چهار سوق هنر صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: هنرمندان صنایع دستی استان های کرمان، اصفهان، یزد و فارس در چهارسوق هنر صنایع دستی به تبادل تجربه می پردازند.

چهار سوق هنر صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی در نشست با هنرمندان صنایع دستی استان، اظهار کرد: به زودی باهم اندیشی جمعی از مسئولان بخش خصوصی و هنرمندان صنایع دستی، هلدینگ صنایع دستی در استان کرمان تشکیل می گردد.

او بابیان این که هلدینگ صنایع دستی، تجمیع سرمایه های انسانی و ریالی حوزه صنایع دستی است، اضافه کرد: برای راه اندازی این هلدینگ، در ابتدا باید پایه اصلی آن نهاده شده و اعضا معین شوند تا فعالیت های یکپارچه ای درزمینهٔ آموزش، بازرگانی و نظارت بر صنایع دستی استان انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بابیان این که حمایت از فراورینمایندگان داخلی صنایع دستی از اولویت های ایجاد این هلدینگ خواهد بود، اظهار کرد: هنرمندانی که در دورترین نقطه استان کرمان به فراوری صنایع دستی می پردازند، باید تحت حمایت قرار گیرند و فراوریات آن ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی به معرض نمایش و فروش درآید.

او توضیح داد: یکی از مسائل و معضلات اصلی صنایع دستی در ایران، فروش و تجارت است که استان کرمان از این مسئله مستثنی نیست و امیدواریم با تشکیل هلدینگ صنایع دستی، تا حدودی بر این مسائل فائق آییم.

فعالی بابیان این که ایجاد کارگروه تخصصی مطالعات بازار، قبل از هرگونه فراوری صنایع دستی در دستور کار هلدینگ صنایع دستی قرار خواهد داشت، اضافه کرد: هنگامی که مطالعات و پژوهش بازار و آموزش صنایع دستی به صورت صحیح و کارشناسی انجام گردد، مطمئناً منجر به فراوری درست با پارامترهای بازار فروش خواهد شد.

او به اجرای یک فعالیت هنری با عنوان چهارسوق هنر با حضور استان های کرمان، اصفهان، یزد و شیراز اشاره نمود و گفت: در این گفتمان هنری، هنرمندان این چهار استان در قالب هفته فرهنگی به گفتگو و نمایش فعالیت های هنری خود می پردازند.

او اعلام کرد: صنعتگرانی که علاقه مند به راه اندازی کارگاه های بزرگ صنایع دستی هستند، می توانند از تسهیلات اعطایی به سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به این که حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از سیاست های این اداره کل است، گفت: دولت به دنبال توانمندسازی بخش خصوصی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3137

به "چهار سوق هنر صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار سوق هنر صنایع دستی در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید