نقد و آنالیز کوییک، روح پراید در کالبد تازه

به گزارش دَبی بلاگ، شرکت سایپا خودروی کوییک را برای اولین بار در سال 1395 معرفی کرد و در طول چندین سال، تیپ های مختلف با امکانات متفاوت آن را وارد بازار کرد.

نقد و آنالیز کوییک، روح پراید در کالبد تازه

به گزارش تجارت نیوز، این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ بک، طراحی و فراوری شد و به نوعی فیس لیفت این خودرو محسوب می گردد. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می نماید و بنابراین می توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است.

مشخصات فنی

پیشرانه استفاده شده روی کوییک تقریبا در بیشتر محصولات شرکت سایپا دیده می گردد. پیشرانه M15 که چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر بوده و به یاری گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 دنده مصنوعی cvt، قدرت فراوریی پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می نماید.

این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست های استاندارد نمره قبولی گیرد.

امید است طی سال های آینده شرکت سایپا، موتور ملی خود را طراحی و به فراوری برساند که از تکنولوژی های روز برخوردار بوده و مصرف پایین تری داشته باشد.

انواع مدل های کوییک

خودروی کوییک در تیپ های متفاوتی وارد بازار شده است که تغییراتی جزئی با هم دیگر دارند و در طول این سال ها، مدل هایی از این خودرو توقف فراوری خورده است. کوییک معمولی، کوییک R، کوییک R پلاس، کوییک S و کوییک اتوماتیک پلاس جزو تیپ هایی است که فعلا روی خط فراوری سایپا قرار دارند.

کوییک معمولی

این تیپ، همان نسخه معمولی خودرو است که طرحی بسیار ساده داشته و بقیه نسخه ها از روی این خودرو تغییر یافته اند. پیشرانه استفاده شده در آن همان M15 و گیربکس 5 سرعته دستی است.

کوییک R

این نسخه همان نسخه دو رنگ کوئیک معمولی به شمار می رود و بخش هایی از بدنه همانند فلاپ آیینه ها، سقف و قسمتی از سپر ها به رنگ قرمز درآمده است. بعلاوه داخل کابین نیز شاهد تغییرات کوچکی مانند تغییر رنگ برخی از اجزی رودری ها و داشبورد هستیم. این نسخه نیز از پیشرانه و گیربکس مشترک با نسخه معمولی استفاده می نماید.

کوییک R پلاس

این نسخه به نوعی نسخه فول آپشن کوییک R به شمار میرود. چراکه هیچ تغییری در بخش فنی ندارد. اما آپشن هایی همانند رینگ های آلومینیومی تازه، فرمان دی کات، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب و کفپوش سه بعدی به آن اضافه شده است.

کوییک S

این مدل نسخه فیس لیفت کوییک معمولی به شمار میرود. تنها تغییر عمده ای که در ظاهر خودرو جلب توجه می نماید، نوار مشکی کار شده روی سپر جلوی خودرو است که به گفته سایپا، از خط اشک یوز ایرانی الهام گرفته شده. بعلاوه طرح جلوپنجره نیز تفاوت جزئی با سایر مدل ها دارد.

کوییک S از یک رنگ واحد استفاده می نماید و مانند سری R، دو رنگ نیست. پیشرانه و گیربکس این نسخه نیز مانند سری های قبلی است.

کوییک اتوماتیک پلاس

در این نسخه علاوه بر تغییر در گیربکس، شاهد تغییراتی در آپشن ها نسبت به نسخه معمولی نیز هستیم. گیربکسی که روی کوییک دنده اتومات قرار گرفته است، از نوع CVT با شش دنده مصنوعی بوده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است.

از جمله آپشن های این نسخه نسبت به نسخه معمولی می توان به دریچه گاز برقی، کروزکنترل، سنسور دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، دی لایت، فرمان برقی دی کات همراه با دکمه های کنترلی، دوربین دنده عقب، ورود و استارت دکمه ای و شیشه دودی عقب اشاره نمود.

علاوه بر این نسخه ها، شرکت سایپا اخیرا یک نمونه دیگر از این خودرو با نام کوئیک G را وارد بازار نموده که فول ترین نسخه کوئیک محسوب می گردد. این نسخه از کوییک اتوماتیک پلاس دارای چند آپشن بیش تر مانند اتولایت و شیشه های دودی ردیف عقب است.

سخن آخر

اگر به آپشن های بیش تر در خودرو علاقه مند هستید می توانید نسخه های آپشنال را با قیمت بالاتر خریداری نمایید. اما اگر این آپشن ها برای تان اهمیتی ندارد، می توانید با صرف هزینه کم تر، نسخه معمولی کوییک را بخرید. چراکه از لحاظ فنی و ظاهری، این نسخه ها هیچ تفاوتی با هم دیگر ندارند.

قیمت انواع کوییک

در اوایل اردیبهشت ماه 1402 قیمت های انواع کوییک ها به توضیح زیر است:

نسخه معمولی دنده ای در بازار، قیمتی برابر با 405 میلیون تومان دارد. بعلاوه قیمت کارخانه آن در حدود 193 میلیون تومان است.

کوییک R دنده ای به قیمت 420 میلیون تومان در بازار معامله می گردد. قیمت کارخانه آن 251 میلیون و 300 هزار تومان است.

کوییک R پلاس اتوماتیک به قیمت حدودی 515 میلیون در بازار معامله می گردد. قیمتی که کارخانه برای آن در نظر گرفته، 288 میلیون و 114 هزار تومان است.

کوییک S به قیمت 430 میلیون تومان در حال معامله است. بعلاوه قیمتی که کارخانه برای عرضه آن در نظر گرفته 260 میلیون و 720 هزار تومان است.

کوییک اتوماتیک فول با قیمت 510 میلیون تومان در حال معامله است. قیمت کارخانه آن 322 میلیون و 600 هزار تومان درنظر گرفته شده.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 29981

به "نقد و آنالیز کوییک، روح پراید در کالبد تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز کوییک، روح پراید در کالبد تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید