گسترش صنعت بازی در 2021 ادامه خواهد داشت؛ ولی بدون بازی جدید

به گزارش دَبی بلاگ، اغراق نکرده ایم اگر سال جاری را یکی از عجیب ترین و سخت ترین سال های عمر خود بنامیم. بحران جهانی ویروس کرونا، همه چیز را تحت تأثیر قرار داد؛ از جان افراد و روان خانواده ها گرفته تا صنایع مختلف اعم از سینما و بازی های ویدیویی. با این حال، تأثیر ویروس کرونا روی صنعت بازی جریانی مخالف را طی کرد. صنعت بازی به لطف خانه نشین شدن افراد حسابی رشد کرد، اما ساخت بازی ها این فرایند رو به رشد را به خود ندیدند.

گسترش صنعت بازی در 2021 ادامه خواهد داشت؛ ولی بدون بازی جدید

در سال گذشته میلادی شاهد رشدی بی سابقه در فروش بازی ها و کنسول ها بودیم. کار به جایی رسیده بود که چه کنسول و چه بازی برای خرید در مغازه ها پیدا نمی شد. نینتندو دقیقا هم زمان با شروع قرنطینه های جهانی و همه گیری بزرگ کووید 19، بازی انیمال کراسینگ خود را عرضه کرد. چند روزی بیشتر طول نکشید تا بازی در تمام فروشگاه های جهان تمام گردد و مردم به خرید نسخه دیجیتال آن روی بیاورند. این فرایند روی فروش سخت افزار هم تأثیری بزرگ داشت. نه نینتندو سوییچ برای خرید پیدا می شد و نه بعضا پلی استیشن 4 و تخم کارت گرافیک هم در تمام بازارها ته کشیده بود.

جمعیت بزرگی از مردم در خانه نشسته بودند و بازی می کردند و حتی تعاملات اجتماعی هم به بازی های ویدیویی و آنلاین محدود شده بود. نینتندو سریعا سیستم آنلاین انیمال کراسینگ را راه اندازی کرد و افراد یکی پس از دیگری به جزیره ها و شهرهای یکدیگر سفر می کردند و از طرف دیگر، کال آو دیوتی وارزون، فورتنایت و ایپکس لجندز رکوردهایی جدید ثبت کردند.

با این حال، بازی سازها هم خانه نشین شده بودند. تعدادی بازی بزرگ که برای عرضه در اوایل سال 2020 در نظر گرفته شده بودند، مثل فاینال فانتزی 7، لست آو آس 2 و گوست آو سوشیما، همگی با تأخیرهای چند هفته ای در عرضه روبه رو شدند. البته که این بازی ها همگی آماده عرضه بودند و بعضا تنها احتیاج به زمان بیشتر برای برطرف تعدادی باگ و فراوری نسخه های بیشتر برای فروش و توزیع در بازار داشتند.

  • سایبرپانک 2077؛ جزئیات آپدیت ها، پاسخ ها و شرایط نسخه نسل بعد

مسائل کار در خانه گریبان بازی های بزرگی مثل سایبرپانک 2077 را هم گرفت؛ آن هم به بدترین شکل ممکن. شرکت بازی سازی سی دی پراجکت که در ابتدا قرار بود بازی را در اوایل سال 2020 عرضه کند، به زور آن را برای سرانجام سال آماده کرد. نهایتا هم طبق گفته خودشان، به خاطر مسائل کار در خانه نتوانستند به خوبی از شرایط فنی اسف بار بازی خبردار شوند.

سالگرد یک سالگی قرنطینه ها فرا رسیده است و تازه متوجه شده ایم که بازی های 2020 در واقع آماده عرضه بوده اند؛ طوری که با دو سه هفته زمان بیشتر و تأخیرهای نه چندان بزرگ، مراحل ساختشان به سرانجام رسیده و به هواداران ارائه شده اند. بازی هایی در دست توسعه قرار داشته اند، اساسا از روی سال 2020 جهش نموده و وارد سال جدید شده اند، آن هم بدون اینکه پیشرفتی در توسعه آن ها محقق شده باشد. دو ماهی از ورود به سال جدید میلادی می گذرد و یکی پس از دیگری خبر تأخیر در عرضه بازی ها منتشر می شوند، آن هم نه تأخیرهای یکی دو ماهه، بلکه یکی دو ساله.

نکته اینجاست که حتی هنوز هم از آینده ساخت بازی های در دست توسعه مطمئن نیستیم. بحران جهانی ویروس کرونا ادامه دارد، بعضا به قدرت گذشته و در بعضی کشورها حتی پرشدت تر.

  • فیفا 21 پرفروش ترین بازی 2020 در کل اروپا بود

امسال شاهد عرضه کنسول های نسل جدید بودیم. سونی و مایکروسافت هر دو کنسول های نسل نهمی خود یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری را وارد بازار کردند. کنسول ها در زمان تعیین خود عرضه شدند، اما بسیاری از بازی هایی که برای عرضه هم زمان با کنسول در نظر گرفته شده بودند، با تأخیر روبرو شدند. سونی برنامه داشت تا بازی هایی مثل دث لوپ، کینا: رابط ارواح و ستارگان نابودی را هم زمان با کنسول نسل جدید خود وارد بازار کند، اما همگی با تأخیر در عرضه ی چند ماهه روبرو و به بازی های 2021 تبدیل شدند.

حتی کنسول هم برای خرید پیدا نمی گردد. سونی، مایکروسافت، انویدیا و ای ام دی همگی از کمبود قطعات لازم برای ساخت سخت افزار نالیده اند. وارد نسل جدیدی از بازی های ویدیویی شده ایم، اما نه بازی جدید و بزرگی برای خرید پیدا می گردد و نه حتی کنسول و کارت گرافیک. در بهترین حالت، بازی هایی که برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده بودند و به زمان عرضه خود نرسیدند، در سال جدید میلادی وارد بازار می شوند؛ وگرنه چندان خبری از بازی جدید نخواهد بود.

  • انویدیا: کارت های گرافیک سری RTX 3000 تا خرداد ماه کم خواهند بود

گویا بیشترین ضربه را استودیوهای بازی سازی ژاپنی خورده اند. نینتندو که به طور کلی صحبت از بازی های آینده خود را کنار گذاشته و قرار نیست تا از ساخت بازی مطمئن نشده، چیزی از آن را نشان دهد. در طول دو هفته گذشته شاهد برگزاری یک برنامه نینتندو دایرکت و همچنین استیت آو پلی از سوی سونی بودیم. هر دو برنامه خالی از بازی بزرگ و بدون ذره ای هیجان سپری شدند. نینتندو در ابتدای برنامه های خود از یک سال گذشته همواره این عبارت را آورده است: به خاطر مسائل ناشی از کووید 19 هیچ کدام از تاریخ های ارائه شده قطعی نیست. اگر نمی توانیم به تاریخ عرضه دو سه ماه آینده اعتماد کنیم، دیگر چه اعتباری به تاریخ های مبهم سال فلان و سال بهمان است؟

یوبی سافت از بیخ و بن عرضه تمام بازی های خود را لغو نموده است. از فار کرای بعدی گرفته تا رینبو سیکس و دوچرخه سواری آنلاین و حتی بازسازی دوزاری شاهزاده پارسی، عرضه تمام این بازی ها لغو شده است تا یوبی سافت از شرایط ساختشان مطمئن گردد. دیروز حتی در قالب یک شایعه از لغو عرضه اساسینز کرید جدید در سال 2021 شنیدیم. شایعه می گوید که یوبی سافت برنامه داشت تا مثل همان کاری که با اساسینز کرید اودیسه انجام داد، یک سال پس از عرضه اساسینز کرید ولهالا هم یک بازی نزدیک به همان دوره تاریخی عرضه کند. این بازی که گویا برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده بود، به سال آینده میلادی موکول شده است.

  • عرضه Riders Republic به تاریخی ناتعیین موکول شد
  • عرضه Hogwarts Legacy تا سال 2022 عقب افتاد
  • عرضه بازسازی شاهزاده پارسی: شن های زمان به زمانی ناتعیین موکول شد
  • عرضه گرن توریسمو 7 تا سال 2022 عقب افتاد
  • زودتر از 2022 منتظر اورواچ 2 یا دیابلو 4 نباشید

مثال ها ادامه دارند. عرضه بازی میراث هاگوارتز که برای 2021 در نظر گرفته شده بود یک سال به عقب افتاد. بسته الحاقی دستینی 2 به نام ملکه جادوگر هم دقیقا دچار چنین سرنوشتی شده است. شرکت سگا اطلاع داد که برای امسال برنامه عرضه 30 بازی را داشتند، اما این تعداد را به 18 بازی کاهش داده اند. ساخت نسخه ای جدید از بازی آنتم به طور کلی لغو شد. عرضه گرن توریسمو 7 از سال 2021 به 2022 موکول شد. اورواچ 2 و دیابلو 4 به طور کلی عرضه در 2021 را دور از ذهن خواندند. گوگل استیدیا، شامل استودیویی بزرگ و پانصد نفره، از ریشه دور انداخته شد. دلیل تمام این ها هم از سوی سازندگانش، چیزی جز بیماری کووید 19 و مسائل ناشی از آن عنوان نشده است.

  • گوگل استیدیا استودیوهای داخلی خود را منحل کرد

این ها فقط تعدادی از اخباری بودند که در دو ماهه نخست سال 2020 منتشر شدند. نگاهی کوتاه به همین وب سایت خودمان بیاندازید، چند گزینه دیگر هم پیدا می کنید. اطلاعات داخلی شرکت ها و برنامه هایی که به وضوح از آن ها صحبت نمی گردد به جای خود. الدن رینگ کجاست؟ بایونتا 3 چه شرایط ساختی دارد؟ زلدای بعدی چه شد؟ راک استار گیمز قول داده بود GTA 5 را با گرافیک بالاتر هم زمان با پلی استیشن 5 عرضه کند و خبری از آن نیست.

در واقع تمام بازی هایی که برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده بودند، به عقب افتاده اند یا به زودی خواهند افتاد. آنچه برایمان باقی می ماند، ته مانده های بازی های 2020 است که عرضه اشان در آن سال محقق نشد و به سال جدید رسیدند. صد البته آن بازی هایی که برای عرضه در سال 2020 برنامه ریزی شده بودند، اما بدون اینکه رسما حرفی از این موضوع زده شده باشد. احتمالا مثل همان الدن رینگ یا استارفیلد که از معدود امیدهای ما برای نجات 2021 محسوب می شوند.

آیا همه این ها که گفتیم، قرار است در سال جدید میلادی به معنای رکود صنعت بازی قلمداد گردد؟ به هیچ وجه. همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، صنعت بازی صدقه سر قرنطینه ها رشد نموده است؛ هزینه هایی که گیمرها برای خرید بازی و پرداخت های درون باز ی ها می نمایند، چند برابر شده است. این فرایند با قدرت در سال جدید هم ادامه خواهد داشت، ولی به ندرت شاهد عرضه بازی جدید خواهیم بود. این موضوع در سالی که قرار است نخستین سال نسل نهم و شروعی تازه برای صنعت بازی باشد، کمی ناراحت نماینده است. در نهایت، به همان استارفیلد و الدن رینگ دخیل می بندیم.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15873

به "گسترش صنعت بازی در 2021 ادامه خواهد داشت؛ ولی بدون بازی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش صنعت بازی در 2021 ادامه خواهد داشت؛ ولی بدون بازی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید