تور چین ارزان: نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد

به گزارش دَبی بلاگ، نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور افتتاح شد.

تور چین ارزان: نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، حسن عمیدی -رئیس موزه ارتباطات- در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین که امروز در موزه ارتباطات برگزار گردید، اظهار کرد: شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین هستیم که بعد از رونمایی و چاپ دو کشور در ماه گذشته در موزه ارتباطات رخ داد.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه، فصل نوی در توسعه روابط فرهنگی بین ایران و چین است و می تواند باعث تعمیق ارتباط دو کشور در فرهنگ و هنر باشد و در حافظه تاریخی مردم ثبت شود. تمبر در کنار سفیر فرهنگی بودن می تواند به عنوان رسانه ، قابلیت پیغام رسانی فرهنگی، هنری و سیاسی بین کشورها را داشته باشد.

سیداحمد محیط طباطبایی -رئیس کمیته های ملی موزه های ایران (ایکوم)- هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: این نخستین بار است که ما در موزه پست و ارتباطات، نمایشگاه تطبیقی برای یک قرن گذشته در رابطه با انتشار تمبرهای دو کشور برگزار می کنیم. تمبر پدیده ای است که به عنوان سفیر فرهنگی میان کشورها عمل می نماید و در جهت اهداف کلی شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) که نزدیکی و فراگیری و هم بستگی میان ملت هاست، این نمایشگاه قدمی بسیار موثر و گامی شایسته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اگرچه به مناسبت پنجاهمین سال روابط سیاسی ایران و چین برپا می شود، بلکه دیگر راهی است برای گذشته تاریخی میان دو ملت که نه به 100 سال که به قرن ها و دورانی طولانی بازمی شود. موزه ملی ارتباطات ایران نقش خود در قالب یک موزه، به عنوان یک نهاد فرهنگی که رابط میان مسائل مختلف اجتماعی کشور و سایر کشورهاست، در سال های اخیر به خصوص در دوران فعلی، همانند سفیر فرهنگی درآمده است، زیرا در این موزه، مجموعه بسیار نفیسی از 100 کشور درباره مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، مالی و سیاسی در قالب تمبر وجود دارد.

رمضانعلی سبحانی فر -مدیرعامل شرکت ملی پست- نیز در این مراسم اظهار کرد: به تمبر، عنوان سفیر فرهنگی اطلاق می شود و با توجه به اشکالی که روی تمبرها منقش هستند، مسائل مالی، اجتماعی و سیاسی بین کشورها در آنها به تصویر کشیده می شود. امروز این نمایشگاه به این منظور برگزار گردیده که انتقال دهنده روابط گذشته دو کشور باشد و ظرفیت های دو کشور در زمینه های مختلف به نسل نو انتقال می دهد.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی بین دو کشور ایران و چین رونمایی شد، اضافه کرد: تمبرهای مشترک بین دو کشور به 100 سال گذشته برمی شود که حاکی از روابط خوب بین دو کشور است و به همین علت پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر را دادند که مورد استقبال نهاده شد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ایران و چین، از گذشته تاریخ و تمدن کهنی در جوامع بین المللی داشتند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نکته بعدی، موضوع روابط بین دو کشور است که نه به 50 سال روابط دیپلماتیک، بلکه به روابط قدیمی مالی و اجتماعی بین دو کشور برمی شود. اکنون سیاست گذاری و استراتژی بین دو کشور مهیا شده و عزم جدی بر برقراری روابط بین دو کشور است. ما باید گذشته بین دو کشور را به نسل نو انتقال دهیم تا در ریل گذاری نو، تصمیمات خوبی بگیریم و بتوانیم از ظرفیت های موجود علاوه بر مسائل فرهنگی، در بخش های اجتماعی، سیاسی و مالی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24566

به "تور چین ارزان: نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید