معرفی سایت های گران فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی

به گزارش دَبی بلاگ، یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آژانس های مسافرتی دارای مجوز بند ب حق تک فروشی بلیط هواپیما را نداشته و تنها می توانند در قالب تور اقدام به فروش بلیط هواپیما نمایند.

معرفی سایت های گران فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی

با تصویب و اجرای قانون بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر آزادسازی نرخ بلیط هواپیما و ابلاغ آن در آذر 93 از سوی علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، یکی از مشکلاتی که همیشه برای مردم وجود داشته، افزایش چشمگیر بلیط هواپیما در ایام پیک سفر ها بوده است.

اعتراضات مردم و مسئولان بعضی دستگاه ها از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان مجلس سبب شد تا از آذر سال گذشته شرکت های هواپیمایی توافقنامه ای میان خود امضا و دامنه کف و سقف نرخ بلیط را مشخص نمایند.

این توافقنامه در تیرماه سال جاری بار دیگر به روز رسانی شد و در بعضی جهتها شاهد افزایش سقف قیمتی بودیم اما در جهت تهران مشهد به دلیل وجود تقاضای بسیار بالا، سقف نرخ پروازی از 850 به 750 هزار تومان کاهش یافت. به معنای دیگر، شرکت های هواپیمایی حتی در ایام پیک مسافرتی نیز حق ندارند بلیط جهتهای مختلف پروازی از جمله تهران مشهد را بالاتر از نرخ مصوب در این توافقنامه (مثلاً برای جهت تهران مشهد، 750 هزار تومان) به فروش برسانند.

با این حال هستند آژانس ها یا سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما که این دامنه و سقف قیمت پروازی را رعایت نمی نمایند.

مسئولان صنعت هوانوردی می گویند این متخلفان را به نهادهای مربوطه از جمله سازمان هواپیمایی کشور در مراحل اولیه و سپس مراجع قضایی در مراحل بعدی معرفی می نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی: بعضی سایت ها قیمت بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مورد توافق ایرلاین ها می فروشند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در مورد عدم رعایت رقم کف و سقف نرخ بلیط بعضی پروازها از سوی سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما گفت: متاسفانه بعضی سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما، تفاهم نامه شرکت های هواپیمایی برای فروش بلیط هواپیما در دامنه قیمتی مصوب در انجمن شرکت های هواپیمایی را رعایت نمی نمایند و بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسانند.

به همه سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما تأکید می کنیم که باید این دامنه قیمتی را رعایت نمایند و در غیر این صورت تخلف محسوب شده و این تخلفات به مراجع قضایی ارسال خواهد شد تا برخورد لازم با آن صورت گیرد.

بعضی سایت های فروش اینترنتی، بلیط هواپیما را بالاتر از نرخ مندرج در سایت خود شرکت های هواپیمایی می فروشند که اگر این مابه التفاوت بیشتر از نرخ مصوب در نرخ نامه انجمن شرکت های هواپیمایی باشد، قطعاً تخلف بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1839

به "معرفی سایت های گران فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سایت های گران فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید