کارشناس مسائل کره شمالی: بهتر بود ترامپ از مسائل کره دوری کند

به گزارش دَبی بلاگ، یک کارشناس مسائل کره شمالی گفت حرف های رئیس جمهور آمریکا درباره رسیدن به توافق با رهبر کره شمالی دروغ است و بهترین کار این است که وی از مسائل کره دور بماند.

کارشناس مسائل کره شمالی: بهتر بود ترامپ از مسائل کره دوری کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رابرت ای.کلی کارشناس امور کره شمالی و مدرس دانشگاه ملی بوسان در کره جنوبی گفت بهترین کار برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این بود که از کره دور بماند.

به نوشته نشریه نیوز ویک، کلی در حساب توئیتری خود نوشت، حرف های اخیر ترامپ درباره امضا کردن یک قرارداد توسط کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درخصوص خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دروغی بیش نیست.

کلی می افزاید: تمام این [حرف های جمهوری خواهان] باعث می گردد کار کسانی که درخصوص کره شمالی درحال کوشش جدی هستند دشوارتر گردد. بهترین کار این بود که ترامپ به طور کامل از کره دور می ماند.

ترامپ در واکنش به تهدید کره شمالی مبنی بر رونمایی از یک هدیه کریسمس که تعیین شد آزمایش یک سلاح راهبردی جدید است گفت: او (کیم) یک قرارداد امضا کرد، او توافقی را امضا کرد که از خلع سلاح صحبت می نماید. این اتفاق در سنگاپور رخ داد و فکر می کنم که او سر قولش خواهد ماند، پس خواهیم دید چه می گردد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه درباره تعهداتی که کره شمالی به آمریکا داده گفت: او (کیم) آن تعهدات را در ازای موافقت ترامپ با عدم انجام رزمایش های نظامی بزرگ، داده است. ما به تعهداتمان پایبند بودیم. ما همچنان امیدوار خواهیم بود که او نیز به تعهداتش پایبند باشد.

گفت وگوهای هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین ملاقات میان کیم و ترامپ در هانوی در شروع امسال میلادی به بن بست برخورد. پیونگ یانگ خواهان کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد، اما واشنگتن برطرف تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4957

به "کارشناس مسائل کره شمالی: بهتر بود ترامپ از مسائل کره دوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس مسائل کره شمالی: بهتر بود ترامپ از مسائل کره دوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید