ملی پوش اسکیت: چهار سال است تمام هزینه های اعزام بر عهده خودمان است

به گزارش دَبی بلاگ، دارنده مدال برنز اسکیت آسیا مدعی است که تمام هزینه های اعزام و وسایل برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی اسکیت به عهده ورزشکاران است و او به دلیل بی توجهی فدراسیون و وزارت ورزش نسبت به این رشته میخواهد ورزش را کنار بگذارد.

ملی پوش اسکیت: چهار سال است تمام هزینه های اعزام بر عهده خودمان است

پوریا قاسم پور در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص مسابقات آسیایی 2016 چین، اظهار کرد: این مسابقات حالت المپیک اسکیت را دارد. مسابقات تمام رشته های اسکیت از جمله سرعت، هاکی، نمایشی و فری استایل طی 10 تا 15 روز برگزار می گردد. از رشته سرعت حدود 15 نفر بزرگسال و جوان، دختر و پسر در این مسابقات حضور داشتند. البته در کنار ملی پوشان تعداد زیادی از سوی فدراسیون از دبیر فدراسیون گرفته تا سرپرست و خبرنگار حضور داشتند. من در این مسابقات مقام سوم سه کیلومتر امدادی تیمی را کسب کردم.

او در خصوص هزینه اعزام به این مسابقات که توسط ورزشکاران پرداخت شده است، ادعا کرد: برای این مسابقات خودمان هزینه کردیم. البته فدراسیون از ما خواسته است که در این مورد حرفی نزنیم اما باید بگویم هر ورزشکار هفت میلیون تومان برای این مسابقات هزینه نموده است. نیمی از هزینه های من را هیات استان اصفهان و بقیه را خودم پرداخت کردم. فدراسیون برای من هیچ هزینه ای ننموده است و تنها در کل حدود 3 تا 4 نفر بودند که فدراسیون برای آن ها هزینه ها را پرداخت کرد.

دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی اسکیت در ادامه خاطر نشان کرد: این اولین باری نیست که هزینه ها را پرداخت می کنم. در مسابقات آسیایی دو سال پیش نیز که مقام کسب کردم، کل هزینه اعزام را خود پرداخت کردم. با وجودی که به من قول داده شده بود که بعد از بازگشت هر شخصی که مقام کسب نموده باشد هزینه ها به او بازگردانده می گردد اما آن زمان به حرف خود عمل نکردند. آن چند نفر هم که فدراسیون برای آن ها هزینه نموده بود در این مسابقات هیچ مقامی کسب نکردند.

او ادامه داد: اکنون که برگشته ایم هیچ یاریی به ما نکردند، جایزه ای نیز به ما اهدا نخواهد شد. علاوه بر هزینه های اعزام، هزینه اسکیت نیز وجود دارد. این هزینه ها بسیار بالا است. من برای این مسابقات حدود 4 تا 5 میلیون تومان، تنها خرج چرخ، بلبرینگ و وسایل مصرفی خود نموده ام. جمعاً 10 میلیون هزینه شد که تنها سه میلیون آن را هیات استان متقبل شد.

او دلیل رفتن به مسابقات جهانی چند ماه گذشته با هزینه شخصی را کسب تجربه دانست و گفت: مسابقات جهانی اخیر که در کشور چین برگزار گردید باز هم با هزینه شخصی و هفت میلیون تومان بود. دلیل رفتنم به این مسابقات آماده سازی برای مسابقات آسیایی بود. مسابقات جهانی پله ای برای کسب مقام در مسابقات آسیایی است. ما برای دل خود هزینه و مقام کسب می کنیم، وگرنه هیچ یاریی از سوی هیچ سازمانی به ما نمی گردد. حتی تاکید بر آن است که درباره این هزینه ها سکوت کنیم.

ملی پوش اسکیت سرعت در خصوص نحوه اعزام سایر ملی پوشان گفت: در خصوص اسکیت هاکی و دیگر رشته ها اطلاعی ندارم. بازیکنان تیم ملی اسکیت می گویند اسپانسر داریم. البته ما هم پول را به حساب اسپانسر پرداخت می کنیم نه فدراسیون. اما ظاهرا در اصل این اسپانسر برای ما خیالی است و گویا آن ها اسپانسر واقعی دارند. نمی دانم چه کسی برای آن ها هزینه می نماید.

قاسم پور با بیان اینکه بعد از مسابقات آسیایی ورزش را کنار گذاشته است، توضیح داد: بعد از بازگشت از این مسابقات من این رشته و ورزش را کنار گذاشتم. من از این ها زخم زیاد خوردم. من 10 سال است که ملی پوش این رشته ام حتی در دومیدانی نیز مقام سومی دانشجویان آسیا ویتنام و قهرمان کشوری دانش آموزی و لیگ را دارم اما اکنون تصمیم دارم ورزش را کنار بگذارم.

او در خصوص شرایط مسابقات آسیایی گفت: شرایط مسابقات از لحاظ محل اقامت خوب بود، اما خب باید بگویم پول این ها را خود پرداخت نموده بودیم. به نظر حتی پولی که از ما گرفته بودند بیشتر از هزینه هایمان بود. این ها همه به کنار، حتی در مسابقات آسیایی به خاطر اعتراضاتم اجاره ندادند مسابقه دهم. من از اینکه چرا آن هایی که فدراسیون برایشان هزینه نموده بود هیچ مقامی کسب ننموده اند و ما که مقام آوریم باید خود هزینه کنیم، بسیار شاکی بودم.

وی در ادامه اضافه کرد: من چهار سال تمام است که هزینه ها را خودم پرداخت می کنم. هیچ یاریی نه از سوی فدراسیون و نه از سوی وزارت ورزش و جوانان دریافت ننموده ام. حتی این ارگان ها یک تشکر نیز نمی نمایند چه برسد به جایزه و یاری اقتصادی.

قاسم پور در خصوص تقدیر وزارت ورزش از ملی پوشان اسکیت اظهار کرد: وزارت ورزش یک بار از بچه ها تقدیر کرد و مثل اینکه تنها ربع سکه داده شده بود. من برای دریافت این پاداش نرفتم چون باید هزینه سفر به تهران که اندازه یک سکه تمام می شد را خود پرداخت می کردم تا در آن جا یک ربع سکه دریافت کنم.

ملی پوش اسکیت سرعت با اشاره به اینکه در فدراسیون های قبل هزینه اعزام به عهده ورزشکاران نبوده است، گفت: از زمانی که خانم محمدیان آمده است این هزینه ها را خود متقبل می شویم. تا قبل از ریاست او حتی حق اعزام نیز به ورزشکاران داده می شد. حدود 400 یا 500 دلار به عنوان یاری هزینه سفر به علاوه لوازم، چرخ و حتی هر چند وقت یکبار حقوق نیز به ورزشکاران پرداخت می شد. اکنون از این موضوع ها خبری که نیست، پول اعزام ها نیز از ورزشکاران گرفته می گردد.

او در خصوص ادعایش مبنی بر خواسته فدراسیون از ورزشکاران برای سکوت کردن در خصوص این هزینه های پرداختی، مدعی شد: فدراسیون تهدید می نماید اگر در این مورد صحبت کنیم در سال های بعد به این مسابقات اعزام نخواهیم شد و در آن رشته بسته خواهد شد. به نظر من اگر درهای فدراسیون بسته گردد بهتر از این است که با این خفت و خواری بچه ها تمرین نمایند و مسابقه دهند. می گویند برای پرچم کشورتان غیرت نشان دهید اما بعد از این همه سال غیرت و مقام آوری کسی از ما تشکر نمی نماید.

وی با بیان اینکه در آخرین اردو و زمان اعزام، فدراسیون از کمبود بودجه سخن می گوید، گفت: این پرداخت هزینه اعزام را در اردوی آخر به ورزشکاران اعلام می نمایند. در آخرین اردوی متصل به اعزام می گویند اگر می خواهید اعزام شوید باید خود هزینه کنید. به عنوان نمونه مهدی ثمره عضو تیم ملی جوانان به خاطر نداشتن این هزینه، متقبل نشدن هیات استانی اش ونبود اسپانسر به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام نشد در صورتی که او تا اردوی قبل اعزام در کنار ملی پوشان تمرین می کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3897

به "ملی پوش اسکیت: چهار سال است تمام هزینه های اعزام بر عهده خودمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش اسکیت: چهار سال است تمام هزینه های اعزام بر عهده خودمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید