نظافت منزل سریع اما کامل

به گزارش دَبی بلاگ، همه از تمیزکاری متنفرند، اما خانه ای تمیز را دوست دارند. راهکاری هست که خانه را سریعا تمیز کنیم؟ بیشتر تازه کاران نمی دانند باید اول گردگیری نمایند یا جارو بکشند. نمی دانند باید ابتدا آشپزخانه را تمیز نمایند بعد حمام و دستشویی یا برعکس.

نظافت منزل سریع اما کامل

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

این راهنمای قدم به قدم که بر اساس سال ها تجربه گرد هم آمده را دنبال کنید، تا کلی وقت اضافه بیاورید خانه تان را خیلی سریع تمیز نمایید.

نکاتی برای تمیز کردن سریع خانه

کل خانه را تمیز کنید، نه این که هر بار به یک اتاق بپردازید

اگر به جای آن که آشپزخانه، حمام و دستشویی و سپس اتاق خواب را تمیز کنید، یک کار را انتخاب نموده (گردگیری، جارو کشیدن، پاک کردن) و همان را برای کل خانه انجام دهید، تمیزکاری تان موثرتر خواهد بود. پیروی از این روش باعث می گردد دیگر فکر نکنید در چرخه ای انتها ناپذیر از تمیز کاری قرار دارید و مدام یک کار را بارها و بارها تکرار کنید.

اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید می تونید در قدم اول می توانید برآورد قیمت نظافت منزل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت خدماتی نظافتی باشید می توانید درخواست نظافت منزل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

تمام لوازم تمیزکاری خود را در یک جا ذخیره کنید

په انبار باشد یا سطل یا کیف، نگه داشتن تمام لوازم در یک مکان قابل حمل، باعث می گردد کارتان بسیار آسان تر گردد. در این صورت در هنگام تمیز کاری وقتتان را برای پیدا کردن لوازم هدر نمی دهید و نیازی نیست نگران جمع کردن آنها باشید.

بهم ریختگی را مرتب کنید

قبل از آغاز تمیز کاری، ابتدا به اتاق های مختلف رفته و بهم ریختگی ها را مرتب نمایید. همانطور که وسیله های مختلف مانند مجلات، کاغذها، کتانی های قدیمی را جمع می کنید، به مکان قرار دادن آنها نیز توجه کنید. میتوانید آنها را دور انداخته و یا به جایی اهدا کنید.

گردگیری و جارو کشیدن

قبل از آغاز گردگیری مطمئن شوید پنکه سقفی تان خاموش باشد. گردگیری خود را بر روی مبلمان، زیر قفسه ها، روی نرده ها، قاب عکس ها، وسایل تزئینی و صفحات تلویزیون متمرکز کنید. برای تمیز کردن مکان های غیر قابل دسترسی مانند پرده ها و قفسه های بالایی یک پارچه میکرو فیبری را به انتهای تی یا جاروی خود وصل کنید. قبل از جارو کشیدن ملحفه ها را تعویض کنید.

آینه و شیشه ها را پاک کنید

برای تمیز کردن آینه ها و سطوح شیشه ای از یک پارچه میکرو فیبری مرطوب و یک پارچه خشک استفاده نمایید.

پیشخوان ها و سطوح دیگر را ضدعفونی کنید

در خانه خود بگردید و سطوح سخت مانند پیشخوان ها، وسیله ها و دستگیره های کابینت، کلیدهای برق، کنترل های تلویزیون و تلفن ها را پاک کنید. باید بعضی از سطوح را که باعث ورود جرم به دستان و انگشت های افراد می شوند را ضدعفونی کنید. با ترکیب یک چهارم تا نصف فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب با یک فنجان آب، یک محلول ضدعفونی کننده غیر سمی بسازید.

به وان ها، سینک ها و توالت توجه کنید

روی سینک آشپزخانه و حمام و دستشویی، وان و توالت، مایع تمیز کننده اسپری کنید. اجازه دهید تمیز کننده برای مدتی روی سطح باقی بماند تا لکه ها و آلودگی ها را در خود حل نماید. سپس به آشپزخانه بازگردید و پاک کردن را آغاز کنید. فراموش نکنی قسمت داخلی مایکروویو را نیز تمیز کنید. توالت را آخر از همه پاک نمایید.

دوست دارید در آشپزخانه، زباله هایتان نیز در بهترین حالت ممکن قرار گیرند. اگر بهترین راه تخلیه زباله را بلد نیستید، می توانید اینجا کلیک کنید تا نکات خانگی درباره تخلیه زباله یاد بگیرید.

تی بزنید و سپس پاک کنید

کف آشپزخانه و حمام و دستشویی را تی بزنید. پاک کردن را از گوشه آغاز نموده و پس از آن به سمت درب ها حرکت کنید. هر بار که مساحت 4 در 4 فوتی را پاک کردید، پارچه خود را بشویید.

در هنگام جارو کشیدن به حرکت ادامه دهید

در هنگام جارو کشیدن نگران تمام گوشه ها نباشید. فقط در خانه حرکت کنید و تمام نقاط دارای فرش را جارو کنید.

نیازی نیست بعضی از کارها را به طور هفتگی انجام دهید. این کارها شامل روغن کاری مبلمان، پاک نموده پنجره ها، و شستشوی قالیچه ها و حصیر مام می باشد. در شستشوی این وسیله ها طبق نظر خود عمل کنید.

شستشوی روتین لوازم تمیز کننده خود را از قلم نیاندازید

یکی از بخش هایی که به آن توجه نمی گردد، نگهداری از لوازم تمیزکاری است. استفاده از تی کثیف یا جاروبرقی دارای کیسه پر موثر نبوده و باعث می گردد وقت بیشتری را صرف تمیزکاری کنید.

تمیزکاری را به یک فعالیت گروهی تبدیل کنید

انجام دادن تمیزکاری به صورت گروهی، یکی از بهترین روش ها تمیزکاری سریع می باشد. از قبل زمانی را با اعضای خانواده مشخص کنید، و برای هر فرد کاری مشخص کنید. تمیز کاری با همدیگر باعث می گردد انجام کار لذت بخش شده و خانه تان در زمانی کم آغاز به درخشیدن می نماید.

منبع: اتاق
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9651

به "نظافت منزل سریع اما کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظافت منزل سریع اما کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید