مسکو: ونزوئلا تهدیدی برای ثبات و امنیت بین المللی نیست

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد ونزوئلا با وجود همه مسائل، تهدیدی برای ثبات و امنیت بین المللی محسوب نمی شود.

مسکو: ونزوئلا تهدیدی برای ثبات و امنیت بین المللی نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در یک نشست خبری در مسکو تأکید کرد بر خلاف ادعاهای واشنگتن، ونزوئلا با وجود همه پیچیدگی های اقتصادی-اجتماعی و انسانی کنونی خود تهدیدی را متوجه امنیت و ثبات بین المللی نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ونزوئلا درباره دخالت های غیرقانونی واشنگتن در ونزوئلا به بهانه مقابله با نفوذ روسیه در این کشور اضافه کرد: وزارت دفاع آمریکا تحت راهنمایی های جان بولتون [مشاور امنیت ملی آمریکا] برای مقابله با آنچه دخالت روسیه در ونزوئلا می خواند، اقداماتی را بدون رضایت مقامات رسمی ونزوئلا در دست اجرا دارد. این در حالی است که روسیه هیچ اقدامی را در خاک ونزوئلا بدون هماهنگی با دولت قانونی این کشور انجام نمی دهد.

این مقام روس در سرانجام گفت: بهترین راه برای کمک به مردم ونزوئلا لغو تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ای است که از سوی آمریکا وضع شده و بیشترین فشار را به مردم عادی ونزوئلا وارد کرده است.

آمریکا در ماههای اخیر با هدف براندازی دولت قانونی ونزوئلا و به قدرت رساندن مهره ای دست نشانده به نام خوان گوایدو تحریم های متعددی را علیه ونزوئلا وضع کرده و حتی از احتمال دخالت نظامی در این کشور سخن گفته است.

با این حال نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا که از طریق انتخابات رسمی این سمت را در اختیار گرفته، بارها تأکید کرده که هرگز تحت تأثیر فشارهای آمریکا قرار نخواهد گرفت و جایگاه قانونی خود را ترک نخواهد کرد.

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 824

به "مسکو: ونزوئلا تهدیدی برای ثبات و امنیت بین المللی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: ونزوئلا تهدیدی برای ثبات و امنیت بین المللی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید