چگونه کفپوش سنگ مرمر را تمیز کنیم!

به گزارش دَبی بلاگ، سنگ مرمر نمونه ای از سنگ ساختمانی صیقلی و متخلخل می باشد که پاکسازی آن باید با دقت و توجه انجام شود. از آن جایی که انواع کفپوش ها در معرض رفت و آمد زیاد قرار دارند، نیازمند نگهداری های ویژه ای هستند. در این میان کفپوش سنگ مرمر نیاز به مراقبت ویژه ای دارد.

چگونه کفپوش سنگ مرمر را تمیز کنیم!

بدون شک راهکارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. می توان با استفاده از مواد شوینده مناسب و اجتناب از استفاده موادی که باعث آسیب به سنگ مرمر می شود، نسبت به پاکسازی این سطوح اقدام کرد. در ادامه این مطلب از ما به بیان راهکارهایی در این زمینه می پردازیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن سنگ مرمر

اگر تمایل دارید برای پاکسازی سطح مورد نظر تنها از آب استفاده نمایید، باید از آب داغ به این منظور استفاده کنید. استفاده از آب داغ باعث می شود تمامی جرم های موجود در سطح از بین برود. استفاده از آب داغ می تواند آسیب های جانبی ناشی از استفاده سایر شوینده ها را از بین ببرد.

استفاده از آب مقطر از دیگر راهکارهایی است که می توانید برای پاکسازی سطوح مرمری مورد استفاده قرار دهید. استفاده از آب مقطر باعث جلوگیری از تغییر رنگ و یا ایجاد لکه بر روی سنگ مرمر می شود. شما می توانید این محصول را در بیشتر فروشگاه ها با قیمت پایین تهیه نمایید.

استفاده از مواد شوینده سبک مانند مایع ظرفشویی نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. به این منظور می توانید 2 تا 3 قطره از مایع ظرفشویی را در داخل ظرف آب مقطر داغ حل کنید. توجه به این نکته که از مواد شوینده با PH خنثی استفاده نمایید، نکته بسیار مهم و قابل توجهی می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از موادی مانند سفید کننده ها، آب اکسیژنه، آمونیاک و سرکه می تواند باعث آسیب رساندن به کفپوش شود، بنابراین از استفاده این مواد بر رو سطوح سنگ مرمر خودداری نمایید.

استفاده از پاک کننده هایی که مخصوص سطوح مرمر می باشد نیز از دیگر راهکارهایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. برای انجام این کار تنها لازم است از دستورالعمل آن کمک بگیرید.

برای پاکسازی کفپوش های مرمری باید از تی با سری نرم استفاده نمایید. استفاده از نمونه هایی که جنس سری آن ها از میکروفیبر می باشد، گزینه ای مناسب برای انتخاب است. توجه داشته باشید که در طول فرآیند پاکسازی آب اضافی آن را بگیرید.

زمانی که از شوینده ای برای انجام این کار استفاده کردید، بهتر است بعد از اتمام انجام کار از یک تی دیگر و با استفاده از آب سرد تمیز سطح مورد نظر را تی بکشید. انجام این کار اطمینان از پاک شدن هرگونه آلودگی و مواد شوینده را فراهم می کند.

از دیگر نکاتی که در هنگام تمیز کردن کفپوش سنگ مرمر باید به یاد داشته باشید، تعویض آب در طی مراحل پاکسازی کفپوش می باشد. چرا که در غیر این صورت سطح مورد نظر پاک نمی شود.

در مرحله بعد لازم است از یک حوله نرم برای خشک کردن کفپوش مرمر استفاده نمایید. انجام این مرحله بسیار ضروری می باشد. بهتر است برای انجام این کار چند حوله نرم کنار بگذارید و بعد از خیس شدن آن از دیگری استفاده کنید.

نحوه نگهداری از کفپوش سنگ مرمر

از آن جایی که سنگ مرمر نمونه ای از متریال های طبیعی و گران قیمت محسوب می شود، نگهداری صحیح از آن بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورت ریختن هرگونه مایعات بر روی کفپوش مرمر، بلافاصله نسبت به پاکسازی آن اقدام نمایید، چرا که سنگ مرمر نمونه ای از سنگ های متخلخل می باشد و می تواند انواع مایعات را به خود جذب کند، بنابراین اگر مایعات به مدت طولانی بر روی سنگ مرمر به جا بماند می تواند باعث تغییر رنگ سنگ مرمر شود. در چنین مواقعی از یک پارچی نرم خیس استفاده کرده و سطح مورد نظر را پاک کنید.

استفاده از مواد پاک کننده ای با PH خنثی آسیبی به سنگ مرمر وارد نمی کند. اما در مقابل استفاده از پاک کننده های اسیدی به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که استفاده از آن ها باعث آسیب رساندن و از بین بردن درخشش کفپوش سنگ مرمر می شود. بنابراین از استفاده موادی مانند سرکه، آمونیاک، پاک کننده هایی از خانواده مرکبات مانند لیمو و پاک کننده های مخصوص سرامیک خودداری نمایید.

به یاد داشته باشد که اجازه ندهید سطوح مرمری با قرار دریافت در معرض هوا و یا استفاده از فن خشک شود. چرا که در این صورت آب به داخل سنگ نفوذ می کند و باعث تغییر رنگ سنگ مرمر می شود. بنابراین بعد از هر بار تمیز کردن به وسیله حوله نرم سطح مورد نظر را بلافاصله خشک کنید.

استفاده از سیلرهای مخصوص سطوح مرمری در طول بازه زمانی مشخص، آسیب رسیدن به آن را به حداقل می رساند. با توجه به نوع محصولی که مورد استفاده قرار می دهید، نیاز به انجام این کار هر سه تا پنج سال می باشد. اگر تخصص لازم برای انجام این کار را ندارید می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در صورت استفاده از جاروبرقی، باید دقت کافی در این زمینه داشته باشید. چراکه چرخ آن می تواند باعث آسیب رساندن به کفپوش سنگ مرمر شود.

بهتر است از یک فرش مناسب در قسمت های پر رفت و آمدی که از سنگ مرمر به عنوان کفپوش در آن استفاده شده است، استفاده نمایید. این کار از آسیب رسیدن به سنگ مرمر جلوگیری کرده و جارو کردن آن را نیز آسان می کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10768

به "چگونه کفپوش سنگ مرمر را تمیز کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کفپوش سنگ مرمر را تمیز کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید