فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خانوار ایرانی چقدر هزینه دارد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کل هزینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات خانوار ایرانی که از سوی سامانه پایش ICT سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شده است، براساس مجموعه خدمات و تجهیزات فاوا به دست آمده است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خانوار ایرانی چقدر هزینه دارد

هزینه خدمات به مقدار سالانه هزینه های مصرفی در ارتباط با خدماتی از جمله تلفن، موبایل و اینترنت مربوط می گردد و هزینه تجهیزات نیز مقدار سالانه هزینه مصرفی تجهیزات فاوا از جمله رایانه رومیزی، لب تاب، تبلت و گوشی و MP3 را در بر می گیرد.

آنالیز ها نشان می دهد که کل هزینه های خانوار شهری از مصرف فناوری اطلاعات و ارتباطات طی یک سال 179 هزار و 434 میلیارد ریال و کل هزینه مصرف خانوار روستایی 43 هزار و 249 میلیارد ریال است.

بر این اساس در مجموع خانوار ایرانی در یک سال 222 هزار و 684 میلیارد ریال بابت فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه نموده است. این آمار که از سوی مرکز آمار به دست آمده است، وضعیت مصرف فناوری اطلاعات را تا خاتمه سال 96 نشان می دهد که در حالی است که هزینه مصرفی فناوری اطلاعات در سال 94 برای خانوار روستایی و شهری در کل کشور 204 هزار و 154 میلیارد ریال بوده است.

براساس این آمار خانوار شهری 118 هزار و 43 میلیارد ریال بابت خدمات فناوری اطلاعات و 61 هزار و 391 میلیارد ریال بابت تجهیزات فناوری اطلاعات در یک سال هزینه می نمایند. در همین حال خانوار روستایی بابت خدمات فناوری اطلاعات 31 هزار و 801 میلیارد ریال و بابت تجهیزات فاوا 11 هزار و 448 میلیارد ریال در یک سال هزینه نموده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2294

به "فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خانوار ایرانی چقدر هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خانوار ایرانی چقدر هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید