مخالفت ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی

به گزارش دَبی بلاگ، نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) گفت، کشورش با هر اقدامی که تشدیدکننده تنش در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی گردد مخالف است اما توکیو همچنین به دنبال یک به اصطلاح ناتوی آسیا با هدف مهار یک کشور معین نیست.

مخالفت ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن این اظهارات را در انتها سفر چهار روزه خود به ویتنام و اندونزی، اولین سفرهای خارجی اش در مقام نخست وزیری کشورش، عنوان نمود. سفرهایی که با هدف تقویت روابط ژاپن با کشورهای مهم حوزه جنوب شرق آسیا به دنبال نگرانی ها درباره جسارت فزاینده چین در منطقه صورت گرفته اند.

سوگا در کنفرانسی خبری در پایتخت اندونزی اظهار کرد: ژاپن مخالف با هر گونه اقدامی است که موجب تشدید تنشها در دریای چین جنوبی گردد.

وی گفت: بگذارید مجددا بر اهمیت عدم توسل همه کشورهای مرتبط با مسائل دریای چین جنوبی به زور یا فشار و همچنین اهمیت کوشش به سمت راه حلهای صلح آمیز برای مناقشات بر اساس قوانین بین المللی تاکید کنم.

این سفر سوگا در پی نشست اخیر گروه مشهور به کوآد (Quad) متشکل از هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا که از نظر واشنگتن یک مانع در برابر نفوذ منطقه ای فزاینده چین به حساب می آید انجام شد.

چین این گروه را یک مینی ناتو با هدف مهار توسعه خود خوانده است.

نخست وزیر ژاپن در پاسخ به اینکه آیا کشورش خواهان تشکیل یک نسخه آسیایی از سازمان ناتو است، تاکید نمود: پاسخ ما در دریای چین جنوبی علیه هیچ کشوری نیست.

وی اضافه نمود: ژاپن مصمم به دفاع از خاک، آبهای ارضی و حریم هوایی خود است و همچنین با اقداماتی که تنشها را در دریای چین شرقی بالا ببرند مخالف است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12997

به "مخالفت ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ژاپن با تشدید تنش در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید