ژن در ابتلا به آلزایمر موثر است؟

به گزارش دَبی بلاگ، ابتلا به بعضی بیماری ها زمینه ساز ابتلای نسل های بعد به این بیماری به دلیل انتقال ژن های از نسلی به نسل بعد می گردد.

ژن در ابتلا به آلزایمر موثر است؟

به گزارش خبرنگار ، کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند خطر ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، چنانچه پدربزرگ یا مادربزرگ یا یکی از عموزاده های آن ها به این بیماری مبتلا باشند، به شدت افزایش خواهد یافت.

بنابراین اطلاعات میزان ابتلای افراد به بیماری آلزایمر در این حالت حدود 25 درصد بیش از حالت عادی است؛ ابتلای 2 پسر عموی یا دختر عموی فرد به بیماری آلزایمر نیز می تواند خطر ابتلا به این بیماری را حدود 17 درصد افزایش دهد.

به طور کلی افرادی که یک یا هر 2 والدین آن ها به بیماری آلزایمر مبتلا هستند همواره دچار نوعی نگرانی از بابت ابتلا به این بیماری هستند.

پژوهش های جدید نشان می دهند ابتلای پدربزرگ یا مادر بزرگ و عموزاده ها به این بیماری می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را در افراد به شدت افزایش دهد.

کارشناسان دانشگاه یوتا این نتایج را با آنالیز روی بیش از 270 هزار داوطلب و آنالیز سابقه خانوادگی و درصد افراد مبتلا به آلزایمر به دست آورده اند.

بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر دارای ژن خاصی هستند که خطر ابتلا به آن را در بیماران سه برابر می نماید. همچنین انتقال ژن ها در طی نسل ها می تواند زمینه ساز ابتلای نسل های آینده به این بیماری خطرناک گردد.

کارشناسان به افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به آلزایمر هستند توصیه می نمایند رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات داشته باشند، از مصرف بیش از اندازه نمک خودداری نمایند، فشارخون خود را کنترل نمایند و نظارت دقیق بر تناسب اندام خود داشته باشند، انجام تمرین های ذهنی و مراقبت از اصابت ضربه به سر نیز می تواند مانع از ابتلا به این بیماری در آن ها گردد.

منبع:Dailymail

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 582

به "ژن در ابتلا به آلزایمر موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژن در ابتلا به آلزایمر موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید