ورود سامانه بارشی تازه به ایران، هشدار شدت بارش در برخی استان ها

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های مازندران، گلستان، شرق گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز و تهران در برخی ساعات رگبار باران، گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

ورود سامانه بارشی تازه به ایران، هشدار شدت بارش در برخی استان ها

فردا شنبه 3 اردیبهشت این شرایط برای منطقه ها مرکز، شرق، شمال شرق و بخش هایی از جنوب شرق و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت و بیشترین بارش ها در استان خراسان رضوی روی می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده بار ورود سامانه بارشی نو از غرب و شمال غرب، علاوه بر این منطقه ها در ارتفاعات و دامنه های البرز نیز باعث رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق می شود.

دوشنبه آینده شدت و توسعه بارش ها افزایش یافته و استان های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را درگیر خواهد کرد. سه شنبه آینده شدت بارش ها در این منطقه ها افزایش یافته و در بخش هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.

امروز و فردا در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق، یکشنبه و دوشنبه آینده در شمال شرق و شرق وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده که در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. همچنین امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

*توصیف سامانه اول: گردوخاک

نوع مخاطره: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

جمعه 1401/02/02: اصفهان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی و یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در پروازها، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال ها و احتمال آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد بین شهری به ویژه در جاده های کویری، پرهیز از حضور و حرکات ورزشی در فضای باز به ویژه گروه های حساس، احتیاط در عبور از حاشیه تابلوهای تبلیغاتی، اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، عدم پارک خودروها اطراف موارد ذکرشده و حفاظت از صنعت کشاورزی و تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردوخاک.

*توصیف سامانه دوم: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک، رعدوبرق، برخورد صاعقه و تگرگ.

منطقه اثر:

جمعه 1401/02/02: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات و دامنه ها در نیمه شمالی کرمان.

شنبه 1401/02/03: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: کاهش دید، احتمال آب گرفتگی محلی، لغزندگی جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بارش تگرگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در جابه جایی عشایر کوچ رو و تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25063

به "ورود سامانه بارشی تازه به ایران، هشدار شدت بارش در برخی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه به ایران، هشدار شدت بارش در برخی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید