چشم امید بورس به قیمت دلار

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودروهای داخلی، برآورد ها از سمت یک بازار صعودی با صف خرید در گروه های مختلف به حالت نوسانی با صف فروش خودرو تبدیل شد.

چشم امید بورس به قیمت دلار

به گزارش تجارت نیوز، بورس هفته گذشته با تعلیق نمادهای خودرویی، با فرایند مثبت به کار خود انتها داد. شاخص کل با بیش از 8 هزار و 800 واحد رشد (0.6 درصد) در محدوده یک میلیون و 456 واحد قرار گرفت. با آزادسازی قیمت خودرو کارشناسان به مثبت بودن بازار سهام در ابتدای هفته پیش رو امیدوار بودند اما یک خبر پیش بینی ها را بر هم زد.

شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودروهای داخلی، پیش بینی ها تغییر کرد و حالا برخی معتقدند فرایند صعودی بازار تغییر می کند و احتمالا فرایند بازار نوسانی است و شرایط خودروهایی هم مطلوب نیست.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام درباره فرایند بازار فردا به تجارت نیوز گفت: فردا با توجه به اخباری که در رابطه با لغو قیمت گذاری نو خودرو مخابره شده احتمالا شاهد نوسانات منفی در ابتدای بازار هستیم. لغو افزایش قیمت خودرو به بی اعتمادی گذشته در بازار دامن می زند.

وی ادامه داد: اگر فرایند رو به رشد قیمت دلار در بازار فردا ادامه دار باشد، شاهد انتقال نقدینگی در بازار از گروه های خودرو و بانکی به سمت گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزی خواهیم بود.

حدادی افزود: این صنایع با رشد قیمت دلار منتفع می شوند و گزارش های خوبی را نیز ارائه دادند. گروه های میانه و کوچکی که تاثیر مستقیمی از لغو ارز 4200 تومانی می گیرند، مثل گروه های غذایی و قندی فردا مورد توجه خواهد بود.

این کارشناس اظهار کرد: اگر فردا ارزش معاملات خرد بازار بالای 6 هزار میلیارد تومان سبز شود، به نظر می رسد هفته خوبی در پیش داشته باشیم. شاخص کل در این شرایط می تواند به محدوده 1 میلیون و 500 هزار واحد هم برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21698

به "چشم امید بورس به قیمت دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم امید بورس به قیمت دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید