مسائل برق و آب البرز به گوش وزیر نیرو رسید

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار البرز از طرح مسائل و مطالبات مردم البرز در مورد ارتقای زیرساخت های تامین آب و برق استان با وزیر نیرو اطلاع داد.

مسائل برق و آب البرز به گوش وزیر نیرو رسید

به گزارش خبرنگار از ، مطالبات و احتیاج های مردم البرز در ملاقات استاندار البرز با وزیر نیرو تشریح شد.

شهبازی امروز با حضور در وزارت نیرو و در حاشیه ملاقات با محرابیان وزیر نیرو، گفت: دو سد عظیم طالقان و امیرکبیر که بخش عظیمی از آب شرب مرکز را تامین می نماید در البرز مستقر است، ولی سهم مردم این استان از این منابع عظیم بسیار ناچیز است.

او اضافه کرد: بر این اساس با پیگیری های مجدانه در مورد دو برابر شدن سهم حق آبه البرز از محل سد ها توفیق یافتیم، ولی زیر ساخت لازم برای بهره برداری از این امکان مهیا نبود.

شهبازی گفت: طی پیگیری های مجدد برای ایجاد تصفیه خانه اقدام شد و این طرح فرایند خوبی را طی می نماید، ولی همچنان احتیاجمند توجه وزارت نیرو برای سرعت بخشیدن به این امر هستیم.

او اضافه کرد: با توجه به احتیاج استان، موافقت وزارت نیرو را برای ایجاد اولین پست برق 400 کیلوولت جلب کردیم و این طرح هم پیشرفت بالایی داشته از این رو درصدد شروع عملیات اجرایی دومین پست برق 400 کیلوولت استان در زکی آباد هستیم که مستلزم همراهی وزارت نیرو است.

استاندار البرز گفت: بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی استان می توانند از پساب برای تامین آب مورد احتیاج خود بهره برداری نمایند از این رو تقاضای افزایش سهم استان از محل پساب را هم داریم.

او اضافه کرد: زیرساخت های تامین آب و برق و ساماندهی فاضلاب استان البرز با توجه به تراکم جمعیت و وسعت، احتیاجمند ارتقای کیفیت و یا نوسازی است که تحقق این مهم هم توجه ویژه وزارت نیرو را می طلبد.

شهبازی گفت: بعلاوه در این ملاقات از وزیر نیرو دعوت به عمل آمد تا برای آنالیز میدانی شرایط استان در حوزه نیرو در البرز حضور پیدا کند.

محرابیان، وزیر نیرو هم با اشراف به مسائل استان آمادگی خود را برای همراهی به منظور تحول در زیرساخت های نیرو در البرز خاطرنشان کرد.

د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20213

به "مسائل برق و آب البرز به گوش وزیر نیرو رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل برق و آب البرز به گوش وزیر نیرو رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید