آنالیز 10 لایحه ویژه زنان در دولت ، ابتکار: مسائل زن ایرانی در بعضی رسانه های جهانی بزرگنمایی می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بسیاری از رسانه های جریان ساز جهانی را در برخورد با ایران و زنان ایرانی دارای سوگیری دانست و گفت و که برای زنان در تمام جهان مشکل وجود دارد.

آنالیز 10 لایحه ویژه زنان در دولت ، ابتکار: مسائل زن ایرانی در بعضی رسانه های جهانی بزرگنمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اعلامیه سند پکن به بانکوک رفته است، هدف این سفر را ارائه گزارش و ارزیابی ها از پیشرفت های زنان ایرانی، کوشش دولت برای ارتقای صندلی آنان و همین طور آنالیز مسائل این قشر بیان نمود و گفت: این نشست منطقه ای فرصتی برای تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه است که در کنار یکدیگر تجربیات خود را در حوزه های تخصصی زنان، دستاوردها و همچنین نگرانی های موجود در این رابطه با هم ارزیابی نمایند و به اشتراک بگذارند.

وی با بیان این که ما نیز به نمایندگی از ایران دستاوردها و پیشرفت های زنان ایرانی را که قابل توجه است معرفی خواهیم کرد، اضافه کرد: در بسیاری از زمینه ها رشد خوبی داشته ایم که آنها را معرفی می کنیم و تجربیات و پیشرفت هایمان را با سایر کشورها به اشتراک می گذاریم چراکه برای تخریب ایران و زن ایرانی کوشش بسیاری می گردد. بسیاری از رسانه های جریان ساز جهانی نسبت به ایران و زنان ایرانی سوگیری و سعی در بزرگ نمایی مسائل زنان ما دارند در حالی که برای زنان در تمام جهان مشکل وجود دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به پیشرفت زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در زمینه های علمی، پزشکی، کشاورزی، فناوری های نوین، شرکت های دانش بنیان، صنایع دستی و ... اشاره و بیان نمود: این در حالی است که اختصاص 30 درصدی پست های مدیریتی به زنان، ایجاد گفت وگوی بین نسلی، موضوع ارتقای تاب آوری اجتماعی، کوشش بهزیستی برای توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد مراکز مداخله در بحران که به بیش از 400 مرکز افزایش یافته، فعالیت در زمینه منع خشونت علیه زنان و بچه ها و اصلاح و بهبود قوانین که به عنوان مثال هم اکنون 10 لایحه در دولت و معاونت زنان در حال آنالیز است، از جمله اقدامات دولت دوازدهم به شمار می رود که در اجلاس مذکور به آنها نیز می پردازیم.

ابتکار گفت: علاوه بر آنالیز موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار ، تصویری واقعی از زن ایرانی ارائه می کنیم و به مسائل هم خواهیم پرداخت.

به گفته وی، در این اجلاس متخصصانی از وزارت کار و جهاد دانشگاهی که مسئولیت طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارند و بعضی تشکل های غیردولتی فعال در عرصه توان افزایی زنان شرکت نموده اند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4098

به "آنالیز 10 لایحه ویژه زنان در دولت ، ابتکار: مسائل زن ایرانی در بعضی رسانه های جهانی بزرگنمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 10 لایحه ویژه زنان در دولت ، ابتکار: مسائل زن ایرانی در بعضی رسانه های جهانی بزرگنمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید