8 روش طلایی پاکسازی پوست

به گزارش دَبی بلاگ، پاکسازی پوست شامل روش های خارج سازی دانه های سر سیاه، بخور دادن پوست، بخور بابونه و زنجبیل، ماساژ پوست با روغن، ماسک جوانه گندم خیار و استفاده از شکر است.

8 روش طلایی پاکسازی پوست

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - پوستی سالم است که بدون جوش، آکنه و لکه های تیره بوده و در نظر دیگران درخشنده و شفاف به نظر برسد. گاهی پوست به علت عواملی نظیر رژیم غذایی، آلودگی ها و مسائل هورمونی و داخلی، شفافیت و درخشندگی طبیعی خود را از دست داده و احتیاج به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد.

از روش های پاکسازی پوست یا پلینگ پوست می توان به بخور دادن، روغن اقتصادی، استفاده از ماسک و... اشاره نمود. در قدم اول پرهیز از مصرف مواد غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و قرار دریافت در معرض استرس است. مصرف میوه و سبزی و نوشیدن آب کافی به سلامت وشادابی پوست یاری شایانی می نماید. در ادامه به آنالیز 8 روش طلایی برای پاکسازی پوست صورت خواهیم پرداخت.

1- خارج سازی دانه های سر سیاه

دانه های سر سیاه عظیم را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملاً تخلیه گردد و پس از آن با پنبه آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید. دانه های بسیار ریز تر و کوچکتر سیاه را با وسیله ای که مخصو ص پلینگ است و در فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می گردد، خارج سازید.

این وسیله به شکل میله ای است که سر آن حلقه ای وجود دارد و پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه بینی و چه بقیه قسمت های دیگر صورت می کشید و تمام جوش های ریز سر سیاه خارج سازید. پس از هر بار استفاده حتماً این وسیله را از طریق الکی ضد عفونی کنید.

جوش سر سیاه بینی را به آسانی از بین ببرید

بهترین راه از بین بردن و درمان خانگی جوش سر سیاه چیست؟

روش های درمان فوری جوش سر سیاه

2- بخور دادن پوست

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود شده پوست و در کل پاکسازی پوست صورت است. به دلیل باز شدن منافذ پوست ناشی از رطوبت و گرما، سموم از زیر پوست خارج می گردد. با استفاده از گیاهانی نظیر مریم گلی، زنجبیل، بابونه و رزماری برای بخور بهره ببرید. قدم اول برای پاکسازی پوست بخور دادن می باشد. بدین گونه که داخل ظرف بخور از گیاهان ذکر شده استفاده نموده و منتظر به جوش آمدن ظرف شوید.

بعد از این کار حوله ای روی سر انداخته و به مدت زمان 20 دقیقه بخور دهید تا منافذ پوست به طور کامل باز گردد و دانه های سر سیاه به طور کامل خارج گردد. سپس به آهستگی صورت خود را خشک نموده و از تونر صورت (برای تعادل pH پوست) و مرطوب کننده ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) بهره ببرید.

دو بار در هفته از بخور بهره ببرید تا منافذ پوست تان باز گردد و پوستتان جوان بماند. برای رایحه بهتر می توانید در کاسه بخور از چای سبز و چوب دارچین نیز بهره ببرید.

3- بخور بابونه

برای رهایی از آکنه و جوش های سرسیاه، می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از تمام شدن بخور گل های بابونه را خارج کنید و به مدت زمان 5 بر روی پوست قرار دهید.

سپس صورت تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی بهره ببرید. برای دریافت بهترین نتیجه این روش را دو یا سه بار در هفته جهت پاکسازی پوست تان انجام دهید.

4- بخور زنجبیل

این بخور علاوه بر شفافیت و شادابی پوست، دستگاه تنفسی را هم پاک می نماید. در این روش دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس با استفاده از این محلول حوله ای روی سر بیندازید و بخور دهید. به مدت زمان 10 دقیقه این بخور را انجام دهید. در طی انجام بخور با انگشتان، صورت را ماساژ دهید. در مرحله آخر برای بسته شدن منافذ پوست از خیار رنده شده را به همراه آب لیمو ترش به مدت زمان 5 دقیقه بر روی پوست بهره ببرید و در آخر پوست خود را با آب سرد بشویید.

5- ماساژ پوست با روغن

از روغن زیتون برای ماساژ می توان استفاده کرد. کمی از آن را روی نوک انگشتان باقتصادید و صورت را با حرکات دورانی ماساژ دهید. روغن زیتون علاوه بر مرطوب کنندگی به بازسازی سلول های پوستی و پاکسازی پوست یاری می نماید.

6- ماسک جوانه گندم

استفاده از ماسک خانگی جوانه گندم در پاکسازی پوست موثر است. برای تهیه این ماسک از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را مخلوط کنید و به آرامی برای 5 دقیقه روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از خشک شدن بر روی پوست آن را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده بهره ببرید. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک حداقل 5 دقیقه پوست تان را با آب داغ بخور دهید.

7- ماسک خیار و گلاب

یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کنید یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کنید و بر روی پوست خود باقتصادید و 10 دقیقه اجازه دهید بر روی پوست صورت بماند، سپس با آب سرد بشویید. این کار باعث جوانی، شادابی و شفافیت پوست می گردد.

ماسک خیار، تسکین دهنده پوست صورت

8- استفاده از شکر

شکر همانند یک لایه بردار طبیعی است که ترمیم بافت التیامی و منافذ مسدود شده پوست یاری می نماید. مقداری شکر را به حالت پودر در آورید و در مقداری آب لیمو و کمی آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر گردد و سپس بر روی صورت خود به مدت زمان 5 دقیقه ماساژ دهید. بعد از ان صورت را با آب بشویید و از یک کرم مرطوب کننده بهره ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14080

به "8 روش طلایی پاکسازی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش طلایی پاکسازی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید