متا از پیشنهاد هیئت نظارت درباره داکسینگ پیروی می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، متا در واکنش به توصیه هیئت نظارت خود توافق نموده بعضی از قوانین خود مربوط به عملیات داکسینگ را تغییر دهد. داکسینگ به تحقیق و انتشار اطلاعات شخصی یک فرد یا سازمان در اینترنت گفته می گردد.

متا از پیشنهاد هیئت نظارت درباره داکسینگ پیروی می نماید

این شرکت نخستین بار در ماه ژوئن از هیئت نظارت درخواست کرد تا در شکل گیری قوانین یاری کند. متا معتقد بود سیاستگذاری در این باره بسیار سخت است. هیئت نظارت نیز در ماه فوریه 17 توصیه برای شرکت گفت که اکنون متا روی آنها تمرکز نموده است.

برخلاف تصمیم گیری هیئت نظارت درباره حذف یا حفظ پست هایی خاص، متا برای عمل به سیاست های پیشنهادی هیئت نظارت هیچ اجباری ندارد. اما باید نسبت به هر یک از توصیه های پیشنهادی جوابگو باشد.

یکی از مهم ترین تغییراتی که متا با آن توافق نموده سرانجام دادن به فرایند استثنا قائل شدن در مورد قوانین فعلی است که به کاربران اجازه می دهد در صورتی که اطلاعات محل سکونت شخصی شان در نقطه دیگری از وب به طور عمومی وجود دارد، آن را پست نمایند. هیئت نظارت اشاره می نماید تفاوت زیادی بین به دست آوردن اطلاعات با توجه به درخواست دسترسی به سوابق عمومی و ارائه این داده ها در یک پست شبکه اجتماعی است.

متا در واکنش به این امر توافق نموده تا سیاست فعلی خود را لغو کند. این شرکت در بیانیه ای نوشت: همانطور که هیئت نظارت در این توصیه اشاره نموده، حذف کردن موارد استثنا برای اطلاعات محل سکونت خصوصی موجود احتمالا دسترسی به این اطلاعات در فیس بوک و اینستاگرام را محدود می نماید، حال آنکه این داده ها هنوز در نقطه ای دیگر قابل دسترسی است. با این وجود ما معتقدیم اجرای این توصیه قابلیت های حفاظت از حریم خصوصی در پلتفرم ما را قدرتمندتر می نماید.

طبق بیانیه متا تغییر این سیاست در سرانجام سال انجام می گردد.

بعلاوه متا توافق نموده تا سیاست های خود درباره موضوعات دیگر را نیز آسانگیرانه تر کند. کاربران شبکه های اجتماعی متا می توانند آدرس مقامات رده بالای دولت را در صورتی فاش نمایند که ملک مذکور یک سازه متعلق به عموم باشد. مانند خانه هایی که روسای دولت و سفرا در آنها اقامت می نمایند.

این تغییرات تاثیرات زیادی بر افرادی خواهد داشت که با آزارهای آنلاین دست و پنجه نرم می نمایند و از سوی دیگر اجازه می دهد بعضی اطلاعات در قالب مقالات خبری یا اعتراض علیه مقامات منتخب به اشتراک گذاشته گردد.

بعلاوه هیئت نظارت پیشنهاد نموده متا روش های گزارش دهی تخلفات به وسیله کاربران و شیوه برخورد با این گزارش ها را تغییر دهد. متا نیز اعلام نموده از هم اکنون مشغول آزمایش یک روش ساده تر برای گزارش تخلف از قوانین حریم خصوصی است.

البته متا از انجام تغییرات دیگری که سبب می گردد قربانیان فرایند داکسینگ، راحت تر و سریع تر یاری مورد احتیاج خود را دریافت نمایند، سرباز زده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24534

به "متا از پیشنهاد هیئت نظارت درباره داکسینگ پیروی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا از پیشنهاد هیئت نظارت درباره داکسینگ پیروی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید