیل فوق العاده بکر و ½ قاشق چای خوری آب گرم را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا کاملاً خشک گردد. سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

4. آکنه و جوش را درمان می نماید

کاتچین موجود در چای سبز از عوامل ضد باکتری است. آنها در مبارزه با باکتری های ایجاد نماینده آکنه یاری می نمایند. کاتچین ها حتی به تنظیم عدم تعادل هورمونی در بدن یاری می نمایند که بعضی از مهمترین دلایل آکنه هستند.

فراوری بیش از حد سبوم همچنین ممکن است به فراوری آکنه منجر گردد. اعتقاد بر این است که چای سبز در کنترل فراوری بیش از حد سبوم موثر است. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب یاری کند.

  1. ¼ فنجان چای سبز تازه دم نموده و ¼ فنجان آب را مخلوط کنید.
  2. برای استفاده از این محلول روی ناحیه آسیب دیده از یک پد پنبه ای بهره ببرید.
  3. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد آن را با آب خنک بشویید.
  4. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا از شر آکنه خلاص شوید.

5. به عنوان یک تونر پوست کار می نماید

چای سبز همچنین به عنوان یک تونر طبیعی پوست عمل می نماید. این ماده در از بین بردن آلودگی ها، کاهش منافذ عظیم و درخشش سالم به پوست شما یاری می نماید.

این ماده در مرطوب نگه داشتن پوست که برای پوست سالم لازم است هم یاری می نماید.

  1. 2 فنجان چای سبز دم نموده و بگذارید خنک گردد.
  2. چند قطره از هر روغن ضروری که دوست دارید را به آن اضافه کنید.
  3. محلول را به یک بطری اسپری تمیز منتقل کنید.
  4. محلول را روی صورت خود اسپری کنید یا روزانه دو بار آن را با یک پد پنبه ای بر صورت بمالید.

این محلول همچنین توسط افرادی که از مسائل پوستی رنج می برند از جمله پسوریازیس و روزاسه قابل استفاده است.

6. رشد مو را تحریک می نماید

چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که رشد مو را تقویت می نماید. کاتچین موجود در آن، خاصیت مهار نماینده آلفا ردوکتاز دارد که به انسداد DHT (دی هیدروتستوسترون) یاری می نماید و یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.

حتی می تواند در تقویت رشد موهای جدید یاری کند. چای سبز همچنین در دوری از مسائل رایج مربوط به مو و پوست سر، مانند پوسته شدن پوست سر و شوره سر مفید است.

مطالعه ای که در سال 2005 در مجله انجمن ملی پزشکی منتشر شد، نشان داد که پلی فنول های موجود در چای سبز به جلوگیری از ریزش مو در بین جوندگان یاری می نماید.

  • از چای سبز خنک و تازه بهره ببرید تا موهای خود را بعد از شستشو بشویید. آن را به مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را 2 یا 3 بار در هفته برای چند ماه انجام دهید.
  • همچنین، روزانه چای سبز بنوشید تا به موهای قوی و زیبایی برسید.

7. در برابر آفتاب از پوست محافظت می نماید

چای سبز می تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) خورشید یاری کند. تئوبرومین، پلی فنول ها و اسید تانیک موجود در این ماده با خنثی کردن آسیب های ناشی از قرار دریافت در معرض اشعه ماوراء بنفش، در تسکین و بهبود پوست آفتاب سوخته موثر هستند.

مطالعه ای در سال 2011 که در مجله ارتباطات تحقیقات بیوشیمیایی و بیوفیزیکی منتشر شد، نشان داد که EGCG موجود در چای سبز با مهار ژن هایی که التهاب را فعال می نمایند از ملانوما (نوعی سرطان پوست) جلوگیری می نماید.

  • 2 تا 3 فنجان چای سبز دم نموده را مدتی در یخچال بگذارید.
  • یک پارچه نرم را درون چای خیس کنید و به آرامی آن را بر قسمت های آفتاب زده بمالید.
  • روزانه 2 یا 3 بار تکرار کنید تا درد و قرمزی کاهش یابد.

8. مو را براق می نماید

چای سبز به غیر از ایجاد موهای قوی و سالم، همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر چربی پوست یاری کند. به این ترتیب موهای براق و زیبایی به شما می دهد. بعلاوه، به دلیل مسائل ناشی از آلودگی و استفاده از محصولات سخت شیمیایی شدید مو، می تواند موهای شما را از آسیب بیشتر محافظت کند.

مقادیر بالای پانتنول و ویتامین E و C موجود در چای سبز باعث ترمیم موهای شما می گردد.

  1. 2 یا 3 چای سبز کیسه ای را در 4 فنجان آب گرم به مدت یک ساعت قرار دهید.
  2. چای های کیسه ای را برداشته و بگذارید محلول خنک گردد.
  3. موهای خود را مرطوب کنید و سپس با این محلول آن را بشویید.
  4. 10 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپو بشویید.
  5. موهای خود را با آب خنک بشویید تا درخشش آن بیشتر گردد.
  6. در هفته 2 یا 3 بار از این روش درمانی بهره ببرید.

9. منافذ باز را کوچک می نماید

منافذ پوست عظیم اگر تمیز نشوند در نهایت به باکتری آلوده می شوند. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و قابض، چای سبز در کوچک کردن این منافذ عظیم مفید است. بنابراین، به صاف و سفت شدن پوست شما یاری می نماید.

  • یک فنجان چای سبز تهیه کنید و بگذارید خنک گردد. چند قاشق غذاخوری از این چای را به حدود 2 قاشق غذا خوری با خاک رس اضافه کنید تا خمیری شکل گردد. این ماسک سفت نماینده منافذ را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید کاملا خشک گردد. سپس آن را به آرامی پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.
  • همچنین، روزانه چند فنجان چای سبز بنوشید تا سموم بدن را خارج کند.

10. پوست را لایه برداری می نماید

بافت تا حدودی خشن برگ های خشک چای سبز به منظور رهایی از گرد و غبار و آلودگی، سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها به لایه برداری پوست یاری می نماید.

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز خشک، 1 فنجان شکر، ½ فنجان روغن زیتون فوق العاده بکر و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. آن را روی صورت و یا بدن خود بمالید و به آرامی آن را با حرکات دایره ای پخش کنید. در آخر آن را با آب گرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب بهره ببرید.
  • گزینه دیگر دم کردن 1 کیسه چای سبز در 1/3 فنجان آب است. بگذارید خنک گردد. 1 قاشق غذاخوری از این چای سبز را درون یک کاسه بریزید و 2 قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید. اگر به نظر می رسد مخلوط کمی آبکی است شکر بیشتری اضافه کنید. هفته ای یک یا دو بار از این مخلوط به عنوان یک اسکراب لایه بردار پوست بهره ببرید.

انواع ماسک چای سبز برای انواع مختلف پوست

برای پوست نرمال و مختلط

1. ماسک چای سبز و زردچوبه

زردچوبه اثرات درمانی زیادی روی پوست دارد. این ماده به درمان مسائل پوستی (مانند آکنه) یاری می نماید. آرد نخودچی یک ماده رایج در ماسک های طبیعی درمانی است و پایه ای عالی برای هر نوع ماسک صورت محسوب می گردد. به دلیل بافت و خاصیتی که دارد می تواند به از بین بردن کثیفی و سبوم اضافی پوست شما یاری کند.

مواد مورد احتیاج:

  • 1 قاشق چایخوری آرد نخودچی
  • ¼ قاشق چایخوری زردچوبه
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز تازه دم نموده
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. مخلوط را حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

2. پوست پرتقال و چای سبز

پوست پرتقال ممکن است اثرات ضد پیری داشته و باعث تقویت کلاژن و الاستین گردد. یک مطالعه عصاره پرتقال را ارزیابی نموده و نشان داد که آنتی اکسیدان ها و فعالیت ضد آنزیمی آن می توانند آن را به یک عامل ضد چروک قوی تبدیل نمایند. عسل هم می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
  • ½ قاشق چایخوری عسل
  1. مواد را تا زمانی که مخلوطی غلیط و یکدست به دست آورید ترکیب کنید.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و روی صورت خود با حرکات دایره ای به آرامی پخش کنید.
  3. حدود 15 دقیقه آن را به همان حال بگذارید.
  4. صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

3. ماسک چای سبز و نعناع

روغن نعناع فلفلی (از برگهای آن استخراج می گردد) می تواند به کنترل خارش (خارش ناشی از هر مشکل پزشکی) یاری کند. برگ های نعناع نیز ممکن است همین اثر را داشته و به آرامش پوست شما یاری کند. عسل هم می تواند پوست را مرطوب نگه دارد.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 2 قاشق غذا خوری برگ نعناع فلفلی
  • 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  1. مواد را مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را به همان حال بگذارید.
  4. با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

برای پوست چرب

4. آرد برنج و چای سبز

لیمو سرشار از ویتامین C است. ویتامین C موضعی برای کاهش پیری، التهاب و لک های پوستی موثر است. آرد برنج دارای یک بافت درشت است و ممکن است به لایه برداری یاری کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک گردد روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

5. چای سبز و لیمو

این دقیقا یک ماسک صورت نیست بلکه بیشتر شبیه یک تونر است و برای پوست های چرب بسیار مفید عمل می نماید. ویتامین C موجود در لیمو به کنترل علائم UV و لک های ناشی از پیری یاری می نماید و باعث درخشندگی پوست می گردد. چای سبز هم پوست را آرام می نماید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم نموده
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  1. مواد را مخلوط نموده و این مخلوط (به عنوان یک تونر) را به صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  2. حدود 10 دقیقه آن را را روی پوست بگذارید.
  3. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. روزی یک بار این کار را تکرار کنید.

6. خاک رس قهوه ای و چای سبز

خاک رس قهوه ای (مولتی میتانی) به از بین بردن سلول های مرده پوست و روغن اضافی، تسکین سوزش و حفظ پوست درخشان یاری می نماید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری مولتی میتانی
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست بگذارید. حتما از نزدیک شدن به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

برای پوست خشک

7. عسل و چای سبز

این دقیقاً یک ماسک نیست. با این حال یک درمان عالی برای پوست های خشک محسوب می گردد. عسل نرم نماینده است و به مرطوب نگه داشتن و تغذیه پوست یاری می نماید. چای سبز باعث کاهش التهاب شده و پوست شما را سالم نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  1. مواد را با هم ترکیب نموده و مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  2. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت بگذارید.
  3. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  4. یک بار در هفته تکرار کنید

8. خامه و چای سبز

خامه شیر حاوی اسید لاکتیک است. این اسید می تواند به کنترل خطوط و چین و چروک ها و بهبود استحکام پوست یاری کند. بافت شکر هم ممکن است به لخته شدن سلول های مرده پوست یاری کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری چای سبز

    1 قاشق چای خوری شیر

    1 قاشق چایخوری شکر خوب

  1. مواد را تا زمانی که مخلوطی یکدست به دست آورید ترکیب کنید.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و روی صورت خود با حرکات دایره ای به آرامی پخش کنید.
  3. حدود 15 دقیقه آن را روی پوست بگذارید.
  4. صورت خود را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

9. چای سبز و آووکادو

آووکادو اغلب در ماسک های صورت درمانی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به عنوان پایه ای عالی برای مخلوط کردن سایر مواد تشکیل دهنده آن است. علاوه بر این، شواهد حکایت از آن دارند که پوست را بسیار صاف و بدون چروک نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 1 آووکادو رسیده -پوره شده
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. مخلوط را حدود 15 تا 20 دقیقه روی صورت بگذارید.
  4. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

سایر ماسک های صورت چای سبز

10. ماسک جوان سازی چای سبز و موز

موز یکی از ترکیبات رایج در ماسک های صورت خانگی است و از خاصیت آبرسانی و مرطوب نمایندگی عالی برخوردار است. این ماسک پوست را صاف، بدون چروک و نرم نگه می دارد.

مواد لازم:

  • 1 موز رسیده - پوره شده
  • 2 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی پوست بگذارید.
  4. آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

11. ماسک چای سبز برای سفید کردن پوست

بافت درشت آرد نخودچی به لایه برداری پوست یاری می نماید و تمام سلول های مرده پوست و گرد و خاک را از بین می برد. ویتامین C موجود در لیمو به کاهش تیرگی و لکه های پوست یاری می نماید. این ماسک صورت می تواند باعث براق شدن پوست و ترمیم پوست شما گردد.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این ماسک را روی صورت بزنید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک گردد روی پوست بگذارید.
  4. مواد را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

12. ماست و چای سبز

ماست حاوی اسید لاکتیک است که ممکن است در لایه برداری ملایم و درخشندگی پوست شما موثر باشد. آب لیمو می تواند به کاهش لک های پوستی یاری کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری ماست
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • 1 قاشق چای خوری چای سبز
  1. مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد.
  2. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم و دهان خودداری کنید.
  3. حدود 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت بگذارید.
  4. این مخلوط را با آب خنک بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  5. 1 تا 2 بار در هفته تکرار کنید.

اگرچه داروهای خانگی به عنوان داروهایی بی خطر و بدون عوارض جانبی مورد حمایت قرار می گیرند اما عاری از عارضه هم نیستند. اگر از موادی بهره ببرید که متناسب با پوست شما نباشد، ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنید.

اثرات جانبی ماسک های صورت چای سبز: نکاتی که باید دنبال کنید

ممکن است در صورت حساسیت به هر نوع ماده استفاده شده در ماسک صورت، عوارض جانبی را تجربه کنید. از این رو چند نکته را در خاطر داشته باشید:

  • موادی مانند لیمو و عسل ممکن است در صورت حساسیت به آنها باعث تحریک پوست شوند. در صورت حساسیت به گرده گل، از مصرف عسل طبیعی خودداری کنید. آب لیمو باعث حساس شدن پوست می گردد. از این رو، هنگامی که بعد از استفاده از آب لیمو بیرون می روید، حتما ضد آفتاب بهره ببرید. در غیر این صورت، پرتوهای UV ممکن است به پوست آسیب برساند.
  • از مواد مناسب برای نوع پوست خود بهره ببرید یا ممکن است دچار جوش شوید. به عنوان مثال، اگر از خامه شیر روی پوست چرب استفاده می کنید، ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند.
  • همواره قبل از استفاده از مواد روی پوست، آزمایشی روی قسمت کوچکی از پوست انجام دهید. مواد را مخلوط نکنید مگر اینکه آنها را به طور جداگانه آزمایش کنید.
  • همچنین بیش از 1 تا 2 بار در هفته از ماسک خانگی استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از ماسک ها ممکن است به سد طبیعی پوست آسیب برساند.

در صورت بروز هرگونه مشکل پوستی که بیش از یک هفته شما را آزار دهد، از مشورت با پزشک دریغ نکنید. در هر صورت نمی توانید از آسیب پوستی فرار کنید. با این حال، هنگامی که به روش صحیح از پوست مراقبت می کنید، مطمئنا می توانید علائم آسیب را کاهش داده و پوست خود را سالم نگه دارید. این ماسک های صورت چای سبز را بعد از انجام آزمایش حتما امتحان کنید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

منبع:

top10homeremedies

stylecraze

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: هفت گنج
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10066

به "طرز تهیه 22 مدل ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 22 مدل ماسک چای سبز برای زیبایی پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید