پانسمانی جدید بر پایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی در دانشگاه خلیج فارس اختراع شد

به گزارش دَبی بلاگ، پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس بوشهر پیروز به اختراع پانسمانی جدید بر پایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی شدند.

پانسمانی جدید بر پایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی در دانشگاه خلیج فارس اختراع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شهریار عصفوری، یکی از محققان اختراع محصول زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات-کیتوزان با ساختار هسته-پوسته در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این محصول در واقع پانسمان زخم های سوختگی است و پوشش زخم سوختگی با استفاده از مواد زیست سازگار که حاوی داروی التیام بخش ضدسوختگی است از مزایای این دارو به شمار می رود ضمن اینکه در طراحی این پانسمان، کنترل رهش دارو نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

عصفوری ابراز کرد: با ترکیبات زیست سازگاری که در فراوری این محصول بکار رفته، برای نخستین بار این چنین پانسمانی به مرحله فراوری در دنیا رسیده و نمونه داخلی یا خارجی ندارد.

این محقق دانشگاه خلیج فارس بوشهر ابراز کرد: زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات-کیتوزان با ساختار هسته-پوسته ماحصل فعالیت علمی گروهی از محققان، طی سه سال گذشته در گروه تحقیقاتیِ نانوزیست فناوری دانشگاه خلیج فارس است.

وی اعلام کرد: رضا آذین، مریم نجفی دانشجوی دکتری و ساسان زائری دانشجوی دکتری مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس از دیگر محققان این پروژه بوده اند.

اولین قرارداد واگذاری امتیاز بهره برداری از اختراع شماره 101340 با عنوان فراوری زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتول آهسته رهش بر پایه آلژینات-کیتوزان با ساختار هسته پوسته بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت توسعه خدمات و مشاوره دریا منعقد شد.

قرارداد امضا شده در مورد واگذاری حق مالکانه اختراعی با عنوان فراوری زخم پوش الکتروریسی شده حاوی دکسپانتنول آهسته رهش بر پایه آلژینات-کیتوزان با ساختار هسته-پوسته به بخش خصوصی (شرکت خدمات و مشاوره دریا) است.

پیش بینی می گردد چنانچه سرمایه و مجوز های لازم برای فراوری در مقیاس مدنظر تامین گردد، این محصول در سال اول به میزان 100 هزار دلار و در سال دوم حداقل به میزان 200 هزار دلار فروش داشته باشد.

شایان ذکر است؛ این گروه تحقیقاتی در سه سال گذشته، اختراع 4 محصول زیستی دیگر را نیز به ثبت رسانده اند و در حال حاضر به دنبال تجاری سازی آن ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12648

به "پانسمانی جدید بر پایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی در دانشگاه خلیج فارس اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانسمانی جدید بر پایه مواد زیستی برای درمان زخم های سوختگی در دانشگاه خلیج فارس اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید