فائوچی: هیچ ارتباطی با ترامپ ندارم

به گزارش دَبی بلاگ، دکتر آنتونی فائوچی، از متخصصان رده بالای بیماری های عفونی در آمریکا، همزمان با افزایش فرایند ابتلا در بعضی نقاط این کشور و طی دو ماه گذشته، با دونالد ترامپ ارتباطی نداشته است.

فائوچی: هیچ ارتباطی با ترامپ ندارم

به نقل از ایندیپندنت، اوایل همه گیری کووید 19، رئیس جمهور با دکتر فائوچی و کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید، چندین بار در هفته ملاقات داشت.

این کارگروه در ماه های مارس و آوریل به صورت روزانه کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می کرد، پیش از آنکه به طور ناگهانی برگزاری این کنفرانس ها را متوقف کند.

اما دکتر فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت ارتباطات او با رئیس جمهور، از همان زمان به بعد متوقف شده است.

او آخرین بار 2 ژوئن (13 خرداد) با ترامپ ملاقات حضوری داشته است. علاوه بر این، دکتر فائوچی اضافه نمود دست کم دو ماه از آخرین اطلاع رسانی او به رئیس جمهور گذشته، اما او مطمئن است پیام هایش به رئیس جمهور می رسد.

فاصله بین رئیس جمهور و متخصص رده بالای بیماری های عفونی او می تواند ناشی از صراحت دکتر فائوچی درباره جدیت بیماری و این موضوع باشد که چگونه کووید 19 هنوز به صورت یک مسئله در سراسر کشور پابرجاست.

از دکتر فائوچی درباره ادعای اشتباه اخیر ترامپ مبنی بر آنکه 99 درصد موارد کووید 19 بی خطر هستند پرسیده شده بود که بعدتر نادرستی این ادعا را افشا کرد.

وی در این باره اظهار داشت: سعی دارم بفهمم رئیس جمهور آن عدد را از کجا آورده است. چیزی که گمان می کنم رخ داده این است که کسی به ایشان گفته کشندگی عمومی این بیماری حدود 1 درصد است؛ و بنابراین او این طور برداشت نموده که 99 درصد موارد ابتلا مسأله ای نیست. در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد.

دکتر فائوچی ادامه داد: سردرگمی درباره ویروس کرونا در کشور می تواند به خاطر گستردگی تأثیراتی باشد که بر مردم می گذارد؛ بعضی کاملاً بدون علامت، در حالی که بعضی دیگر به شدت بیمار و در بیمارستان بستری هستند.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا اظهار داشت: تا به حال ویروس یا پاتوژنی ندیده ام که چنین محدوده بروز گسترده ای داشته باشد. این ویروس، حتی اگر شما را نکشد یا به بیمارستان نیندازد، می تواند به طور جدی شما را مریض کند.

اخیراً گزارش هایی رسیده که نشان می دهد کاخ سفید سعی دارد جلوی مصاحبه های تلویزیونی دکتر فائوچی را بگیرد. فائوچی این موضوع را به اعتبار خود مربوط دانست.

وی توضیح داد: من، همان طور که می دانید، دارای این آبرو و اعتبار هستم که در همه حال حقیقت را بگویم و بر چیزی سرپوش نگذارم و این یکی از دلایلی است که اخیراً زیاد در تلویزیون ظاهر نشده ام.

ایالت هایی همچون آریزونا، کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا طی هفته های اخیر، افزایش موارد ابتلا و بستری را گزارش نموده اند.

دکتر فائوچی اظهار داشت: فکر نمی کنم این اغراق باشد که بگویم همین حالا که در حال صحبت هستیم، با یک مسئله جدی روبه روییم. آنچه مرا نگران می نماید، شیب منحنی است که هنوز هم به نظر می رسد نمایی باشد.

وی در مصاحبه های قبلی پیشنهاد نموده بود که ایالت ها از اجرای برنامه های بازگشایی خود به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس، خودداری نمایند.

حتی اگر ترامپ نیز پیام های مشابهی بدهد، این واقعیت که بیش از یک ماه است با دکتر فائوچی ملاقاتی نداشته، در معرض توجه باقی می ماند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10355

به "فائوچی: هیچ ارتباطی با ترامپ ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی: هیچ ارتباطی با ترامپ ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید