کردیت کارت چیست؟

به گزارش دَبی بلاگ، امروزه کارت های اعتباری استفاده های زیادی برای افراد به ارمغان می آورند. اما نکته ای که در اینجا مطرح می گردد این است که اگر بخواهیم از سایت های خارجی خرید آنلاین انجام دهید و یا سایر خدمات ارزی آنلاین مورداحتیاج خود از جمله پرداخت های ارزی مربوط به امور مهاجرت ، اپلای و پرداخت اپلیکیشن فی ، رزرو هتل و غیره را انجام دهید حتما به یک کارت اعتباری بین المللی یا کردیت کارت احتیاج پیدا خواهید کرد.

کردیت کارت چیست؟

کردیت کارت چیست؟

کارت های اعتباری خارجی انواع مختلفی دارند که معمولاً به آنها کردیت کارت (Credit card) گفته می گردد. کردیت کارت های فیزیکی از لحاظ شکل ظاهری مانند سایر عابر کارت ها و کارت های بانکی هستند.

نقش کردیت کارت ها تسهیل تراکنش های بین المللی می باشد. کارت های بین المللی یا کردیت کارت ها در کشورهای مختلف قابل استفاده هستند. همچنین امکان ارسال حواله با ارزهای مختلف نیز با این کارت ها وجود دارد.

به طور کلی کردیت کارت نوعی از کارت های اعتباری است که می توانید هر پرداخت ارزی که داشته باشید را با آن انجام دهید اما مهم ترین ویژگی که این نوع کارت را از سایر کارت ها متمایز می نماید این است که دارندگان این کارت در حقیقت پولی را به صورت ماهانه از بانک صادر کننده کارت قرض می کنند. کردیت کارت مانند دریافت یک وام از بانک است که سقف این وام را بانک مشخص می نماید.

در صورت خرید با انواع کردیت کارت در واقع شما به بانک بدهکار می شوید و باید در موعد مقرر بدهی خود را بازپرداخت نمایید. بازپرداخت بدهی این کارت به دو صورت امکان پذیر است و مشتری می تواند طی اقساط و به مرور (به همراه سود بدهی) و یا در موعد مقرر بصورت یکجا و بلافاصله پرداخت نماید. همچنین بانک هایی که کردیت کارت به مشتریان خود ارائه می دهند در انتهای هر ماه با ارسال یک صورت شرایط پرداخت(Statement) گردش اعتبار کارت را به اطلاع مشتری می رساند.

مزایا و معایت استفاده از کردیت کارت

مزایا

  • امکان پرداخت هزینه های خرید با کردیت کارت بصورت اقساط
  • قرض دریافت رایگان پول
  • تخفیف و آفرهای ویژه روی خرید ها
  • محافظت از خرید خود با امکان بازگشت وجه

معایب

  • درصورت زیاد شدن تعداد اقساط مجبور به پرداخت سود بیشتری می شوید
  • برای دیر پرداخت کردن یا خارج شدن از محدودیت باید جریمه پرداخت کنید
  • درصورت فراموش کردن پرداخت های خود، به اعتبار شما لطمه وارد می گردد
  • خرج کردن بیش از حد ممکن است باعث زیاد شدن بدهی گردد

انواع کردیت کارت های سراسر جهان

از جمله معتبر ترین و شناخته شده ترین کردیت کارت های جهان می توان به Visa Card، Mastercard، American Express Card اشاره نمود و جالب است بدانید که کردیت کارت Discover با داشتن 42 میلیون دارنده، بیشترین اعتبار را در بین کردیت کارت ها دارد. معمولا مردم آمریکا و کانادا و استرالیا از کارت های American و Discover استفاده می کنند ولی در کشورهای اروپایی، بیشتر مردم تمایل به استفاده از ویزا و مستر کارت دارند و این دو نوع کردیت کارت خود انواع مختلفی دارند از جمله ویزا تراول کلاسیک، ویزا کارت طلایی و کلاسیک، مستر کارت Prepaid، مستر کارت Debit و مسترو (Maestro) که هر کدام از این کردیت کارت ها مزایای ویژه ای دارند که ویژگی مشترک آن ها قابل استفاده بودن در تمامی مراکز خرید و فروشگاه های سراسر جهانست.

نحوه دریافت کردیت کارت در ایران

از آنجایی که سیستم بانکداری نیز در ایران دچار تحریم است و ارتباطی با بانکداری بین المللی و شرکت هایی مانند ویزاکارت و مسترکارت ندارد، متقاضیان ایرانی که قصد دریافت انواع کردیت کارت را دارند می توانند به وسیله وبسایت های ایرانی که خدمات صدور این نوع کارت ها را ارائه می دهند اقدام کنند.

جهت آشنایی بیشتر با نحواه اخذ انواع کردیت کارت و سایر خدمات مهاجرتی از جمله اخذ ویزا و غیره با خبرنگاران تماس بگیرید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اینترنت
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12506

به "کردیت کارت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردیت کارت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید