کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا، آمار جراحی ها و درخواست خون را افزایش داده است.

کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمدرضا مهدی زاده اضافه کرد: با توجه به بالا رفتن مقدار جراحی های نیازمند به خون مصرف خون افزایش یافته و ذخایر خون استان تهران در شرایط شنماینده ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهروندان تهرانی دعوت می کنم تا همانند همواره از بیماران نیازمند به خون حمایت نمایند و با پیشقدم شدن در اهدای خون یاری نمایند تا شرایط به حالت متعادل برگردد.

آقای مهدی زاده با ابراز مسرت از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده گفت: امیدواریم با استقبال بیشتر شهروندان از اهدای خون شرایط پایداری در ذخایر خون استان تهران به وجود آید.

وی اضافه کرد: کسانی که واکسن های آسترازنکا و اسپوتنیک را دریافت نموده اند دو هفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از 14 روز شرایط اهدای خون را دارند، ولی تزریق دیگر واکسن های کرونا منعی برای اهدای خون ندارد و بعلاوه بهبود یافتگان کرونا هم می توانند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون مراجعه نمایند.

آقای مهدی زاده تاکید نمود: اهدای خون تأثیر واکسن کرونا را کاهش نمی دهد و اهدای این حجم از خون در ایمنی اهدا نمایندگان پس از تزریق واکسن کرونا تأثیر منفی ندارد و اهدانمایندگان با خیال راحت می توانند نسبت به اهدای خون اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20658

به "کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید