کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان ایجاد شد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی سمنان گفت: هدف اصلی از تشکیل کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسعه گردشگری استان است.

کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، مهدی جمال در نخستین جلسه این کانون که در محل استانداری سمنان برگزار گردید، اضافه نمود: استان سمنان در محور توسعه گردشگری قرارگرفته و احتیاجمند خرد جمعی است. گردشگری در استان سمنان احتیاج به برنامه محوری دارد.

حبیب ا... خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و رئیس کانون در این جلسه گفت: این کانون برای تبیین موضوع فراخشی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده است. اولین جلسه باهدف آشنایی دستگاه های اجرایی مرتبط با کانون برگزار گردید.

او بابیان اینکه کارگروه های مختلفی در حوزه گردشگری وجود دارد، اضافه نمود: این کانون می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

خجسته پور ازجمله اهداف راه اندازی این کانون را ایجاد هماهنگی بین سه عنوان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی و هماهنگی بین بخش خصوصی مطرح نمود.

او تنوع اقلیمی، نزدیکی به پایتخت، وجود اماکن تاریخی و مذهبی متعدد را ازجمله قابلیت های استان سمنان برشمرد و گفت: اولویت اول باید معرفی استان به هم استانی ها باشد.

او با تأکید استفاده از ظرفیت آموزش عالی و معادن استان برای توسعه گردشگری، اضافه نمود: تعریف بسته سفر به ویژه در حوزه کویر در توسعه گردشگری استان مؤثر است. جاذبه های گردشگری استان نیز در افزایش ماندگاری مسافران تأثیرگذار است.

سعید کامیابی مدرس دانشگاه و فعال حوزه گردشگری نیز در این جلسه گفت: توسعه گردشگری در استان سمنان احتیاجمند مشارکت 43 دستگاه اجرایی است.

او بابیان این که بیش از 54 درصد مساحت استان بیابان است، اضافه نمود: از این ظرفیت برای بیابان گردی و توسعه گردشگری باید استفاده کرد.

در خاتمه این جلسه احکام اعضای کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ارائه شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2559

به "کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید