پیغام تبریک رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به مونسان

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، در نامه ای به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از طرف رئیس شورای جهانی صنایع دستی و نیز به نوبه خود، ثبت دو شهر و یک روستای جهانی صنایع دستی ایران را به او تبریک گفت.

پیغام تبریک رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به مونسان

در نامه تبریک غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی خطاب به علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است: مایه خرسندی است انتخاب شهرهای آباده و میبد به عنوان شهرهای جهانی منبت و زیلو و نیز روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی توبافی را به جنابعالی به عنوان معاونت ریاست جمهوری اسلامی ایران و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، تبریک عرض نمایم.

پس از وصول گزارش تیم ارزیابی و ارائه آن به رؤسای مناطق آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به منظور رأی گیری، نظر موافق ایشان اعلام شد. اوشا کریشنا ریاست پیشین شورای جهانی صنایع دستی WCC (2012-2008) و مشاور افتخاری منطقه آسیا- اقیانوسیه شورا از چنای هند، ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی از تهران و اینجانب رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از کویت، از شهرهای آباده (25-24 اکتبر 2017)، میبد (26-25 اکتبر 2018) و نیز روستای خراشاد (30-29 اکتبر 2018) بازدید به عمل آوردیم.

از سوی تیم ارزیابی، نشست های پرباری با نهادها و مقامات دولتی، نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، متخصصان صنایع دستی، پژوهشگران و صنعتگران، صورت پذیرفت و درخصوص توانمندی های شهرهای منبت، زیلو و توبافی دیدگاهی به ما داد. مقامات مذکور بر همکاری بین دولت و بخش خصوصی و حمایت دولت از صنعتگران تاکید نمودند.

سازمان دهندگان در هر 3 شهر برای تسهیل بازدید ما از مناطق مهم شهرها نظیر کارگاه ها، موزه ها، مراکز آموزشی و ...، نهایت کوشش خود را به عمل آوردند. سازماندهی بی نظیر و همکاری فوق العاده، موجب نیل به اهداف ماموریت در کوتاهترین زمان ممکن شد. از استقبال گرم محبت آمیز و میهمان نوازی بی حد و حصر میزبانان در هر سه شهر، قدردانی فراوان به عمل می آمد. مهم تر از هرچیز، اشتیاق صنعتگران چه منبت کاران و چه بافندگان در ارائه هنرشان بود. دیدن بچه ها در اماکن آموزشی و کارگاه ها که مشتاقانه در حال یادگیری صنعت بودند، موجبات دلگرمی را فراهم آورد.

به این مناسبت فرخنده، مایلم مراتب تبریکات خود را از طرف ریاست محترم شورای جهانی صنایع دستی WCC و نیز هیئت اجرایی و اعضای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورا به حضورتان عرض نمایم. نهایتاً مایلم از جانب تیم ارزیابی، تبریکات صمیمانه را عرض کرده و بهترین ها را برای شما آرزومندم.

همچنین به عنوان رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، مایلم خرسندی خود را برای این نتیجه به حضورتان عرض نمایم و شخصاً به جنابعالی به عنوان معاونت ریاست جمهوری اسلامی ایران و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، تبریک عرض نمایم.

همچنین به استانداران فارس، یزد و خراسان جنوبی و فرمانداران و شهرداران شهرهای مربوطه، مدیر میراث فرهنگی شهرهای آباده، میبد و خراشاد و به طور ویژه به پویا محمودیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و نیز معاون زیر منطقه آسیای غربی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و نیز به هنرمندان سختکوش و خلاق که خود را وقف صنعت خود که مایه افتخار آنان است کرده اند، تبریک عرض نمایم.

شادی این انتخاب را با تمامی مقامات، صنعتگران سختکوش و شهروندان این دو شهر و روستا به عنوان شهرهای جهانی منبت و زیلو و نیز روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی توبافی به عنوان اعضای خانواده منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و نیز مردم ایران، سهیم هستم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2196

به "پیغام تبریک رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به مونسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تبریک رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به مونسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید