پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تیاتر و تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت

به گزارش دَبی بلاگ، پرویز پورحسینی بازیگر بزرگ و محبوب سینما و تیاتر و تلویزیون بعد از ابتلا به بیماری کرونا صبح جمعه هفتم آذر ماه درگذشت. او متولد بیستم شهریور سال 1320 بود. پورحسینی سال 1348 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و در آنجا بازیگری خواند. مثل بسیاری از دانش آموختگان آن سال های دانشکده هنرهای دراماتیک کارش را با تیاتر آغاز کرد.

پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تیاتر و تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت

در عرصه تیاتر با کارگردانان بزرگ ایرانی مثل دکتر علی رفیعی، بهرام بیضایی و حمید سمندریان همکاری کرده بود و حتی با کارگردان بزرگ بین المللی تیاتر پیتر بروک هم کار کرد. بازی در تله تیاتر ها در اواخر دهه 40 پایش را به تلویزیون هم باز کرد. اولین حضورش در سینما اوایل دهه پنجاه با فیلم چشمه آربی آوانسیان رقم خورد. در سینمای قبل از انقلاب پرویز پورحسینی نتوانست فعالیت چندانی بکند و بعد از چشمه در هیچ فیلم دیگری بازی نکرد تا بعد از انقلاب که سال 1362 در نقش شازده در فیلم کمال الملک ساخته علی حاتمی ظاهر شد.

پرویز پورحسینی به صدای گرم و وقارش همیشه مشهور بود. حتی در فیلم ترسناک طلسم ساخته داریوش فرهنگ که نقش منفی را بازی می کرد شیوه بازی او چنان باوقار و گرم بود که تا اواخر فیلم متوجه کاراکتر شیطانیش نمی شدیم.

قبل از انقلاب به جز حضور در تله تیاترها در سریال های تلویزیونی بازی نکرد اما بعد از انقلاب با هزاردستان همکاری با تلویزیون را شروع کرد و در این رسانه بازیگر فعالی بود. از فیلم های مشهورش می گردد به کشتی آنجلیکا، باشو غریبه کوچک و از سریال های محبوبش به مختارنامه و اولین شب آرامش اشاره کرد. آخرین تجربه تلویزیون او بازی در سریال بچه مهندس به کارگردانی علی غفاری بود و آخرین حضورش در سینما به سال 1396 و فیلم جاده قدیم منیژه حکمت برمی گردد.

از آن بازیگرانی بود که کمتر قدر دید با وجود اینکه توانایی فوق العاده ای در ایفای نقش های متفاوت داشت. در چهار روز گذشته این سومین هنرمند ایرانی است که بعد از چنگیز جلیوند و کامبوزیا پرتوی بر اثر بیماری کرونا از دنیا می رود.

  • کامبوزیا پرتوی کارگردان کافه ترانزیت و نویسنده من ترانه 15 سال دارم درگذشت
  • چنگیز جلیلوند صدای فردین و پل نیومن و مرد حنجره طلایی سینما درگذشت

خبرنگاران مگ فقدان این هنرمند برجسته کشورمان را به جامعه هنری و مردم هنردوست ایران تسلیت می گوید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13716

به "پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تیاتر و تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تیاتر و تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید